VanHuisUit schreef:Lastig hoor. En wat een verdriet, sterkte!Citaat:Helaas leert de ervaring dat ze niet genoeg beweegt op de track.
Hoe weet je wat genoeg is?
Die vraag stel ik je gewoon open hoor, om over na te denken.
Ik heb zelf artrose op mijn SI gewricht, links, en kan je wel vertellen dat het geen pretje is als er overbelast wordt... ik ben een mens en weet dat het weer beter wordt met bepaalde oefeningen / rust of juist geen rust, is soms trouwens totaal onduidelijk voor mezelf wat ik moet dus ik doen dan maar wat me geleerd is en ja, soms helpt het, soms loop ik dagen / weken met echt forse pijn.
Dus tja, wat doe je je paardje aan met wat je zelf vindt / denkt te vinden / wat anderen vinden (in al hun goedheid hoor, ik veroordeel niemand maar geef terug wat ik lees).
Ik denk persoonlijk als een paard uit zichzelf vrijwel niet beweegt daar een reden voor is. Een reden is pijn. Misschien dat boswelia / duivelsklauw nog wat verlichting kan brengen (is in humane geneeskunde ook gangbaar bij artrose).
En verder heel goed haar signalen (dus stil staan / orenspel / gezichtsuitdrukking) lezen en kijken wat je haar wilt en kunt bieden.
Er werd gezegd voor de wagen maar dan komen er juist forse krachten op het SI gewricht ivm trekken dus dat lijkt me geen optie.
Ik snap je reactie heel goed hoor! Met niet genoeg bedoel ik alleen niet dat ze amper beweegt op de track. Ze rent soms als een malle rondjes met haar vriendjes en loopt ook echt wel van plek naar plek. Dit is alleen niet genoeg om haar op gewicht te houden, dus dat bedoelde ik met niet genoeg bewegen.