Alternatieven omeprazole

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Alternatieven omeprazole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 07:24

Enkel preventief dan? Of helpt het ook effectief bij zweren?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:28

Ja.bij mijn pony met zweren werkte het erg goed.
Op advies van een dierenarts heb ik dit gegeven

Mar_issa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:46

Zijn er mensen die goede ervaringen hebben bij Abprazole?
Ik loop al jaren te sukkelen met mijn merrie….koliek hier, koliek daar. Telkens als we in de kliniek aankomen lijkt het over te zijn. Uit onderzoeken blijkt niet te komen.
Mestonderzoek zijn goed, jaarlijkse een goede tandarts op bezoek.
Nu is ze de laatste tijd weer erg chagrijnig en bijterig naar mijn andere merrie. Ze is altijd snel bang en gestresst. Afgelopen weken heb ik haar al meerdere keren van de wei afgehaald met enorm harde flanken ( opgetrokken buik). Nu dacht ik eerst dat het van het gras kwam daarom aantal weken op een paddock gezet maar dit gaf geen verandering in de situatie.
Op de momenten van haar harde buiken eet ze wel gewoon goed haar Havens Gastroplus en haar hooi.
Ze krijgen zo goed al onbeperkt ruwvoer verdeeld over meerdere momenten per dag.

Tijdens de vorige opname in de kliniek wilde ze niets eer de trailer in. Nu moet ik eerst een trailercursus volgen om haar weer op de trailer te krijgen om dan alsnog naar de kliniek te gaan voor een endoscopie.
De trailerlaad cursus is pas 15 augustus dus tot die tijd kan ik nog niet naar de kliniek.

De kosten lopen de afgelopen jaren enorm op omdat ik alles al geprobeerd en veranderd heb.
Zou het proberen van Abprazole een optie zijn? Nu ben ik aan het kijken geweest hoe ik deze kan bestellen maar dit lukt me niet. Kan iemand mij misschien hiermee helpen ?

Marsie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:58

Dit wordt niet meer naar Nederland verzonden...

Mar_issa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:03

Wel naar België toch?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:04

mellamoshan schreef:
Hier ook een die het op Mastic erg goed doet. Luchtzuiger en winterdag echt geregeld koliek ook, maar laatste jaar met de Mastic is hij echt goed de winter door gekomen.

Gaf je het dan voor 6 weken en nadien niet meer?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:21

Ik gaf de hele winter door een lage dosis dan.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:46

Waar bestellen jullie nexium?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 00:21

Hier deed mijn paard niet goed op de mastic horse

Wel op de equine 74

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 01:55

Hier ook positief over Mastic horse, bij diverse (opvang) paarden.

Iris_Hinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 17:40

Mloes schreef:
Abprazole van Abler inderdaad. Online bestellen, scheelt je handenvol geld. Aan Gastrogard ga je failliet :D
Ik heb mijn oude haflingertje jaren terug een week of 6 op Abprazole gehad, eerste weken volle dosis en dan langzaam afbouwen. Reden maagzweren was bekend, daarna nooit weer last gehad.

Hopelijk lees je dit nog hihi…..mag ik vragen of je de korrels of spuit hebt gegeven?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 20:08

Als je Abler Omeprazole in Nederland laat bezorgen en het wordt onderschept door de douane (en dat gebeurt regelmatig) krijg je een hoge boete.

Iris_Hinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:43

henshem schreef:
Als je Abler Omeprazole in Nederland laat bezorgen en het wordt onderschept door de douane (en dat gebeurt regelmatig) krijg je een hoge boete.

Ik laat het in Duitsland bezorgen dus dat komt wel goed

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:14

henshem schreef:

Ze verzenden al tijden niet meer naar Nederland, wel naar oa België en Duitsland.

Versace2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:05

Mar_issa schreef:
Zijn er mensen die goede ervaringen hebben bij Abprazole?
Ik loop al jaren te sukkelen met mijn merrie….koliek hier, koliek daar. Telkens als we in de kliniek aankomen lijkt het over te zijn. Uit onderzoeken blijkt niet te komen.
Mestonderzoek zijn goed, jaarlijkse een goede tandarts op bezoek.
Nu is ze de laatste tijd weer erg chagrijnig en bijterig naar mijn andere merrie. Ze is altijd snel bang en gestresst. Afgelopen weken heb ik haar al meerdere keren van de wei afgehaald met enorm harde flanken ( opgetrokken buik). Nu dacht ik eerst dat het van het gras kwam daarom aantal weken op een paddock gezet maar dit gaf geen verandering in de situatie.
Op de momenten van haar harde buiken eet ze wel gewoon goed haar Havens Gastroplus en haar hooi.
Ze krijgen zo goed al onbeperkt ruwvoer verdeeld over meerdere momenten per dag.

Tijdens de vorige opname in de kliniek wilde ze niets eer de trailer in. Nu moet ik eerst een trailercursus volgen om haar weer op de trailer te krijgen om dan alsnog naar de kliniek te gaan voor een endoscopie.
De trailerlaad cursus is pas 15 augustus dus tot die tijd kan ik nog niet naar de kliniek.

De kosten lopen de afgelopen jaren enorm op omdat ik alles al geprobeerd en veranderd heb.
Zou het proberen van Abprazole een optie zijn? Nu ben ik aan het kijken geweest hoe ik deze kan bestellen maar dit lukt me niet. Kan iemand mij misschien hiermee helpen ?

Ik wil je wel helpen. Alleen levering in Nederland wordt niet meer gedaan.
Dus je zult een adres in België of Duitsland moeten hebben.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:04

Wie we hier nu plots weer zien opduiken!
We wachten nog altijd op je rectificaties in je ander topic hé...?

Aan de persoon die ze wil helpen: let op met wie je in zee gaat...

beline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:16

Ons paard had ernstige maagzweren en na het hele reguliere traject na omeprasol zelfs een paar x injecteerbare omeprasol, prednisolon en nog niet genezen op de overgang maag darmen, zijn wij mastic horse treatment gaan geven en met wat aanpassingen in zijn voer.

Ons paard doet het goed op,
Geen: bix, snoepjes (suiker)
Wel: Hooi! bietenpulp, ongeplette haver, nutrimash slobber, magnesium citraat

3 jaar verder en een hoop geld, maar we kunnen voorzichtig zeggen dat we het tot nu toe onder controle hebben.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 20:59

Ik lees hier over ongeplette haver. Wat is het verschil met het voeren van geplette haver? Heeft het mbt maag/darm problemen nog voordelen om ongeplet te voeren ipv geplet? Ik blijf juist uit de granen bij mijn gevoelige maag-paard maar het is misschien wel juist goed. Wat is jou/jullie ervaring bij het voeren van haver bij maagproblemen? En welke haver dan?

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 01:21

Ik zou toch voorzichtig zijn met maagzuurremmers. Gezond maagslijmvlies is prima bestand tegen zuur, dat nodig is voor een volwaardige spijsvertering en daardoor niet primair de oorzaak is van maagzweren of ontstekingen van het maagslijmvlies. Je kunt je zelfs afvragen of te weinig maagzuur de oorzaak zou kunnen zijn van spijsverteringsproblemen. Zeker bij flinke gasvorming en kolieken moet je m.i. denken aan een onvolwaardige spijsvertering. Een zuurremmer pakt de primaire oorzaak niet aan en als ik het zo lees werkt het in veel gevallen ook niet of onvoldoende en er zijn bijwerkingen. Ik zou het ook eerder zoeken in het voedsel waar al een aantal tips over gegeven zijn.