Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saaams schreef:Maar je kiest niet altijd als er afgeschreven is voor een holistische arts.
Ik vind gewoon fijn om Rob jan Zomer eens per jaar te laten komen. Soms bij stomme kleine dingen maar zoals laatst had ik geen klachten.
Maar toch vind hij iets wat dieper in het lijf zit en waarbij we dan behandelen en ik nu denk; ja, dit is een wereld van verschil.
Je mestwater probleem hoeft niet zo zeer te komen vanuit de darmen.
Het kan bij wijze van zelfs een alvleesklier probleem zijn wat het veroorzaakt.
plutolover schreef:Dus tja sommige zeggen ga naar den hoek. Ik had een hollitische da die wat druppels gaf maar had echt 0.0 effect en kon wel behoorlijk wat aftikken. Daarnaas wist ik totaal niet wat er in het flesje zat. Wat ik niet echt pretig vind.
ElCid schreef:plutolover schreef:Dus tja sommige zeggen ga naar den hoek. Ik had een hollitische da die wat druppels gaf maar had echt 0.0 effect en kon wel behoorlijk wat aftikken. Daarnaas wist ik totaal niet wat er in het flesje zat. Wat ik niet echt pretig vind.
Weet je wel wat er in reguliere medicijnen zit? En daarbij, je had het gewoon kunnen vragen, toch?![]()
Zoals al eerder opgemerkt zijn holistisch werkende artsen/ therapeuten geen wonderdokters. Al wordt het wel vaal zo afgeschilderd en kan het soms ook zo lijken als ze meteen het probleem vinden maar vaak is daar meer en meerdere onderzoeken voor nodig.
In de regulieren geneeskunde ( of moeten we zeggen "medicijnkunde") wordt ook vaak lang gezocht en wordt de oorzaak ook niet altijd ( lees "zelden" vooral bij chronische kwalen) maar door de symptoom bestrijding lijkt alles "opeens" over te zijn/ gaan. En ook daar slaan ze regelmatig de plank mis.
plutolover schreef:ik geef ook suplimenten maar soms denk ik, geef ik niet gewoon te veel? Maar als ik er mee stop merk ik echt dat vooral mijn oudere paard minder gaat lopen.
maar goed dat is een hele andere discussie. Want nu twijfel ik of ik hem vitamine e zal bij geven, Maar andere kant denk ik, je krijgt een balancer dus het moet genoeg zijn. Toch vond ik hem van de winter toen ik wel vitamine e gaf hem beter lopen..
Dan kan je het natuurlijk ook informeren.Citaat:Bij die dierenarts kreeg ik wat opgestuurd en geen idee wat er in zat
ElCid schreef:plutolover schreef:Dus tja sommige zeggen ga naar den hoek. Ik had een hollitische da die wat druppels gaf maar had echt 0.0 effect en kon wel behoorlijk wat aftikken. Daarnaas wist ik totaal niet wat er in het flesje zat. Wat ik niet echt pretig vind.
Weet je wel wat er in reguliere medicijnen zit? En daarbij, je had het gewoon kunnen vragen, toch?![]()
Zoals al eerder opgemerkt zijn holistisch werkende artsen/ therapeuten geen wonderdokters. Al wordt het wel vaal zo afgeschilderd en kan het soms ook zo lijken als ze meteen het probleem vinden maar vaak is daar meer en meerdere onderzoeken voor nodig.
In de regulieren geneeskunde ( of moeten we zeggen "medicijnkunde") wordt ook vaak lang gezocht en wordt de oorzaak ook niet altijd ( lees "zelden" vooral bij chronische kwalen) maar door de symptoom bestrijding lijkt alles "opeens" over te zijn/ gaan. En ook daar slaan ze regelmatig de plank mis.
lovemyhorse1 schreef:Ik laat onze sportpony 1x per jaar doormeten door Petroesjka Bruning van Gezondzijn-heel het paard.
Ik geloofde er eerst niks van dat het wat op zou leveren om onze pony door te laten meten.
Pony was een beetje futloos, zat niet lekker in z'n vacht.
Veearts heeft hem nagekeken, bloed afgetapt maar niks te vinden.
Ik heb toen Petroesjka gebeld en het probleem uitgelegd en een afspraak gemaakt.
Zij heeft toen onze pony doorgemeten en er kwam uit dat de maag en lever zich niet goed kon herstellen.
Dat kun je dan in een grafiek zien welke meridiaan zichzelf niet hersteld
Pony behandeld en daarna weer doorgemeten.
Je zag in de grafiek dat de lever en maag aan het herstellen waren.
Heb van haar nog wat gedroogde kruiden gekregen om de lever en de maag te helpen.
Na een aantal weken weer door laten meten en de maag en lever waren weer hersteld.
Daarna nog een meting laten doen ongeveer een half jaar na de 1ste meting en alle organen herstellen zelf.
Nu laat ik haar 1x per jaar preventief komen en mocht onze pony een steuntje in de rug nodig hebben qua herstellen dan komt ze 2x achter elkaar bij mij.
Ze heeft ook al paarden behandeld met een peesblessures en die zijn helemaal genezen.
Ik kan Petroesjka echt aanraden.
michelle933 schreef:lovemyhorse1 schreef:Ik laat onze sportpony 1x per jaar doormeten door Petroesjka Bruning van Gezondzijn-heel het paard.
Ik geloofde er eerst niks van dat het wat op zou leveren om onze pony door te laten meten.
Pony was een beetje futloos, zat niet lekker in z'n vacht.
Veearts heeft hem nagekeken, bloed afgetapt maar niks te vinden.
Ik heb toen Petroesjka gebeld en het probleem uitgelegd en een afspraak gemaakt.
Zij heeft toen onze pony doorgemeten en er kwam uit dat de maag en lever zich niet goed kon herstellen.
Dat kun je dan in een grafiek zien welke meridiaan zichzelf niet hersteld
Pony behandeld en daarna weer doorgemeten.
Je zag in de grafiek dat de lever en maag aan het herstellen waren.
Heb van haar nog wat gedroogde kruiden gekregen om de lever en de maag te helpen.
Na een aantal weken weer door laten meten en de maag en lever waren weer hersteld.
Daarna nog een meting laten doen ongeveer een half jaar na de 1ste meting en alle organen herstellen zelf.
Nu laat ik haar 1x per jaar preventief komen en mocht onze pony een steuntje in de rug nodig hebben qua herstellen dan komt ze 2x achter elkaar bij mij.
Ze heeft ook al paarden behandeld met een peesblessures en die zijn helemaal genezen.
Ik kan Petroesjka echt aanraden.
Maar merk je ook verschil?
maartje0987 schreef:Zowel met onze hond als met paard bij Den Hoek geweest, maar bij beide deed de behandeling en de supplementen niet veel helaas. En beide waren ook al uitbehandeld bij de reguliere DA.