merrie doet ineens heel apart/gedrag is veranderd op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinelana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 19:49

Soof15 schreef:
Hey hallo ik lees jou probleem en ben heel benieuwd wat er uit is gekomen bij jou en je merrie. Ik heb exact het zelfde probleem met mijn merrie alleen is mijn merrie 5 jaar en heb haar nu iets meer als 2 jaar. Ze staat samen met onze Shetlander Mees die stond al bij ons.
Ze is vanaf september dit jaar ander gedrag gaan tonen we hebben een tijdje ander hooi gehad en dachten dat het daaraan lag dus weer om gezet naar oude hooi wat we hadden geregeld. Maar het lijkt bij mij hormonaal haar cyclus volg ik nu we hebben een camera gehangen en ze reageert 1 keer in de 2 a 3 weken heel heftig zoals jij beschrijft in jou verhaal.
Ik ben radeloos en weet niet waar ik het moet zoeken vandaar dat ik het fijn vind te lezen dat jij het ook hebt gehad maar wat is er uit gekomen ?

Hoiihoii, nou ze is bij ons nu sinds een jaar weer helemaal zichzelf, er is toen een paard verhuisd naar een andere stal en toen kreeg ze ineens rust. De dierenarts zei ook, wellicht hadden die 2 geen klik, want er is wel een nieuw paard voor teruggekomen en daar gaat alles gewoon normaal mee...

Dus in haar geval eigenlijk ook wel iets hormonaals,

Het is altijd zo jammer dat paarden dan niet kunnen praten zou het zoveel makkelijker maken...