Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jazzejam schreef:Naar dat hij nu in zijn andere oog ook een aanval heeft. Was je klaar met druppel in het andere oog?
Hier heeft onze pony het waarschijnlijk ook in beide ogen.
Toen we vorig jaar de eerste aanval hadden waar de DA heeft geconstateerd dat het uveitis was, bedacht ik me dat ze twee weken daarvoor 2 dagen tranen hadt en lichte verdikking in het andere oog. Omdat het toen zomer was dacht ik door de vliegen ook al zaten die nooit bij haar ogen.
Toen het met twee dagen weer weg was daar ook niet verder meer bij stil gestaan. Tot ze het andere oog dus een heftigere aanval had waar de DA de diagnose uveities gaf.
Was je ook begonnen met lysine bij te geven? Eventueel als je dat ziet zit kun je ook naar een holistische arts gaan als Den Hoek. Maar er zijn er meerdere. Deze hebben toch een iets andere kijk op gezondheid als een geheel. Wat zeker ingeval dat uveitis door vitale of autoimmuun gerelateerde zaken wordt veroorzaakt wel eens een betere optie is tervoorkoming van aanvallen.
Regulier gaat toch meer in op behandelen tijdens aanvallen maar doen vaak minder bij het voorkomen.
Knoek schreef:jazzejam schreef:Naar dat hij nu in zijn andere oog ook een aanval heeft. Was je klaar met druppel in het andere oog?
Hier heeft onze pony het waarschijnlijk ook in beide ogen.
Toen we vorig jaar de eerste aanval hadden waar de DA heeft geconstateerd dat het uveitis was, bedacht ik me dat ze twee weken daarvoor 2 dagen tranen hadt en lichte verdikking in het andere oog. Omdat het toen zomer was dacht ik door de vliegen ook al zaten die nooit bij haar ogen.
Toen het met twee dagen weer weg was daar ook niet verder meer bij stil gestaan. Tot ze het andere oog dus een heftigere aanval had waar de DA de diagnose uveities gaf.
Was je ook begonnen met lysine bij te geven? Eventueel als je dat ziet zit kun je ook naar een holistische arts gaan als Den Hoek. Maar er zijn er meerdere. Deze hebben toch een iets andere kijk op gezondheid als een geheel. Wat zeker ingeval dat uveitis door vitale of autoimmuun gerelateerde zaken wordt veroorzaakt wel eens een betere optie is tervoorkoming van aanvallen.
Regulier gaat toch meer in op behandelen tijdens aanvallen maar doen vaak minder bij het voorkomen.
Nee het eerste oog is vandaag precies twee weken geleden beginnen. We druppelen daar nog twee keer per dag in.
En nu dus binnen twee weken het andere oog. Hebben nu de tip gekregen om Hanneke Hermans te benaderen. Zij kan beoordelen of er sprake is van oudere schade in het oog. Zo ja dan is er sprake van een verborgen gebrek en kan ik hem, hoe erg wij ook aan hem gehecht zijn in deze 2 maanden terugbrengen.
Want heel eerlijk als het binnen twee weken in beide ogen zit vrees ik het ergste voor de toekomst.....
jazzejam schreef:Snap dat je hier duidelijkheid over wilt hebben, hebben jullie hem van een professionele stal gekocht?
Ben benieuwd wat Hanneke je kan vertellen en of ze ook eerdere schade kan ontdekken en welke prognose hij heeft voor de toekomst.
Jullie hebben hem dus net, hadden jullie ook een klinische keuring gedaan? Was er toen ook naar de ogen gekeken met een lampje?
jazzejam schreef:Balen knoek. Dit is uiteraard niet waar je op hoopt.![]()
Hebben ze ook nog iets gezegt over de oorzaak? Er zijn zover ik weet 3 mogelijkheden. Maar een gewone DA kan daar geen duidelijkheid over geven. Ben benieuwd of je met dit onderzoek meer gerichter kunt behandelen en eventueel kunt voorkomen.
Vind het bij jou paard zo apart dat deze het dus midden in de winter heeft gekregen aan beide ogen. Dan is er immers veel minder zonlicht/UV. Maar mogelijk dat zonlicht hier niet de hoofd oorzaak was?
Knoek schreef:In emmeloord waren wij gisteren het derde geval op die dag met maanblindheid.