Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sunnda schreef:Dit is dus precies mijn probleem met dat hele klimaatcrisisverhaal.
Slechte verzorging en een paar warme dagen..meer is er niet aan de hand.
Maar het ligt weer aan het klimaat.
foxy80 schreef:Da zegt nu niet te wassen maar goed te borstelen en daarna te scheren. Dat wordt aanpoten dan om alle zand weg te hebben alvorens te scheren. Ongewassen scheren is toch ook niet geweldig voor de messen denk ik?
Zoolgangster schreef:Sunnda schreef:Dit is dus precies mijn probleem met dat hele klimaatcrisisverhaal.
Op de Noordpool zal je dit anders minder hebben, rain rot. Ander klimaat daar.![]()
Dat het weer wat van slag kan zijn, ja dat kan heel goed, en daar kun je ook zonder klimaatsverandering al last door krijgen.
Sunnda schreef:Dit is dus precies mijn probleem met dat hele klimaatcrisisverhaal.
Citaat:Lekker woke weer..
(...) vorig jaar heb ik mijn paard geschoren op 1 november. Buiten in de zon, in een spaghettitop.. de seizoenen schuiven al jaren. De lente begint later en daarmee alle seizoenen die daarop volgen. Vroeger was eind februari einde winter. Nu is dat eerder april. Laat je a.u.b. niet gekmaken door de media. Tv uit, nieuws apps van je telefoon, je gemoedsrust zal je dankbaar zijn.
pluisje88 schreef:Gelukkig heeft nu het paard geen schuld meer. Of de eigenaar voor het niet ingrijpen. Kunnen we allemaal weer heerlijk slapen. Toch fijn zo’n klimaatcrisis.
Lekker woke
Mijn paard had het nooit. Echter sinds ze twee jaar geleden is afgevoerd naar de kliniek heeft ze bijna het hele jaar door zo nu en dan plekjes rainrot. Haar hele weerstand is daar toen kapot gemaakt en nooit meer volledig bijgetrokken. In plaats van een extra vitamine spuit spuiten ga ik protesteren op de a12. Wel fijn om te weten dat dat effectiever is dan betadine smeren en vitamine spuiten kopen
By the way, vorig jaar heb ik mijn paard geschoren op 1 november. Buiten in de zon, in een spaghettitop.. de seizoenen schuiven al jaren. De lente begint later en daarmee alle seizoenen die daarop volgen. Vroeger was eind februari einde winter. Nu is dat eerder april. Laat je a.u.b. niet gekmaken door de media. Tv uit, nieuws apps van je telefoon, je gemoedsrust zal je dankbaar zijn.
Elisa2 schreef:Ik heb ook nog nooit eerder 23 graden gezien in Oktober..zal ook wel woke zijn dan.![]()
Ongewassen scheren is niet geweldig voor de messen inderdaad, maar ik denk dat het de DA er om gaat dat het droog blijft. Weer nat maken zal nu niet wenselijk zijn.
Citaat:Warmste 22 oktober ooit
22 oktober 2012
Nog nooit was het in Nederland op 22 oktober zo warm als deze maandag. "Zeer warm voor de tijd van het jaar, het lijkt wel lente", zegt weeronline.nl.
Op het hoogtepunt was het 's middags op het meetpunt in De Bilt -heel toepasselijk- 22 graden. Daarmee is het oude record (21,4 graden) uit 1989 verbroken.
In grote delen van het land was het zonovergoten. In vrijwel het hele land kwam de temperatuur boven de 20 graden. Het warmst werd het in het Gelderse Deelen (22,2 graden).
Janneke2 schreef:Het weer is per definitie wisselend.
En het is misschien ook wel een leeftijdsdingetje.
Ik heb als kleuter de winter van 1963 meegemaakt. In 1980 lag er ruim een maand sneeuw. 1985 en 1986 waren ook streng, maar daarna ging het 'bergaf'.
Dus die ene week sneeuw in februari 2021 was voor mij "niets".
Voor velen de langste periode sneeuw die ze zich herinneren.
3heathcliff5 schreef:Ze kunnen het weer per dag nog niet eens voorspellen, laat staan een zogenaamde klimaatverandering. Ik kan me nog herinneren dat we ‘bang’ werden gemaakt met zure regen die je parapluutje in een flinke bui zou laten smelten als we niks zouden veranderen. Waar is de zure regen nu? Hoor je al decennia niks meer over.