Welke supplementen/kruiden voeren jullie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Re: Welke supplementen/kruiden voeren jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 08:01

Als hij een hoestje heeft (vaak in het najaar als het koud en nat wordt) geef ik Audevard Balsamic, het is dan met een week weg. Dat is zo een à twee keer per jaar. Daarnaast af en toe een zandkuur (in brok-vorm, anders eet hij het niet).

Hij krijgt Pavo InShape, daar zit de balancer van Pavo in. Hiervoor gaf ik de balancer van Vitalbix.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 08:42

miereneter schreef:
Als hij een hoestje heeft (vaak in het najaar als het koud en nat wordt) geef ik Audevard Balsamic, het is dan met een week weg. Dat is zo een à twee keer per jaar. Daarnaast af en toe een zandkuur (in brok-vorm, anders eet hij het niet).

Hij krijgt Pavo InShape, daar zit de balancer van Pavo in. Hiervoor gaf ik de balancer van Vitalbix.

Mijn paard heeft astma balsamic werkt niet helaas.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 19:26

Ik ben hier overgegaan op wat andere dingen.
Ik heb nu bij de baroen brandnetel kleefkruid fenegriek en weegbree besteld. Ik zal dit per x aantal weken per kruid aanbieden. Vooral in de zomer heeft hij al gauw jeuk aan zijn staart en overgevoeligheid voor vliegen (headshaken). Dus ik hoop dat ik hem goed kan ondersteunen met deze kruiden wat betreft het eczeem en vliegen. Daarnaast op msm zwavel gezet.. ik merk er nog niet zoveel van maar ik geef het nu pas een week en had het gevoel dat hij het wel nodig had. En ik ben de mellowmood (monnikspeper, valeriaan) weer aan t opbouwen. En van de zomer komt er nog gluco balance bij. De pure fenegriek vind ik nog wat lastig beoordelen omdat ik nu een hoestmix voer van fenegriek knoflook en zouthout. Vind het niet denederd werken maar wellicht dat pure fenegriek wel wat gaat doen en daarbuiten houd ik liever knoflook buiten de deur.

De kurasyn geef ik alleen nog na intensieve les. Ik vond dat spul echt te duur worden omdat ik nu ook weer aan het lessen ben. Dus ik maak de fles langzaam op. Keuze’s maken dus. Ik was overigens wel erg tevreden erover.

Verder staat alleen de Pulmitranq of Phytonics respiration support nog op de probeer lijst maar ook mega duur. Ik kijk dus nog even aan wat betreft de fenegriek en weegbree.

Wintu

Re: Welke supplementen/kruiden voeren jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:46

Zout en olie

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 19:49

Wintu schreef:
Zout en olie

Oh zout! Wat intressant ik ben dan wel benieuwe welk zout je geeft en waarvoor <3

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:53

Hieperdi schreef:
Wintu schreef:
Zout en olie

Oh zout! Wat intressant ik ben dan wel benieuwe welk zout je geeft en waarvoor <3

Gewoon keukenzout, een dikke theelepel per dag. Een zoutblok mag ie niet, die likt ie in 2 dagen op.
Dus voegen we wat zout toe aan het voer dagelijks op aanraden van de veearts. Zij zijn daarmee begonnen toen hij op de kliniek stond met nierfalen.