Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mvdbijl schreef:Het paard wordt voor maagzweren behandeld, is al bij de osteopaat geweest en je hebt het pas 4 maanden.
Wat zegt je dierenarts hiervan, die heeft hem gekeurd voor aankoop? Je instructeur?
Laat het paard nakijken, een foto van de rug maken en laat je begeleiden met rijden.
Een goed bit koop je ook niet bij de decathlon. Laat iemand met verstand het zadel en hoofdstel nakijken.
Koekie73 schreef:@WupWinnie ik zou niet alles geloven dat op bokt geschreven wordtIk denk dat de DA toen heeft gezegd 1 uur op de wei en niet dat het dier de overige 23 uur maar op stal moet. Ik denk dat TS dat zelf als conclusie heeft getrokken.
Benzz schreef:Lieve mensen, TS is net 14, deden we niet allemaal domme dingen op die leeftijd. Geef haar de kans om haar eigen fouten te maken.
WupWinnie schreef:Benzz schreef:Lieve mensen, TS is net 14, deden we niet allemaal domme dingen op die leeftijd. Geef haar de kans om haar eigen fouten te maken.
Fouten maken mag zeker, maar niet fouten die ten koste gaan van het welzijn van het paard. Dat is niet eerlijk tegenover het paard, die kan hier niks aan doen
DuoPenotti schreef:Goed wel een pony kopen en alles betalen en verder niks? Da osteo en niet eens denkenles
En als dit paard 2 is binnen een jaar zullen de ouders toch wel weten dat het bij de eerste niet goed ging.
Weer geen idee dat les en stalling goed moet zijn?
Uit wat voor ei komen die dan?
Dochter laten verongelukken maar niet verder kijken?
Suzanne F. schreef:Ik heb het gevoel dat het voornamelijk met onervarenheid te maken heeft. Vorig jaar was het een Fjord die alleen maar bokte en steigerde en nu is er weer een nieuwe die je 4 maanden hebt en eerst 2 maanden braaf was en nu ook steigert en bokt? Ik heb toch sterk het vermoeden dat je niet goed weet waar je mee bezig bent eigenlijk. Heb je inmiddels wel les of nog steeds niet? Ik denk dat het inderdaad beter is als je haar verkoopt maar koop dan alsjeblieft niks meer terug. Want de kans is groot dat een volgend paard dit ook weer gaat doen.
Elisa2 schreef:Suzanne F. schreef:Ik heb het gevoel dat het voornamelijk met onervarenheid te maken heeft. Vorig jaar was het een Fjord die alleen maar bokte en steigerde en nu is er weer een nieuwe die je 4 maanden hebt en eerst 2 maanden braaf was en nu ook steigert en bokt? Ik heb toch sterk het vermoeden dat je niet goed weet waar je mee bezig bent eigenlijk. Heb je inmiddels wel les of nog steeds niet? Ik denk dat het inderdaad beter is als je haar verkoopt maar koop dan alsjeblieft niks meer terug. Want de kans is groot dat een volgend paard dit ook weer gaat doen.
+2
Zeker als het paard eerst braaf was en na twee maanden dit gedrag begint te vertonen dan denk ik dat er ohz toch het ea verkeerd is gegaan.
Citaat:Als dit dezelfde is als met de Fjord die eerder gelinkt werd, zou ik die DA absoluut niet vertrouwen. Die heeft gezegd dat de Fjord ivm ooit koliek gehad 23uur per dag op stal moest staan, 1 uur buiten maar Ook heeft de DA hun kalmering gegeven voor tijdens het rijden ipv onderzoeken wat er mis is? Deze DA zou niet bij mijn paard in de buurt mogen komen
espelina12 schreef:vierhoef schreef:foto's gemaakt van de rug?
neen, alleen dit en de tandarts hebben we nog niet gedaan. Osteopaat is wel al geweest en hij zei dat er niks was aan haar rug?
sevke schreef:Heeft die osteopaat röntgenogen? Ipv naar een osteopaat, ga naar een kliniek en laat die rug op de foto zetten. Alles in mij schreeuwt "kissing spines", en een osteopaat kan in dat geval meer kwaad dan goed doen. Als het dier vroeger manegepaard was, is het mogelijk dat ze zo murw was dat ze niet de puf had om te reageren en er gewoon doorheen liep. Nu ze zoveel niet meer moet werken, heeft ze wat meer lef om aan te tonen dat er iets niet goed zit. Een paard is nooit zomaar stout, tenzij in echt een heel uitzonderlijk geval, maar dat lijkt mij hier niet het geval omdat ze het enkel doet onder zadel. Dit paard roept, nee, schreeuwt dat er iets aan de hand is!