Net een berichtje van de DA: ze vindt hem iets alerter, wel nog niet gemest. Temperatuur 36.5 en hartslag 68. Dus hij blijft wat stabiel.
Ik noem Basiel soms Bazieligje omdat hij steeds, als er iets moet gebeuren zoals hoedjes kappen of vaccinatie of zo, gaat hangen en triest doet alsof hem iets erg wordt aangedaan. Zo stond hij er de laatste dagen ook bij. Hij heeft natuurlijk wel pijn, maar hij heeft wel de neiging om zich te laten hangen, dus het is niet altijd een goeie graadmeter. Dat hij dan alerter toont, geeft me toch een beetje het gevoel dat hij zich iets meer op zijn gemak voelt.
Even op bezoek geweest. De DA heeft nog contact gehad met een collega in Gent en die had gezegd het even aan te kijken.
Ze zijn een paar keer met hem naar buiten gegaan en dan horen ze met stappen duidelijk veel darmgeluid. Er werkt dus nog van alles, de verstopping moet gewoon losschieten.
Dus voor nu weer afwachten.
Die triglyceriden zaten boven de 1000, dat mocht max. 90 zijn...
Zijn de waarden onderzocht voor of nadat ie een infuus kreeg? En eet hij gewoon? Want anders is het niet raar dat de triglyceriden hoog zijn, want dan moet ie lichaamsreserves aanspreken (vetafbraak) om aan energie te komen voor lichaamsprocessen.
Net telefoon van de dierenarts: sinds gisterenavond is er heel veel darmgeluid, wat op zich goed is. Ze had verwacht dat de mest ging komen, maar tot nu toe toch nog niet. Hij wou ook weer wat grazen als ze met hem ging stappen. Dus lichte verbetering.
Morgen wordt zijn bloed weer onderzocht.
Straks op bezoek...
Roodvos
Geplaatst: 23-10-22 11:49
Wat een zorgen om je ezeltje. Zo sneu om ze zo te zien . Ik duim ook voor je.
Net op bezoek geweest. Ik zag meteen dat hij heel alert was en de dierenarts beaamde het ook. Hij drinkt nu goed en plast ook, en heeft weer een beetje eetlust. We zijn dan een beetje met hem gaan wandelen daar buiten op de wei en hij wou na een paar minuutjes ook onkruid knabbelen. Qua gedrag was hij voor mij redelijk normaal. zijn tandvlees was ook weer veel beter van kleur. Heel veel darmgeluid maar nog steeds geen mest.
Dus weer afwachten. Hij heeft weer paraffine gehad en continu baxter met glucose.
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 23-10-22 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt