Hoesten bij aandraven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoesten bij aandraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:04

Dat vind ik lastig te zeggen. Het lijkt mij wel echt uit de longen te komen. Dan zou ik haar weer even aan de longe moeten pakken en goed kijken wat ze doet. Ik heb haar zelf nog nooit zien hoesten in de stal namelijk. Krijg het steeds van de staleigenaresse te horen. Ondanks dat ik iedere avond op stal ben heb ik het haar nog nooit zien doen. Alleen tijdens het aandraven dan wel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:16

Het is wel belangrijk om te weten, uit de keel kan niet zoveel kwaad..heeft vaak met irritatie te maken, stof, pollen etc. Uit de longen kan wel kwaad en mag inderdaad niet te lang duren anders kunnen ze de longblaasjes kapot hoesten en dampig worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:20

Volgens mij komt het wel uit de longen. Dierenarts heeft 2 weken terug geluisterd naar de longen en gaf aan dat de longen geirriteerd waren. Toen heeft ze een injectie gehad dat de longen iets vergroot. Het hoesten is daarna minder geworden en zaterdag klonken haar longen weer goed en hoestte ze ook niet meer. Nu is het helaas weer terug.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:39

Oke dan is het goed dat de DA weer even langs komt om naar de longen te luisteren ook. Het kan ook nog een allergie zijn ergens op.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:13

Als het 's avonds niet is maar 's ochtends (?) of in ieder geval overdag wel zou dat informatie zijn waar je misschien iets uit kunt ophalen. Is het bijvoorbeeld 's avonds niet en staan ze de hele dag buiten dan is dat buiten staan dus positief. Als er 's ochtends dan weer gehoest wordt kan dat goed komen door de nacht op stal door te brengen. Het is wellicht gewoon even afwachten op 1 mei ook voor die paddockstal. Hopelijk gaat dat veel verlichting geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:20

Ja ik heb nu 2 keer bericht gekregen dat ze het inderdaad ‘s ochtends doet. Dat zou inderdaad kunnen wat je zegt dat het in de paddockstal dan beter moet gaan. Is inderdaad even afwachten nu. Dierenarts zou komen en heb ik einde middag nog contact mee gehad. Hij zou mij bellen als die onderweg was. Tot op heden niks gehoord….. morgen maar weer bellen.