Raar wondje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 13:30

Bedankt nog voor alle reacties. Afgelopen week is de DA langs geweest. De DA dacht nu aan een sarcoid of melanoom… maar kan pas uitsluitsel geven als het opgestuurd is naar het lab. Ze zei dat het er rustig uitzag en ze geen reden heeft om te denken dat het kwaadaardig is.

Ik heb dus twee opties een biopt en uitslag afwachten of direct helemaal weghalen en opsturen om erachter te komen wat het was.

Heb vrijdag een prijsindicatie gekregen en besloten dat ik dat laatste ga doen. Want ik zou het ongeacht wat het is wel gewoon weg willen hebben. En een biopt duurt alleen maar langer en brengt meer kosten met zich mee. Operatie kan gelukkig op stal uitgevoerd worden dus ze hoeft daarvoor niet naar de kliniek. Kan niet direct, dus moet nog gepland worden. We gaan het even zien. Ik post wel even updates wanneer die er zijn :j . Ik denk dat de operatie binnen 1-3 weken van nu plaats vindt.

c_alsemgeest schreef:
Eerste paar jaar wel, op latere leeftijd wel wat meer gekregen.
Vooral rondom staartwortel. Maar ze laat alles vroeg weg halen en daardoor is er eigenlijk niet veel ellende mee.

Oké goed om te weten! Bedankt voor je toelichting. Je begint toch wel een beetje erover te malen als dit al op zo’n jonge leeftijd gebeurt…

Rangeela

Re: Raar wondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:38

Fijn dat het op stal weggehaald kan worden en ik begrijp helemaal je keuze om het in een keer weg te laten halen. Hopen dat ze na deze vrij blij van nieuwe. Sterkte voor je paardje. Niet eerlijk dat ze dat nu al moet o der gaan met haar 2 jaar.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 23:06

Ja dankje, is al de tweede keer dat ze wat heeft helaas. Als veulen was ze van de trailerklep afgevallen en had ze een nare wond aan haar achterbeen. Hopelijk blijft het hierbij :(:) .

Helaas is vorige week het plekje weer open gegaan en lijkt het weer iets groter geworden.

Het wachten is gelukkig wel bijna voorbij. Woensdag wordt ze geopereerd. Zal daarna wel even een update schrijven.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 17:38

Vandaag tijdens code oranje is de operatie in een buitenstal uitgevoerd. Met een creatieve constructie hadden we de stal wat afgeschermd zodat het niet heel erg naar binnen kon regenen.

Het verliep allemaal vrij vlot. Ze zijn in totaal een uur bezig geweest. Het plekje zat erg oppervlakkig. Ze heeft wel een twee laags hechting en moet nu twee weken in stal blijven staan.

Begin volgende week krijg ik uitslag van het laboratorium over wat het precies is.

Voor nu is dit even het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:13

Zo dan... Die van mij had een sarcoid bij zn anus van vergelijkbare grootte en die hebben ze ter plekke in zn stal weggesneden :'). Hij was toen 3 en het was binnen 2 weken weer terug maar na het opnieuw wat ruimer weggesneden te hebben, heeft ie er tot nu toe geen 1 meer gehad.
Ik smeerde het 5x per dag in met Dermiel en het is ook nog mooi genezen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 15:00

Even een update. Ik zou eigenlijk maandag uitslag krijgen. Alleen ze hebben het doorgezet voor een second opinion. Krijg nu voor het weekend uitslag.

Inmiddels geneest de wond al wel mooi. De zwelling zakt wat af en de inflacam is inmiddels op.

Afbeelding

Het stal leven valt haar wel zwaar. Af en toe begint ze spontaan te bokken in haar stal. Ik laat haar nu elke dag even een halfuurtje over het erf scharrelen. Terwijl ik haar borstel en even helemaal insmeer met anti vliegen spul. Dat is dan haar uitje van de dag := … nog even volhouden Y;(

Afbeelding

Bielsje schreef:
Zo dan... Die van mij had een sarcoid bij zn anus van vergelijkbare grootte en die hebben ze ter plekke in zn stal weggesneden :'). Hij was toen 3 en het was binnen 2 weken weer terug maar na het opnieuw wat ruimer weggesneden te hebben, heeft ie er tot nu toe geen 1 meer gehad.
Ik smeerde het 5x per dag in met Dermiel en het is ook nog mooi genezen.

Jeetje wat balen dat die zo snel terug kwam. Fijn dat het nu weggebleven is.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 11:19

Nog even een laatste update.

Inmiddels zijn de hechtingen eruit gehaald:
Afbeelding

Ik heb ook de uitslag binnen. Het was een melanoom. Vanwege de kleur van de cellen was er een second opinion aangevraagd, maar het blijkt allemaal goedaardig te zijn, het is helemaal verwijderd en daarmee verholpen.

DA ziet geen aanleiding voor terugkeer en heeft mij op het hart gedrukt dat het allemaal wel meevalt.

Nouja we gaan het zien. Hopelijk blijft het hierbij :Y) !

Bedankt voor het meedenken allemaal :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:32

Wat fijn dit. Veel plezier met je paard verder!