_Jelske schreef:Mijn veulen had ook een afwijkende benenstand waarbij haar voorbenen een x-stand hadden en de kniegewrichten niet goed strekten (bokbenig). Veulen stond/staat 24/7 in de weide. Enig verschil was dat zij haar voeten nog net neerzette, alhoewel redelijk op haar tenen stond.
Met drie maanden heeft de hoefsmid een correctie aangebracht door ze verder achterover te zetten. Verder hebben we zo vroeg mogelijk (ik geloof met leeftijd van 1,5 á 2 maanden) veulenkorrel met voldoende calcium en vitaminen aangeboden. Inmiddels is haar benenstand weer volkomen recht en gaan we op termijn werken aan de stijle stand van haar voeten.
Werd toen van alle kanten aangesproken dat ik direct in moest grijpen en moest laten opereren, achteraf ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. Ik kan mij voorstellen dat er gevallen zijn waar dat beter is maar zolang er een opgaande curve zit in de ontwikkeling/verbetering, zou ik vooral aanraden om op jouw intuïtie te vertrouwen.
Ik heb geen goede foto's van het slechtste moment/recht van voor waar de x-stand uit blijkt, maar het kniegewricht stond op een zeker punt tegen elkaar aan.
[ [url=m/BNUVwP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is nu.
[ [url=m/UMlyj4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dank je wel voor je bericht en de foto's en wat fijn dat jouw veulen al zo recht staat! Dat geeft de burger moed
Welke vitaminekorrel voor veulens gaf jij? Ik ben nu ook op zoek naar iets. Ik zie heel veel voorbij komen maar niet per definitie iets wat echt specifiek voor veulens goed is.