Help… beide voorbenen ineens dik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 21:18

Sizzle schreef:
Wat verwacht je van het bloedprikken?
Wil je ergens specifiek naar laten kijken?

Ik neem bij medische vragen altijd even contact op met onze oude da die helaas met pensioen is, die raadde aan om indd bloedje te nemen om te checken op (virale) infectie :)

Dark7

Re: Help… beide voorbenen ineens dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 18:39

Update… bloed was alles goed… gespoten met vochtafdrijvers en komende dagen nog oedex geven.. ze dacht aan stalbenen ( hoewel ik dit zeer in twijfel trek ze heeft nog nooit dikke voorbenen gehad, zeker niet zo plots in eens zo gevuld) en we recent zijn verhuisd naar een plek waar ze eigenlijk de hele dag tot 17:00 buiten komt… geen idee dus wat het is, ook geen echte tips gehad wat nu verder van de da..

ingvdh

Re: Help… beide voorbenen ineens dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:04

Ik heb het ook meegemaakt, nieuw paard gekocht en op dag 3 dikke benen. Was een gewoon virus waar de paarden op stal al weerstand tegen hadden maar de mijne niet.
Kuurtje witte penicilline en het was over.

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 19:07

ingvdh schreef:
Ik heb het ook meegemaakt, nieuw paard gekocht en op dag 3 dikke benen. Was een gewoon virus waar de paarden op stal al weerstand tegen hadden maar de mijne niet.

Jaa ik dacht dus ook virus nav reacties hier, maar de da zegt: stalbenen…. Vreemd gezien ze nu sinds een maand de hele dag buiten loopt en waar we hiervoor stonden nog geen paar uur( ook de rede van vertrek). En het echt de dag ervoor kurkdroge benen waren en de dag erna zo dik…

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:07

ingvdh schreef:

Dan was het geen virus.
Tegen een virus helpt antibiotica niet

TS, gewoon even in de gaten houden. De meeste dingen gaan vanzelf weer over.