paard loopt aan beide achterbenen stijf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:19

Wat geloof allemaal niet teweeg brengt, zelfs verantwoordelijkheid ontlopen (naar kind toe en indirect nu ook naar het paard). WAt heb ik een pesthekel aan zulke mensen. Ik hoop voor dat meisje dat ze dit goed kan afwerken en dat ze zich ooit helemaal los kan maken van die ouders. Bah, wat een liefdeloze actie van die mensen!

Hou je ons op de hoogte hoe dit afloopt?

Bergje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:10

Boos! Boos! Wat een belachelijke ouders!! Overigens, volgens mij staat er in de bijbel vast wel een stukje over dat gij goed voor je naasten zult zorgen, daar vallen volgens mij dieren ook onder..... Boos! Boos!

Gek dat dat meisje dan wel een paard mag....mag ze op zondag dan wel rijden?? En de stal mesten???

pjmhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 16:22

het enige wat ik wilde was een aantal suggesties voor mogelijke ziekten, niets ten nadele van de eigenaresse, zij is echt goed voor het paard, na een gesprek met haar gisteren, heeft haar moeder vanmorgen besloten zelf de dierenarts te bellen daar het zo toch niet langer kon.
dus opgelost!! het is jammer dat zo een forum niet gesloten kan worden, bedankt voor jullie reacties, en we laten jullie weten hoe het het paard vergaat.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:23

off-topic:
degene om wie dit gaat is zelf ook lid van bokt hoor....
overleggen met de eigenaresse van dit paard is misschien ook handig...

pjmhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 10:27

Zie 3e mail van pjmhorse van bovenaan.
Ik weet dat de eigenaresse ook op bokt vertoeft, maar heb haar voor dit topic te hebben geopend, een mailtje gestuurd dat dit niet ten nadele van haar is gestart, hoogstens om te vernemen of er meer mensen zijn, voor wie de syptomen van het paard herkenbaar zijn.
Tevens is er inderdaad overleg geweest met de eigenaresse, zoals vermeld in bovenstaande schriften en zijn we tot een oplossing gekomen om toch een dierenarts te laten komen.
Dus alles is inmiddels opgelost, dierenarts komt, eigenaresse blij, paard blij, en uiteindelijk de dierenarts ook blij.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:29

MAar nu ben ik toch benieuwd wat dat paard mankeert.

pjmhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 10:30

ik heb de eigenaresse nog niet gesproken die bel ik in de loop van de ochtend om te vragen wat de DA heeft gezegd.

pjmhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 10:53

ik heb zojuist met eigenaresse van het paard gesproken, dierenarts is geweest, is geen hoef- of spierbevangenheid. paard ziet er goed uit, aan te raden was om misschien met het dier naar de uithof te gaan, voor een second opinion.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:19

ik hoop niet dat het iets ataxisch is.

pjmhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 12:29

kun je mij uitleggen wat je met ataxisch bedoelt??

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:58

storing in het zenuwstelsel, waardoor het paard coordinatie in de spieren mist op een bepaalde plek in het lichaam. Omdat je zei dat het paard de benen wat wijd neerzet. MAar het is meestal zo, dat zulke paarden dan niet zozeer stijf bewegen maar juist "te veel" bewegen, d.w.z. te veel optrekken in het spronggewricht.

pjmhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 12:59

maar zou dat niet betekenen dan dat ze geen controle meer over haar achterbenen heeft? Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:09

MEer een gebrek aan controle. WAnt als iemand GEEN controle heeft over de benen, zijn ze totaal verlamd.

pjmhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 13:10

nou dan is het maar goed dat ze naar de uithof gaat voor een scnd opinion.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:47

pjmhorse schreef:
Ik weet dat de eigenaresse ook op bokt vertoeft, maar heb haar voor dit topic te hebben geopend, een mailtje gestuurd dat dit niet ten nadele van haar is gestart, hoogstens om te vernemen of er meer mensen zijn, voor wie de syptomen van het paard herkenbaar zijn.
Tevens is er inderdaad overleg geweest met de eigenaresse, zoals vermeld in bovenstaande schriften en zijn we tot een oplossing gekomen om toch een dierenarts te laten komen.
Dus alles is inmiddels opgelost, dierenarts komt, eigenaresse blij, paard blij, en uiteindelijk de dierenarts ook blij.....

paardje gaat inderdaad naar de uithof, maar ze zei dat ze niets van dit topic wist...
ben blij dat haar ouders het nu eindelijk inzien

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:00

Cow_horse"]
[quote="pjmhorse schreef:

paardje gaat inderdaad naar de uithof, maar ze zei dat ze niets van dit topic wist...
ben blij dat haar ouders het nu eindelijk inzien
[/quote]
ze wist t wel... want je zus heeft het er zelf verteld waar ik bij stond dus ze wist t wel!

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:13

Laat het een les zijn, voor diegene, die denken, dat ze er al zijn, wat de kosten betreft, bij de aanschaf van een paard.Het omgekeerde is waar, paarden kosten geld en als je er aan begint, moet je hem/haar ten alle tijden kunnen verzorgen en als het nodig is ook medisch. Een verzekering is tegenwoordig een must, daar de prijzen van de huidige veterinairen behoorlijk de pan uitrijzen.
Als het een jong paard is, moet er tevens, onder deskudige leiding, gelest worden, zodat het paard op een juiste manier gaat lopen. Tevens een goede bekapping en eventueel beslag is ook heel belangrijk. Dat gaat behoorlijk schelen in de portemonnee van haar ouders...dus dan toch maar een krantenwijkje erbij??

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:25

Ik heb (voordat ze haar kocht) gezegd dat áls ze een paard kocht, ze het paard moest laten keuren. Dat was allemaal te duur. Iemand van jullie stal is mee geweest (laat ik geen namen noemen) en kwam thuis met een uitgekoerste draver (had ze niet eens gezien...). Dat beest kraakte, knakte en rommelde aan alle kanten en meerdere mensen hebben gezegd dat het dier niet goed was. Ik heb haar nog gezegd het paard terug te brengen naar de handelaar (had 2 weken 'garantie'). En er ook bij gezegd dat dit paard binnen een jaar biefstuk zou zijn.

Ach, het kind zat net 2 jaar op paardrijden en dan weet je toch al álles en heb je geen advies nodig van mensen die de zaak objectief bekijken...

In deze heb ik dus alleen medelijden met het paard, maar ik blijf erbij dat inslapen het beste geweest zou zijn. Dit paard heeft écht pijn!

pjmhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 13:38

hier kan ik niet over oordelen of deel aan nemen, ik was er toen nog niet.
Enige wat ik weet is dat het paard bij aankoop wel is gekeurd door een dierenarts en dat dit paard niet op de koersen heeft gelopen.
ik ben ook niet dit topic gestart om over haar, haar paard of haar familie te zeuren of ze er op te beoordelen, ben alleen dit topic gestart met de vraag of de symptomen iemand bekend voorkwamen, ben zelf nog niet zo lang bezig op het bokt, maar krijg nu in de gaten dat internetten op deze wijze erg gevaarlijk kan zijn.
Je start een topic met een bepaalt doel, maar het krijgt nu een totaal andere wending.
Zoals de dierenarts heeft vermeld is er niets aan de hand met het paard, heeft het dier geen pijn maar wel veel beweging nodig en dat krijgt ie nu ook.
zelf heb ik een uitgekoerste draver, heb ik nu inmiddels 15 jaar en het beestje heeft nog nooit iets gehad of gemankeerd en verkeerd in zeer goede staat voor haar 18 jaar.
Of het dus een draver is een kwpn-ner, haflinger of een fjord maakt in dit geval dus helemaal niets uit.
Laatst bijgewerkt door pjmhorse op 09-03-04 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:43

pjmhorse schreef:
hier kan ik niet over oordelen of deel aan nemen, ik was er toen nog niet.
ik ben ook niet dit topic gestart om over haar, haar paard of haar familie te zeuren of ze er op te beoordelen, ben alleen dit topic gestart met de vraag of de symptomen iemand bekend voorkwamen, ben zelf nog niet zo lang bezig op het bokt, maar krijg nu in de gaten dat internetten op deze wijze erg gevaarlijk kan zijn.
Je start een topic met een bepaalt doel, maar het krijgt nu een totaal andere wending.
Zoals de dierenarts heeft vermeld is er niets aan de hand met het paard, heeft het dier geen pijn maar wel veel beweging nodig en dat krijgt ie nu ook.

Heeft niets te maken met dat internetten op deze manier gevaarlijk zou zijn, is alleen dat de paardenwereld enorm klein is. Ik wilde in 1e instantie niet ingaan op dit topic, maar het was mij heel duidelijk om wie het ging en dat dit niet eerlijk is tegenover het dier. Dat er voor de zóveelste keer weer in het nadeel van het dier gedacht wordt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:10

ach ja, we horen wel wat de uithof zegt Lachen

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:02

Quellian schreef:
Ik heb (voordat ze haar kocht) gezegd dat áls ze een paard kocht, ze het paard moest laten keuren. Dat was allemaal te duur. Iemand van jullie stal is mee geweest (laat ik geen namen noemen) en kwam thuis met een uitgekoerste draver (had ze niet eens gezien...). Dat beest kraakte, knakte en rommelde aan alle kanten en meerdere mensen hebben gezegd dat het dier niet goed was. Ik heb haar nog gezegd het paard terug te brengen naar de handelaar (had 2 weken 'garantie'). En er ook bij gezegd dat dit paard binnen een jaar biefstuk zou zijn.

Ach, het kind zat net 2 jaar op paardrijden en dan weet je toch al álles en heb je geen advies nodig van mensen die de zaak objectief bekijken...

In deze heb ik dus alleen medelijden met het paard, maar ik blijf erbij dat inslapen het beste geweest zou zijn. Dit paard heeft écht pijn!

Waarom in laten slapen??? sorry vind dat een beetje onnozel. Als de dierenarts heeft gezegt dat ze geen pijn heeft! Je kan elk paard wel inlaten slapen.. Maar of je daar wat mee opschiet. Ik vind dat je hier een beetje TE fel opreageert.. Ik hoef hierover geen boze pb's te ontvangen maar ik zeg gewoon mijn mening!.. Ze gaat binnekort naar de uithof en dan zullen we zien wat ze zeggen Lachen

pjmhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 18:07