Sintara schreef:MoniqueT, is dat niet 'gewoon' wat we zomer eczeem noemen, allergie voor knutten
Vind ik een heel ander beeld geven eigenlijk..
Zou kunnen ...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lyona schreef:Ze hebben nooit met andere paarden samen gestaan, soweieso nooit los in het bijzijn van andere paarden.
Ook nooit los buiten in een bak of paddock. Dit merk je ook aan het gedrag, ze wisten niet eens wat gras is![]()
Ze zijn maar af en toe uit hun stal geweest, en dan alleen om te rijden of longeren, grondwerk of wandelen is er niet mee gedaan.
Zelf kunnen ze niet bij de plekken, het zit ook op hun hoofd, aan de binnenkant van hun achterbenen, op hun rug. Ook niet plekken waar ze zich makkelijk zelf hebben kunenn verwonden.
Het zou me niets verbazen als het door de mensen daar is gedaan, ze zijn beide behoorlijk bang voor mensen, en dan vooral mannen. Dat is direct te merken. Als je bijvoorbeeld een halster vasthebt vluchten ze direct weg. En je kan niet binnen de 5 meter komen van Risueno.
Koper schreef:Ik vraag me nou af wat je écht over deze paarden weet. In de OP schrijf je dat ze een slecht verleden hebben gehad en dat ze zijn geslagen. In je volgende bericht schreef je dat ze nooit met andere paarden hebben gestaan.
Ik vraag me af waar dit op is gebaseerd. Wat de echte feiten zijn.
Lyona schreef:Ze hebben dus meer dan een jaar bij de verkoper gestaan, hoewel ik dat niet 100% zeker weet. Wat er daarvoor is gebeurt weet ik niet.
Gitana schreef:Het gedrag dat je beschrijft past voor 100% exact bij het gedrag van mijn merrie toen ik haar net had, komt ook uit Spanje. Ik denk dat dat met veel rust, regelmaat en liefde wel goed komt. Mijn merrie kende overigens ook geen gras, ze staan in Spanje wel vaker enkel op hooi (of met stro erbij). Kijk wel heeeel goed uit voor koliek...
De wonden kunnen natuurlijk van van alles zijn, maar het lijkt niet op menselijk mishandelen naar mijn idee. Mijn merrie heeft echt een stukje uit haar oor, snee in haar lip en littekens van kettingen voor de fok, dat is duidelijk te zien waarvan het komt. Bij jouw paarden lijken het me klappen van een ander paard doordat ze misschien met teveel in een kleine ruimte hebben gestaan (op de vrachtwagen?)
Weet je alles over hun verleden helemaal zeker of is er een verhaal opgehangen door verkoper/handelaar? Soms is zo'n verhaal ophangen met de beste bedoelingen voor het paard om hem een plekje te gunnen en is het niet raar bedoeld.
Het zijn trouwens hele mooie mannen! Mooie projecten, dat gaat vast goed komen![]()
Ze hebben trouwens geen brandmerken of wel?
Evamarie schreef:Ze hebben nooit met andere paarden gestaan en je zet ze gelijk samen? En dan ziet het er zo vredig uit.
Dit zijn bijtwondjes, kan van een mug zijn maar ook vd paarden onderling.
Lyona schreef:Zo reageren ze verder niet op andere mensen, alleen op de oude eigenaar.
Koper schreef:Lyona schreef:Zo reageren ze verder niet op andere mensen, alleen op de oude eigenaar.
Eerder was het verhaal dat ze op alle mannen angstig reageren. En nu weer alleen op die oude eigenaar.
Het wordt een steeds minder samenhangend verhaal.
Maar het zijn leuke paarden, en het is fijn voor ze dat ze nu lekker in een weide staan samen. Wat zijn je plannen ermee?