We zijn niet verder gegaan op voet/been, omdat gevoelsmatig, zeker ook op basis van de bevindingen van de manueel therapeut, het probleem zich ergens in de bovenlijn bevindt. Specifieker hals en/of heupgebied. De constatering in het SI-gewricht kwam daarmee niet als een grote verrassing, meer bevestiging dat het probleem inderdaad ergens daar lijkt te zitten. Met de pijnlijke locatie in de hals waren we nog niet klaar. Maar stap 1 is dus geweest röntgen en echo bovenlijn. Waarbij de hals niet is meegenomen in de echo. Omdat een deel van deze echo inwendig was, kostte het al genoeg tijd. Voor het paard is het op een zeker moment ook wel even "klaar" op 1 zo'n dag. Best een hoop indrukken voor een paard dat verder nog niet zoveel heeft meegemaakt.
Heb nog even verder gekeken naar het PSSM1/2 verhaal, maar dat denk ik toch niet. Hij is niet stijf, niet kreupel (de onzuiverheid is over het algemeen zo minimaal dat ik het met mijn niet-geoefende oog daarvoor niet eens zie), schuurt niet. Ook geen risico-ras, al weet ik dat dat niet alles zegt. Ook niet-Amerikaanse rassen kunnen dit hebben. Maar voorlopig zet ik het idee dat hij dit zou kunnen hebben even in de koelkast. Ik moet ook een beetje kaderen