Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
magda_90 schreef:Dit is je derde topic over dit paard, wat wil je nu horen als ik vragen mag? Je merrie geeft aan dat het tijd is, wat maakt dat fonds uit, dierenwelzijn zou voor moeten gaan.
appiesjappie schreef:upendo schreef:Röntgenfoto van de buik.
Maar als ik het zo lees ben je niet met haar op de kliniek geweest? Alle onderzoeken hebben thuis plaatsgevonden?
Ja dat klopt. Ik heb verder ook geen geld om haar naar een kliniek te brengen. Nu krijg ik vast weer heel veel ellende over mij heen zoals in andere topics dat ik dan niet aan een paard moet beginnen. Maar 18 jaar geleden wist ik niet dat ik werkloos zou worden, alles zo duur zou worden en dat ik al 1000den euro s in een paard ging stoppen
appiesjappie schreef:Tenzij je een beperking hebt en maar een aantal uren kunt werken..... Dan vind je namelijk niet zo snel een baan weer. Ik heb geen uitkering, geen wajong, geen bijstand niks. Een huis dat een paar jaar geleden met verlies is verkocht, enzovoort enzovoort Willen jullie nog meer weten? Natuurlijk denk ik aan mijn paard. Zij is het belangrijkste en er gaan echt geen rare dingen met haar gebeuren. Ik ben gewoon informatie aan het zoeken over iets wat ik echt nog nooit mee heb meegemaakt in de 30 jaar dat ik paarden heb. Ik heb geen idee wat en hoe. Daarvoor zijn deze forums toch? Om informatie te vragen aan mensen?
purny schreef:appiesjappie schreef:Tenzij je een beperking hebt en maar een aantal uren kunt werken..... Dan vind je namelijk niet zo snel een baan weer. Ik heb geen uitkering, geen wajong, geen bijstand niks. Een huis dat een paar jaar geleden met verlies is verkocht, enzovoort enzovoort Willen jullie nog meer weten? Natuurlijk denk ik aan mijn paard. Zij is het belangrijkste en er gaan echt geen rare dingen met haar gebeuren. Ik ben gewoon informatie aan het zoeken over iets wat ik echt nog nooit mee heb meegemaakt in de 30 jaar dat ik paarden heb. Ik heb geen idee wat en hoe. Daarvoor zijn deze forums toch? Om informatie te vragen aan mensen?
Krantenwijk, postbezorging.
Je hebt toch wel recht op iets van een bijstandsuitkering?
purny schreef:appiesjappie schreef:Tenzij je een beperking hebt en maar een aantal uren kunt werken..... Dan vind je namelijk niet zo snel een baan weer. Ik heb geen uitkering, geen wajong, geen bijstand niks. Een huis dat een paar jaar geleden met verlies is verkocht, enzovoort enzovoort Willen jullie nog meer weten? Natuurlijk denk ik aan mijn paard. Zij is het belangrijkste en er gaan echt geen rare dingen met haar gebeuren. Ik ben gewoon informatie aan het zoeken over iets wat ik echt nog nooit mee heb meegemaakt in de 30 jaar dat ik paarden heb. Ik heb geen idee wat en hoe. Daarvoor zijn deze forums toch? Om informatie te vragen aan mensen?
bribro schreef:Als ik het zo lees lijkt het me vooral eens strijd tussen je hart en je hoofd. Je gevoel zegt dat je haar graag bij je wilt houden en dus nog meer voor haar wilt doen. Maar je hoofd zegt dat dat financieel niet kan en dat ze misschien ook teveel lijdt nu. En dat snap ik helemaal. Natuurlijk wil je haar niet kwijt na 18 jaar.
Als ik jou was zou ik voor mezelf bepalen wil en kan ik nog een poging doen om verder te onderzoeken waar haar problemen vandaan komen. Zo ja, dan kijken hoe je dat financieel regelt zodat dat op korte termijn kan. Wat kun je zelf nog opbrengen, betalingsregeling dierenarts, wellicht vrienden/familie die je financieel kunnen helpen. Maar dan dus goed bekijken waar ligt voor jouw qua kosten de grens. En dan met de dierenarts overleggen.
Ik ben niet medisch onderlegt, maar eierstokkanker lijkt me wel zinnig om te onderzoeken en als ik het goed begrijp is dat onderzoek niet duur (kan thuis, rectaal). Bij eierstokkanker verandert het gedrag vaak en ik denk dat net als bij mensen hormoonschommelingen ook grote invloed kunnen hebben op de darmen.
Wat je misschien ook nog zou kunnen doen, is haar een paar dagen pijnmedicatie geven en kijken of haar gedrag en eetlust verandert. Dan weet je of ze pijn heeft. Dat maakt de beslissing voor jezelf misschien ook makkelijker.
Besluiten dat je geen extra onderzoeken meer wilt doen, vanwege je financiën, is ook ok. Je hebt 18 mooie jaren met haar gehad en goed voor haar gezorgd. Dan is het vooral eerlijk naar je paard toe om haar leven op korte termijn te beëindigen.
anjali schreef:purny schreef:Tenzij je een beperking hebt en maar een aantal uren kunt werken..... Dan vind je namelijk niet zo snel een baan weer. Ik heb geen uitkering, geen wajong, geen bijstand niks. Een huis dat een paar jaar geleden met verlies is verkocht, enzovoort enzovoort Willen jullie nog meer weten? Natuurlijk denk ik aan mijn paard. Zij is het belangrijkste en er gaan echt geen rare dingen met haar gebeuren. Ik ben gewoon informatie aan het zoeken over iets wat ik echt nog nooit mee heb meegemaakt in de 30 jaar dat ik paarden heb. Ik heb geen idee wat en hoe. Daarvoor zijn deze forums toch? Om informatie te vragen aan mensen?
Tancreda4 schreef:Ik snap dat de keuze maken na zo'n tijd bij elkaar heel moeilijk is. En dat je misschien door alle emotie die keuze niet kan of durft te maken... Het is okk echt het moeilijkste wat een paarden eigenaar kan en vaak uiteindelijk moet gaan doen...
Je staat met je rug tegen de muur, want zoveel speelruimte lijkt er in je verhalen niet meer te zijn. Ze is ziek, ze is in haar karakter duidelijk veranderd, en klinkt alsof ze echt niet oké is en pijn is... Een paard veranderd niet zomaar van gedrag, daar zit wat achter. Je kan nu supplementen erin gooien, maar dat is niet handig als je het precieze er niet van weet, en alleen maar uitstel van executie... De kans is klein dat een simpel kruid hier in gaat helpen. Iig zo klinkt het. Dan zou je naar de kliniek moeten, gedegen onderzoek moeten late uitvoeren, zodat je precies weet wat er speelt en daar gericht mee bezig kunt. Maar als daar geen geld voor is, dan is het loslaten en laten gaan van je paard het eerlijkste wat je kunt doen.... Ik kan begrijpen dat dat eige lijk voor jezelf niet goed voelt, en je wilt haar niet kwijt.... Dst je elke mini halmpje probeert vast te grijpen haar bij je te houden. Maar is dat wel eerlijk?
Kijk naar je paard, luister naar je paard.... Inslapen kan nooit te vroeg, maar vaak wel te laat... Het is geen schande haar te laten gaan, en vanuit je berichten klinkt dat - hoe ongelooflijk poedersuiker ook - wel iets wat het eerlijkste is naar je paard toe...
Heel veel sterkte en ik hoop dat je de kracht gaat vinden de juiste beslissing te maken
anjali schreef:Wat vindt je man dan van deze problemen? Kan hij je niet helpen, of is het niet geemancipeerd dat ik dat vraag? Niemand is in staat om helemaal in z'n eentje alle problemen op te lossen en hulp vragen is geen schande. Of andere familie van je? Zij kennen je paard dat je al 18 jaar hebt toch ook?
appiesjappie schreef:anjali schreef:Wat vindt je man dan van deze problemen? Kan hij je niet helpen, of is het niet geemancipeerd dat ik dat vraag? Niemand is in staat om helemaal in z'n eentje alle problemen op te lossen en hulp vragen is geen schande. Of andere familie van je? Zij kennen je paard dat je al 18 jaar hebt toch ook?
Ik heb alleen mijn ouders en mijn man. Mijn vind ook dat ik haar in moet laten slapen en niet meer moet gaan slepen met haar.maar mijn vader denkt er weer anders over. Dus schiet ook niet op