Beoordeling röntgenfoto's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:03

Hallo allemaal ik schop het topic even omhoog,
Een paard op het oog is goedgekeurd recent en heb door mijn eigen da de fotos laten herbeoordelen.
De da zag op deze foto iets verdachts wat met de keuring niet naar voren is gekomen..
Ik ben benieuwd of jullie iets opvalt?

Ga morgen met de desbetreffende kliniek contact opnemen die de keuring heeft gedaan en de foto voorleggen wat hun ervan vinden. En dan evt een controle foto laten maken om alles uit te sluiten.

Weet dat jullie geen dierenartsen zijn maar wellicht iemand met wat ervaring die wat eraan ziet.

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:51

Lijkt mij spat. Op de foto rechts lijken bovenste en onderste gewrichtje aan elkaar gegroeid.

DDDara

Re: Beoordeling röntgenfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:01

Een naam zou ik er niet aan durven geven maar ik zou ook zeggen dan de "zwarte" lijntjes tussen het gewricht ontbreken dus dat een gewricht op elkaar zit zonder ruimte voor gewrichtsvloeistof.
Ziet er in mijn ogen niet fijn uit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:12

DDDara schreef:
Een naam zou ik er niet aan durven geven maar ik zou ook zeggen dan de "zwarte" lijntjes tussen het gewricht ontbreken dus dat een gewricht op elkaar zit zonder ruimte voor gewrichtsvloeistof.
Ziet er in mijn ogen niet fijn uit.

Als de gewrichtjes aan elkaar gegroeid zijn (en zo ziet het eruit) dan is het niet meer pijnlijk. Het gewricht is dan wel minder buigzaam/bewegings beperkt.

Maar enfin, wel raar dat de eerste arts er niets over heeft gezegd. Want het is duidelijk genoeg te zien.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:32

Goedenavond!
Ik heb n.a.v. dit topic nog even gezocht of er een "algemeen" RX-overleg topic bestaat, maar dat heb ik niet kunnen vinden. Hoop dat het oké is om de vraag hier te stellen.
Na onderstaande foto's was de ene arts nog hoopvol om hem goed te krijgen als rijpaard, de andere wat sceptischer maar zij heeft er verder nog weinig over uitgelegd. Ze komt donderdag langs, maar ik ben er flink over aan het stressen.
Ik ben heel benieuwd of hier enkele ervaringsdeskundigen te vinden zijn die hun mening willen geven? Ik kan normaal wel uit de voeten met foto's maar de sprong vind ik toch wat lastiger, en doordat het je eigen paard is kan je ook zaken eerder wel/niet zien...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jannekelamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:29

Ziet iemand hier iets aan?

Jannekelamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:30

Afbeelding
[/img]

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 11:49

Lijkt een behoorlijke hapering in het hoefbeen. Maar foto met ijzer eronder hoort eigenlijk niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:08

NikkiB1991 schreef:
Goedenavond!
Ik heb n.a.v. dit topic nog even gezocht of er een "algemeen" RX-overleg topic bestaat, maar dat heb ik niet kunnen vinden. Hoop dat het oké is om de vraag hier te stellen.
Na onderstaande foto's was de ene arts nog hoopvol om hem goed te krijgen als rijpaard, de andere wat sceptischer maar zij heeft er verder nog weinig over uitgelegd. Ze komt donderdag langs, maar ik ben er flink over aan het stressen.
Ik ben heel benieuwd of hier enkele ervaringsdeskundigen te vinden zijn die hun mening willen geven? Ik kan normaal wel uit de voeten met foto's maar de sprong vind ik toch wat lastiger, en doordat het je eigen paard is kan je ook zaken eerder wel/niet zien...

[ [url=m/mlBu57.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7lFDdO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JvwAFW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SSK7p9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zxEi25.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lUI10y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Y9ujbW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pXlJfc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Links lijken er wat chipjes / haakjes te zitten.

Maar ben ook geen veearts :+
Laatst bijgewerkt door Babootje op 19-06-24 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:12

NikkiB1991 schreef:
Goedenavond!

[ [url=m/mlBu57.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7lFDdO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JvwAFW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SSK7p9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zxEi25.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lUI10y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Y9ujbW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pXlJfc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja hoor dat is er wel :j
[LZP] Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:38

@Babootje, ondertussen staat hij al een paar maanden met pensioen. Met spat en herhaaldelijke ontstekingen in de voorvoeten mag hij nu op zijn 13e lekker grasmaaien, zolang het goed genoeg gaat.

@Renske, bizar dat ik dat destijds niet heb kunnen vinden... Wat suf!

Jannekelamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:39

Kan paard kreupel lopen door verkeerd hoefbalans?

Jannekelamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:39

Afbeelding