Paard blijft eten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:48

Ik heb ook een ruin die alles op AT(!). Nu niet meer.

Ik ben ervan overtuigd dat hij, zoals hier eerder al werd benoemd, at om maagzweren te verlichten (tot aan koliek toe). Na behandeling echt een verschil! niet alleen kwa eten maar ook met andere (vage) klachten. Is jouw paard ook flegmatiek met rijden?

Het is echt een verkeerde aanname om te denken dat paarden minder eten met maagzweren. Mijn ervaring is dus juist MEER!

Ik moet er ook wel bij vermelden dat ik ook verschil heb gemerkt met het eten in de kudde en alleen. Dus ik zou kijken naar het volledige plaatje... Hoe is het paard verder? Zijn er andere (vage) klachten?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:54

pmarena schreef:
Cchanny schreef:
Nog even volhouden. Als ze niet extreem dik is, zou ik dit volhouden en dan hopelijk gaat het knopje bij je merrie om zoals het knopje bij mijn paard ook is omgegaan.

Dit volhouden zonder iets van een slowfeeder te gebruiken maar domweg een hoop hooi neergooien, lijkt me echt onzinnig. Het kan zó makkelijk iets getemperd worden :j

Daarbij denk ik dat het voor paarden psychisch gezien echt anders binnenkomt, of er nu altijd een net / bak vol hooi beschikbaar is, of dat het toch elke keer op gaat voordat het weer aangevuld wordt.

Ik zou echt inzetten op gewoon altijd minstens 1 goed gevuld net / bak hebben voor zo'n dier.
Dat je weer bijvult terwijl het nog lang niet leeg is zodat het paard niet zo'n gevoel krijgt van "opmaken".

Het is toch niet dom weg neergooien? Ze heeft een zak met hooi.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 18:55

Ze krijgen ook zo snel mogelijk nadat het hooi op is, weer nieuw hooi bij. Zodra mijn moeder terug is van meerdaagse hebben we weer genoeg hooizakken en dan gaan we die gebruiken. Ik heb op het moment maar 1 hooizak thuis en maandag hebben we er weer meer omdat ze dan terug is.
Ze gaat nu even een omeprazol kuurtje krijgen om te kijken of dat wat voor haar kan doen. Als het gewoon is hoe ze is, is het maar zo. Ik wil alleen niet dat ze enorm veel eet vanuit iets medisch.

Verder heeft ze eigenlijk geen vage klachten, ze bouwt mooi spieren op, heeft een goede conditie, is vrolijk en ontspannen, reageert niet op druk op het singel gebied.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:58

Een paard moet leren te stoppen met eten als er nog eten is, mijn paarden leerden dat d.m.v een groot slowfeeder net.