Heb je heiningpalen van robinia/acaciahout of acacia's bij de wei staan?
Ik moest aan het verhaal van deze bokker denken.
Morganlefay @ [VN] Robinia palen giftig, het verhaal van bokker Danuah
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amber15 schreef:Wat een gemis.. sterkte![]()
Heb je heiningpalen van robinia/acaciahout of acacia's bij de wei staan?
Ik moest aan het verhaal van deze bokker denken.
Morganlefay @ [VN] Robinia palen giftig, het verhaal van bokker Danuah
Eefste schreef:Ik vond het bijna out gaan bij de smid al heel erg raar. Maar dacht "misschien is hij ooit heel erg mishandeld, en vertrekt hij van stress"... met eten was hij goed bij de les te houden en zakte hij niet weg. Maar achteraf denk ik: dit was misschien n enorme red flag. Ik kende hem nog maar zo kort. Moest zn gewoontes enz nog leren kennen.
Nouvel schreef:Water vreselijk zeg, heel erg veel sterkte…
Verschrikkelijk om zo je paard te verliezen…
Waar ik gelijk aan moest denken, vergiftiging…
Kan er niet iets in het hooi hebben gezeten?
Of kan hij iets anders gegeten of gekregen hebben de laatste dagen? Dat dat zich opgebouwd heeft?
mysa schreef:Heel erg rot voor je.
Mijn vorige paard ging dood tijdens een bosritje. 19 jaar. Ook niets aan gemerkt behalve dat ze iets daarvoor een afslag richting huis wilde nemen. Dat kende ik niet van haar. Het was ook een heel halfslachtige poging, ze liep daarna vlot door.
Dierenarts dacht hart of gescheurde aorta, ik denk dat laatste omdat het zo rustig ging.
Ze trapte 1x naar haar buik. Ik stap af om te kijken of er een insect zit. Ze begint te wankelen, ik leid haar nog in de berm en daar zakte ze door de benen en na een halve minuut was ze weg. Zonder stuiptrekkingen of ander zichtbaar ongemak.
Ik hoop dat je het tzt achter je kunt laten. Mij achtervolgt het nog steeds bij tijd en wijle.
Romy1234 schreef:Ach wat een nachtmerrie voor jou! Heel veel sterkte met dit verlies.
Ik dacht eerst nog aan eikels, maar je gaf al aan dat er geen bomen in de buurt staan, kan niet iemand eikels gevoerd hebben oid?
Die zijn heel giftig en in overvloed momenteel.
Anneloes___M schreef:Lieve eef, het is zo oneerlijk en het was jullie zo niet gegund. Beer heeft de laatste 2,5 maand het geweldig gehad bij jullie. Wat een gemis