Tot wanneer moet mijn veulen melk drinken???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Swifter

Re: Tot wanneer moet mijn veulen melk drinken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 20:58

Uitzonderingen bevestigen de regel. Fijn dat het bij jou wel is goed gegaan en het veulen terug is geschakeld. Dit zijn echt uitzonderingen.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:28

Charaz schreef:
Een veulen van 6-9 maanden die zijn eigen moeder bespringt? Zo vroeg heb ik het ze nog niet zien doen hoor.

Hartstikke off topic, maar deze jongen is geboren op 2 april 2021. De foto is gemaakt op 26 juni 2021. Toen was hij dus nog geen 3 maanden..

Afbeelding

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:31

pleegmerries krijgen vaak veulens die tijdelijk uit de fles hebben gedronken en gaan zowat moeiteloos weer over op de uier

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:50

speurneusc schreef:
pleegmerries krijgen vaak veulens die tijdelijk uit de fles hebben gedronken en gaan zowat moeiteloos weer over op de uier

Maar dat zijn geen veulens van 4 weken oud die al 3 week fles hebben gehad.
En Amen neem mij niet kwalijk dat ik mijn mening geef, kennelijk accepteer jij dat niet en wordt ik gelijk afgefikt. Meer zeg ik er niet over, amen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 00:06

pillow schreef:
speurneusc schreef:

Maar dat zijn geen veulens van 4 weken oud die al 3 week fles hebben gehad.
En Amen neem mij niet kwalijk dat ik mijn mening geef, kennelijk accepteer jij dat niet en wordt ik gelijk afgefikt. Meer zeg ik er niet over, amen.

dat zijn veulen van alle leeftijden onder moeilijke omstandigheden en starts vaak dus dat zou ik niet zomaar beweren

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:08

speurneusc schreef:
dat zijn veulen van alle leeftijden onder moeilijke omstandigheden en starts vaak dus dat zou ik niet zomaar beweren

Hier zeg ik amen op! Speurneusc

Want het horen van....

Of in werkelijkheid te hebben meegemaakt.. of ervaringen uit 1e hand.

Het is eerder een uitzondering dat een veulen de uier niet meer pakt.

Dan dat het veulen na 3 a 6 weken gewoon de natuur weer volgt en uier van moeder/pleegmoeder weer neemt.

Ondanks alle problemen die het heeft gehad.

Van alle veulens die ik heb gezien die met fles/emmer melk kregen. Stuk 0f 40 in 30 jaar.

1 die t niet heeft gered om aan uier te drinken...omdat eigenaar zo dom was om veulen zo bij pleegmerrie in box te pleuren zonder overleg met da of mensen met ervaring. Dus die werd in 1 klap doodgeslagen. Ging naar uier en merrie klapte er bovenop..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:00

Een van de da praktijken die hier heeeeeel veel mee te maken hebben, was ook de da. van mijn paarden en dan komen er wel eens verhalen voorbij, meeste suc6 storys gelukkig, dus ik volg ze daarom ook al enkele jaren oa via fb. Heel veel pleegmerries hebben ze.

dierenartspraktijk dennenoord nl. met oa DA Merel Dierks

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:26

Charaz schreef:
Een veulen van 6-9 maanden die zijn eigen moeder bespringt? Zo vroeg heb ik het ze nog niet zien doen hoor.

Je hebt ze er helaas bij.
Mijn merrie was toen gedekt (niet haar eigen veulen overigens) door een 9 mnd oud hengstveulen. Eigenaren dachten dat hij nog wel gewoon in de kudde kon lopen omdat hij nog zo jong was. Jong was hij, jaar erna 2 verrassingsveulens

juval

Re: Tot wanneer moet mijn veulen melk drinken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:40

wat een naar verhaal zeg. veel sterkte!!
als ik jou was zou ik proberen het veulen zo snel mogelijk uit een emmer te leren drinken, en wel bij de moeder te laten staan.