Te lang tijd tussen enting?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Re: Te lang tijd tussen enting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:06

Mijn dierenarts vertelde me dat de influenza enting niet heel belangrijk is, dat de meeste paarden niet heel ziek worden van een influenza besmetting. Wel vond hij de tetanus vaccinatie belangrijk, maar als je die eens per twee jaar laat geven is dat voldoende. Ik zou me dus niet zo druk maken om de influenza enting als je toch verder nergens komt.

meggiemeg

Re: Te lang tijd tussen enting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:31

Hoe zit het met de andere paarden op stal? Gaan er daar wel veel op pad dus naar verenigingslessen, wedstrijden enzovoorts? Als dat zo is zou ik voor die paar tientjes het niet achterwege laten. Volgend jaar ben je dan wel net te vroeg maar dat maakt niet zo veel uit.

Ieros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 08:48

We gaan haar niet opnieuw laten enten en draaien volgend jaar met het stal schema mee.

De andere paarden op stal gaan niet op wedstrijd en vorig jaar is er een nieuw paard bijgekomen, wat eigenlijk boventallig is (maar omdat de eigenaresse van dat paard altijd bijrijder was van een van de paarden op stal en een toffe meid, is er voor haar een extra stal bijgemaakt). Die krijgt de stal van het eerste paard wat weggaat, dus de kans dat er dit jaar nog een nieuw paard bijkomt is vrij klein.

Bedankt allemaal voor jullie behulpzaamheid!