Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
appiesjappie schreef:Bedankt voor je reactie. Je hebt waarschijnlijk ook mijn andere berichtjes gelezen . Het is maar een vraag of iemand het zou doen? Het liefst zou ik haar laten leven.. lekker oud worden maar ik wil haar niet laten lijden. Ik wil haar niet meer alle stress geven om in een kar te moeten en daarna op een vreemde plek te komen en daarna misschien weer op de kar te moeten wie weet waar naar toe. Ze is al minstens 7 jaar niet meer in een kar geweest. Ze is nog nooit in een andere wei geweest. Ze is hier al 18 jaar vanaf dat ze een klein veulentje was. Ze heeft mij zoveel liefde geven en ze heeft zo goed voor mij gezorgd terwijl ik op haar reed. Nu moet ik voor haar zorgen dat haar einde ook goed is.
listiglistje schreef:Spenk schreef:Bij paardeneigenaar zijn hoort ook je verantwoordelijkheid nemen!
Dan ga je een oud ziek dier niet verkopen omdat je persé geldt ervoor zien wil en het paardenfonds niet uitbetaald. Slaap dat dier in.
dit... ik snap TS echt niet, zou mezelf doodschamen na 18 jaar voor die paar poedersuiker
appiesjappie schreef:Het liefst zou ik haar laten leven.. lekker oud worden maar ik wil haar niet laten lijden.
kiki1976 schreef:appiesjappie schreef:Bedankt voor je reactie. Je hebt waarschijnlijk ook mijn andere berichtjes gelezen . Het is maar een vraag of iemand het zou doen? Het liefst zou ik haar laten leven.. lekker oud worden maar ik wil haar niet laten lijden. Ik wil haar niet meer alle stress geven om in een kar te moeten en daarna op een vreemde plek te komen en daarna misschien weer op de kar te moeten wie weet waar naar toe. Ze is al minstens 7 jaar niet meer in een kar geweest. Ze is nog nooit in een andere wei geweest. Ze is hier al 18 jaar vanaf dat ze een klein veulentje was. Ze heeft mij zoveel liefde geven en ze heeft zo goed voor mij gezorgd terwijl ik op haar reed. Nu moet ik voor haar zorgen dat haar einde ook goed is.
Maar is haar laten leven nog wel eerlijk?
Of kan jij zelf de beslissing niet nemen?
Want ik begrijp uit je andere topic dat de da er wel achter staat, dat ze wordt ingeslapen.
Of is het voor jouw het aspect dat je het niet meer kan betalen? ( is ook geen schande, maar in haar geval zou ik verhuizen etc niet meer aandoen, is ook niet eerlijk)
Gitana schreef:Nee TS ik denk niet dat iemand je paar wil. Wat een zware beslissing als je je paard al zolang bij je hebt staan![]()
Als je er alles aan hebt gedaan om je paard beter te laten worden en het lukt niet, is verkopen zeker niet een optie. Dan is het zeker mooi als je er in ieder geval alles aan kan doen om je paard niet verder te laten lijden. Heb je dit al met verschillende dierenartsen overlegd?
appiesjappie schreef:Echwel schreef:Maar als je haar zou verkopen moet ze toch ook de trailer op
Werkelijk ik zie niet in waarom dat dan wel.kan..
Het is maar een vraag of je een ziek paard zou kopen ja of nee. Omdat het paardenfonds dat dan zou gaan doen
appiesjappie schreef:Echwel schreef:Maar als je haar zou verkopen moet ze toch ook de trailer op
Het is maar een vraag of je een ziek paard zou kopen ja of nee. Omdat het paardenfonds dat dan zou gaan doen
Paardenfann4 schreef:Inderdaad zand of eierstokken misschien nog na laten kijken. Heb je ook iets van pro biotica geprobeerd? Uiteraard zou ik zo'n paard nooit de handel in doen via de verzekering, je kunt het bedrag minus de slachtprijs laten uitkeren, dan heb je toch nog wat mocht je haar willen laten inslapen. Dan heb je iets minder, maar weet je dat ze niet door verkocht gaat worden.
Nicky1963 schreef:Jeetje TS, wat een naar probleem.
Eigenlijk lees ik in dit topic dat het paard nu al drie jaar lijdt aan klachten zonder duidelijke oorzaak, maar met behoorlijk ernstige gevolgen, zelfs een karakterverandering.
Hoe ver wil je gaan om dit dier in leven te laten? Want dat ze pijn, ongemak en ellende lijdt is duidelijk.
Nooit maar dan ook nooit zou ik mijn dier voor een paar rotcenten een lijdensweg laten ingaan. Want dat is wel wat er gebeurt als je haar door je verzekering laat overnemen. Een ziek paard de handel in sturen is niet heel mooi.
Kies voor haar welzijn als er geen andere weg is. Breng haar naar de slager in Nijkerk, dat is echt niet zo wreed als je denkt. In leven laten en haar aan haar lot overlaten in de handel is vele malen wreder, vind ik..
Dat je geen geld meer hebt is GEEN schande. Echt, daar kan niemand wat aan doen.
Dat je je paard in de steek laat wel. Sorry voor mijn duidelijke mening.
Sterkte met je paard, TS. Ik voel met je mee.
appiesjappie schreef:Paardenfann4 schreef:Inderdaad zand of eierstokken misschien nog na laten kijken. Heb je ook iets van pro biotica geprobeerd? Uiteraard zou ik zo'n paard nooit de handel in doen via de verzekering, je kunt het bedrag minus de slachtprijs laten uitkeren, dan heb je toch nog wat mocht je haar willen laten inslapen. Dan heb je iets minder, maar weet je dat ze niet door verkocht gaat worden.
Probiotica hebben wij inderdaad ook al geprobeerd
Annet_Dottie schreef:Ik heb je topic even gelezen maar je gaat hier maar over door. Terwijl iedereen toch echt zegt nee niemand zou dat paard kopen. Sterker nog, als het paardenfonds je paard neemt dan zullen er waarschijnlijk 2 dingen gebeuren, of hij gaat via een handelaar in de verkoop en een niet oplettende koper die geen idee heeft van hoe ziek je paard is koopt hem en doet er nog van alles mee wat eigenlijk niet kan wat wellicht zelfs kan lijden tot zware ongelukken en je paard die alleen maar meer zal gaan lijden. Of hij gaat via het paardenfonds naar de slacht.
Dat is wat ik denk. Geen enkele uitkomst is goed, je gaat het paard niet meer op een eerlijke manier kwijt raken. En ik vind het jammer dat je nergens echt reageert op het verhaal over inslapen. Je zegt zelf het geld is op we hebben alles geprobeerd het paard is nu aan het lijden maar toch ben je blijkbaar nog steeds bezig met geld?
Laat dat paardenfonds eens voor wat het is, en het allerlaatste waar je mee bezig zou moeten zijn is het verkopen van dit paard, ik vind het sowieso heel gek dat je dingen zegt dat het paard zoveel voor je betekent heeft maar terwijl het dier oneindig lijd ben jij bezig met er dus nog geld uithalen ipv de welzijn van het dier?
Laat hem inslapen, dat is de enige goede beslissing die je kan maken en het enige wat eerlijk is voor jou paard. Neem je verantwoording helemaal als het paard zoveel voor je betekent, dat laat je namelijk niet zien uit wat je allemaal schrijft er over over verkopen etc.