Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Pijn komt in verschillende gradaties, ik heb ook iedere dag pijn maar wil liever niet ingeslapen worden.
Zolang een dier nog vrolijk is en goed mee komt, ik vind het dan juist weer bizar dat mensen een dier gelijk willen laten inslapen als het niet meer geschikt is voor hun doel.
Pareltjes schreef:Elisa2 schreef:Pijn komt in verschillende gradaties, ik heb ook iedere dag pijn maar wil liever niet ingeslapen worden.
Zolang een dier nog vrolijk is en goed mee komt, ik vind het dan juist weer bizar dat mensen een dier gelijk willen laten inslapen als het niet meer geschikt is voor hun doel.
Maarja dan moet je zo’n dier wel de rest van zijn leven onderhouden zonder dat je er wat aan hebt. En ik zie tegenwoordig dat zo’n dier vaak niet niet meer in “ de planning “ past. Dan praat het men zich het voor zichzelf goed onder de noemer “ verantwoording nemen “. Anders ben je zogenaamd een dierenbeul.
Elisa2 schreef:Tja, daar vind ik wat van..maar dat is geen discussie voor dit topic.
Het is belangrijk om vanuit het belang van het dier te handelen.
Ik denk dat de DA buitenritten adviseert vanwege het rechtuit lopen, voltes en bochten zullen te belastend zijn. Maar dat is wellicht in stap verwaarloosbaar.
Elisa2 schreef:Ik denk dat de DA buitenritten adviseert vanwege het rechtuit lopen, voltes en bochten zullen te belastend zijn. Maar dat is wellicht in stap verwaarloosbaar.
Pareltjes schreef:Elisa2 schreef:
Maarja dan moet je zo’n dier wel de rest van zijn leven onderhouden zonder dat je er wat aan hebt. En ik zie tegenwoordig dat zo’n dier vaak niet niet meer in “ de planning “ past. Dan praat het men zich het voor zichzelf goed onder de noemer “ verantwoording nemen “. Anders ben je zogenaamd een dierenbeul.