kimmie1 schreef:Je hebt deze vraag ook in de dierenartsengroep op Facebook geplaatst dus je hebt je antwoord al denk ik...
Ah interessant. Ben wel benieuwd naar het antwoord.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Babootje schreef:kimmie1 schreef:Je hebt deze vraag ook in de dierenartsengroep op Facebook geplaatst dus je hebt je antwoord al denk ik...
Ah interessant. Ben wel benieuwd naar het antwoord.
Mkango schreef:Mijn DA vroeg gelukkig altijd door. Zeker als ik zou zeggen dat 'het lijkt of'.nevica schreef:En vervolgens zeg je hetzelfde tegen de DA, die op zijn/haar beurt zegt: "oké, dan is het geen spoed, bel morgen maar terug."Lijkt geen last te hebben en lijkt normaal te ademen. Met die woorden lijkt het me logisch om even te bellen? Kan sowieso nooit kwaad trouwens.
Polly schreef:Vind het nogal vreemd om te zeggen bel maar niet want ze hebben het druk. Het gaat om levende dieren in combinatie met dierenartsen? Die doen het, ookal is het zo druk, graag hoor. Niet eens voor jou maar voor de dieren. Die van mij had liever dat ik te veel belde dan te weinig.Behalve dan voor de toch al overbelaste dierenarts die steeds minder de spoeddiensten zelf willen draaien juist omdat mensen van mening zijn dat even bellen nooit kwaad kan. Dat kan het dus wel, voor je dierenarts. Die heeft namelijk aan elk telefoontje werk en elk telefoontje is een inbreuk op de rust.
En daar kiezen ze zelf voor, helemaal waar. Maar als er dan geen spoed is, er zijn geen alarmsymptomen, bel dan alsjeblieft niet.
Ts ik zou het ook aankijken
prugelpiet schreef:Ik had het durven aankijken tot morgen, maar dan wel een dierenarts gebeld die mobiele rontgen heeft en die meteen mee kan nemen voor de zekerheid. Anders kan je straks dubbel voorrijkosten betalen als ze wel foto’s willen maken.
Polly schreef:@Nevica, Dat is dan het verschil.
Als het paard niet pijnlijk lijkt en geen problemen lijkt te ervaren met ademen (dus niet fors kortademig is) dan kan het wat mij betreft wachten.
Maar misschien heb ik wel teveel medische kennis en weet ik hoe belastend het is als mensen tijdens spoed diensten bellen voor zaken die geen spoed zijn.
Gewoon goed kijken en boerenverstand gebruiken.
Maar iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen.
Ik vind alleen de vele berichten die ik op sociale media voorbij zie komen over mensen die de regio uit moeten voor spoedgevallen omdat dierenartsen de handdoek in de ring gooien mbt de spoeddiensten omdat ze het niet meer trekken wel heel zorgwekkend en de oorzaak ligt, voor zover ik begrijp, voor een groot deel bij de vele hulpvragen die geen spoed zijn.
Polly schreef:Maar iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen.
Ik vind alleen de vele berichten die ik op sociale media voorbij zie komen over mensen die de regio uit moeten voor spoedgevallen omdat dierenartsen de handdoek in de ring gooien mbt de spoeddiensten omdat ze het niet meer trekken wel heel zorgwekkend en de oorzaak ligt, voor zover ik begrijp, voor een groot deel bij de vele hulpvragen die geen spoed zijn.
Babootje schreef:Polly schreef:Maar iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen.
Dat er een tekort is in bepaalde regio's aan dierenartsen dat begrijp ik best. (Ik snap dan ook niet zo dat er een limit zit aan het aantal studenten, want de vraag is best groot. Maar dat terzijde.)
Maar aan de telefoon is gewoon triage. Het is niet midden in de nacht dat je belt nu. Je wil juist voorkomen dat je midden in de nacht zou moeten bellen omdat het toch niet goed gaat.
Dus zolang hij kan ademen oke. En nu moet TS opletten dat het niet verslechtert. Best spannend. Ik zou de temperatuur goed in de gaten houden vanavond.
Babootje schreef:Polly schreef:Maar iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen.
Dat er een tekort is in bepaalde regio's aan dierenartsen dat begrijp ik best. (Ik snap dan ook niet zo dat er een limit zit aan het aantal studenten, want de vraag is best groot. Maar dat terzijde.)
Maar aan de telefoon is gewoon triage. Het is niet midden in de nacht dat je belt nu. Je wil juist voorkomen dat je midden in de nacht zou moeten bellen omdat het toch niet goed gaat.
Dus zolang hij kan ademen oke. En nu moet TS opletten dat het niet verslechtert. Best spannend. Ik zou de temperatuur goed in de gaten houden vanavond.
janderegelaa schreef:Het heeft niet te maken met het aantal studenten maar het feit dat het bijna allemaal vrouwen zijn. Zelfde probleem als in de tandheelkunde. Parttime werken en kinderen uiteindelijk.
capopjekop schreef:Ik zou wel gebeld hebben als het mijn dier zou zijn. Al was het maar dat hij eventueel pijnstiller zou kunnen krijgen. Ik zou zelf geen oog dicht doen als ik het idee heb dat m'n dier met pijn de nacht door moet komen
Spenk schreef:capopjekop schreef:Ik zou wel gebeld hebben als het mijn dier zou zijn. Al was het maar dat hij eventueel pijnstiller zou kunnen krijgen. Ik zou zelf geen oog dicht doen als ik het idee heb dat m'n dier met pijn de nacht door moet komen
Want een paard die niet reageert bij aanraking, eet, en compleet zichzelf is heeft pijn?
Je weet dat pijnstillers ook geen snoepjes zijn en je dat niet zomaar moet geven?
janderegelaa schreef:Het heeft niet te maken met het aantal studenten maar het feit dat het bijna allemaal vrouwen zijn. Zelfde probleem als in de tandheelkunde. Parttime werken en kinderen uiteindelijk.

Babootje schreef:Babootje schreef:
Dus zolang hij kan ademen oke. En nu moet TS opletten dat het niet verslechtert. Best spannend. Ik zou de temperatuur goed in de gaten houden vanavond.janderegelaa schreef:Het heeft niet te maken met het aantal studenten maar het feit dat het bijna allemaal vrouwen zijn. Zelfde probleem als in de tandheelkunde. Parttime werken en kinderen uiteindelijk.
Werkelijk? In mijn regio zie ik vooral veel mannen bij de paardenartsen. Wel veel vrouwelijke artsen bij de kleine huisdieren.
Janneke2 schreef:janderegelaa schreef:Het heeft niet te maken met het aantal studenten maar het feit dat het bijna allemaal vrouwen zijn. Zelfde probleem als in de tandheelkunde. Parttime werken en kinderen uiteindelijk.
Volledig off topic.
En volledig wat zal ik eens zeggen...
Mannelijke (dieren)artsen weigeren zorgtaken,
dus draaien de echtgenotes daar voor op -
"en dan is het tekort de schuld van de vrouwen"![]()
![]()
@ TS: beterschap voor je dier!
Hopelijk morgen goed nieuws.
janderegelaa schreef:Dat er een tekort is in bepaalde regio's aan dierenartsen dat begrijp ik best. (Ik snap dan ook niet zo dat er een limit zit aan het aantal studenten, want de vraag is best groot. Maar dat terzijde.)
, ben benieuwd welke reacties je hierop krijgt (ik ben nog aan het lezen). Overigens vind ik niet zo’n vreemde aanname.