Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BenaLaars schreef:Enorm bedankt voor alle adviezen en ervaringen!
Het heeft mijn mening zeker veranderd. Ik houd haar komende tijd op boxrust op de kliniek en laat haar laseren waar mogelijk. Even afwachten hoe de wond zich ontwikkeld.
BigOne schreef:BenaLaars schreef:Mijn opfokster zou haar thuis kunnen behandelen, ze verzorgt de dieren dagelijks en ik zou dat uiteraard als extra dienst afnemen. Ik woon 20 min van haar af en zou om de dag naar stal kunnen komen voor een poetsbeurt.
Deze wond had ze toch gemist want die zag er niet vers uit!
BigOne schreef:BenaLaars schreef:Mijn opfokster zou haar thuis kunnen behandelen, ze verzorgt de dieren dagelijks en ik zou dat uiteraard als extra dienst afnemen. Ik woon 20 min van haar af en zou om de dag naar stal kunnen komen voor een poetsbeurt.
Deze wond had ze toch gemist want die zag er niet vers uit!
BenaLaars schreef:Vandaag na 40 lange dagen boxrust mijn merrie weer van de kliniek gehaald. De wond is genezen en ze mag weer bewegen. Ze staat natuurlijk te stuiteren van energie.. Wat is wijsheid? Direct los het weiland in morgen? Het is zo nat buiten, ik ben bang voor glijpartijen. Eerst los gooien in de rondpen? Kan een stapmolen nuttig zijn in opbouw?
Ik hoor graag jullie ervaringen!
superpony schreef:Is ze braaf met aan de hand stappen? Eventueel met een ander paard ernaast. Mijn ervaring is met revalideren dat het wel wil helpen om vanuit stal eerst te stappen aan de hand Op Steen!. Als ze dan stuiteren is dat misschien vervelend, maar vaak stopt het na wat rondjes en dan gaan ze minder compleet idioot uit hun plaat daarna los. Maar je moet wel aanvoelen wanneer het scherpste randje eraf is als je aan het stappen bent.
De reactie van de andere paarden kan ook verschil maken. Kijken die op en eten verder of gaan ze even heen en weer rennen.
Ik zou nu voor zand kiezen en niet voor gras.