Nu ben ik daar wel blij mee, dan doet ze er wat langer over eer alles tot de laatste spriet opgegeten is

Stro erin zou mij verbazen. Ben je zeker dat het geen lang, breed gras is? Dat heeft ook vaak een gelige kleur en is wat stugger.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GraceZarif schreef:Oef, ik heb nu 2 pallets Tophay gekregen wat enorm grofstengelig is en er zit geen geur aan.
Ook zit er onnoemelijk veel stro in. Deze pakken zijn geperst 21-12-23 (er zit altijd een stickertje op met datum, tijdstip en lotnummer).
felicity schreef:Hoelang doen jullie met een pak?
Ninx schreef:Ze oogsten wel van hetzelfde land dat ze altijd in gebruik hebben meen ik. Ze hebben alleen wat minder door heel veel factoren die voor alle agrariërs het werk lastiger maken.
Pandora2 schreef:Wil je die analyses met ons delen hier Ninx ? Ik heb wel benieuwd naar de waardes.
Dat was ook je eigen vraag bij het begin van het topic hier dacht ik![]()
En het is natuurlijk niet omdat het eventueel van vliegvelden zou komen, dat het slecht gras is met verkeerde waardes of hoge suikergehaltes. De suikers hangen toch grotendeels van de bodemgesteldheid en tijdstip van maaien af.
GraceZarif schreef:Oef, ik heb nu 2 pallets Tophay gekregen wat enorm grofstengelig is en er zit geen geur aan.
Ook zit er onnoemelijk veel stro in. Deze pakken zijn geperst 21-12-23 (er zit altijd een stickertje op met datum, tijdstip en lotnummer).
De paarden eten het met tegenzin.
Ik ben dat fijne geurige hooi gewend van Jopack. Hoe zien jullie pakken eruit?
De paarden eten het met tegenzin.
Ik ben dat fijne geurige hooi gewend van Jopack. Hoe zien jullie pakken eruit?
Pandora2 schreef:Ik geef het ook in de winter omdat ik dan niet telkens moet nat maken voor mijn oude merrie die af en toe wel hoest van stof in hooi.
En het is wel best makkelijk dat die baaltjes redelijk constant van kwaliteit zijn en nooit echt te rijk hooi, helemaal prima voor mijn ppid'er![]()
Ik ben nu bezig aan een pallet met pakken van 11/2023 en daar zaten 2 pakken tussen met heel mooi fijn groenig hooi. Ideaal voor oudjes zou je denken. Wil die ouwe smurf van mij dit gewoon niet vreten![]()
Dan gaat het naar de spanjaard, die vond het superlekker.
Die ouwe blieft trouwens het liefst kropaar hooi. Lange dikke ruwe stengels van wel 120cm lang