Buitensporige DA- rekening. Of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 21:08

Enkele reis is 17km voor de DA vanaf de praktijk.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 21:10

Lenexa schreef:
Bij ons moet je smorgens bellen voor een bepaalde tijd om afspraak in te plannen. Als je daarna belt, is het spoedtarief.
Mijn koliek rekening was iets goedkoper maar wel vergelijkbaar:

[ [url=m/awxHJJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou dit ook een heel beter begrijpelijk bedrag hebben gevonden. De spoed toeslag is 26 euro bij die van jullie. Hier 91!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:12

Ik had laatst bij een spoedvisite voorrijkosten van 43 euro en geen consult. Wel behandeltijd per minuut..

En medicijnen 9%

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:16

Toevallig heb ik nu een koliek rekening van vorig jaar voor mijn neus. Op de dag zelf gebeld en ze waren er vlot
Ik was 105,56 kwijt zie ik

Visite kosten 39,50
Buscopan 12,99
onderzoek behandeling paard 34,75

En dan nog de btw

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:21

Mijn praktijk hanteert een spoedtarief van 75 euro. Wanneer je 's morgens voor 08.30u een afspraak maakt voor die dag, of later in de week betaal je 35 euro. Deze praktijk komt bij ons alleen voor het vaccineren.
Mocht ik gebruik moeten maken van de praktijk voor bijv. koliek of kreupelheid, dan laat ik een andere komen. Deze kliniek hanteert zones A, B en C. Wij vallen voor hun onder zone B en dat betekent een extra opslag van 25 euro op de reguliere aanrijdkosten, zowel overdag als spoed. Ja, dat is soms slikken, maar ik betaal liever wat meer voor een goede kliniek, dan dat ik de DA vaker over de vloer heb en uiteindelijk nog naar een kliniek moet, waar de kosten nog hoger zullen zijn.

Bij jou zijn de voorrijdkosten 91 euro, bij het andere voorbeeld zijn ze ook bijna 70 euro.
Voor nu is het fijn dat ze jouw paard thuis hebben kunnen helpen en hopelijk blijft het hierbij. Wanneer je uit had moeten wijken naar een kliniek, dan had je er zo nog een 0 achter kunnen zetten.

lunabrandsen

Re: Buitensporige DA- rekening. Of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:26

Naar mijn idee is GG dierenartsen Vorden sowieso asociaal duur, voor honden maar voor paarden nog erger

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 21:28

Ja eens. Ik vind dit absurd. Paard heeft begin dit jaar 5 dagen op kliniek gestaan, medicatie gehad, zorg, stal uitgemest, binnen en buiten gezet. En dat was 200 euro per dag. Wat ook pittig is, maar wel heel begrijpelijk qua kosten. Dan vind ik zo’n bezoek van 10 minuten op redelijke afstand voor 242 euro gewoon niet in verhouding staan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:30

Polly schreef:
Een niet vooraf geplande visite is spoed, dat lijkt me logisch.
Maar allemachtig wat een bedragen :wow:

Mijn dierenarts heeft nog nooit spoed gerekend als ik belde voor koliek of bevangenheid. Alleen in het weekend betaal ik meer. Dan heb ik het schijnbaar getroffen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:32

capopjekop schreef:
Polly schreef:

Mijn dierenarts heeft nog nooit spoed gerekend als ik belde voor koliek of bevangenheid. Alleen in het weekend betaal ik meer. Dan heb ik het schijnbaar getroffen.

hier idem

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 21:32

Haha nou wees zuinig op zulke DA’s. Hier word je leeg getrokken door GG Vorden.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:33

Pittige rekening inderdaad voor 10 min.

Cinnepin

Kijk mijn eerdere post wat ik vorig jaar zomer betaalde, wereld van verschil

N0a

Ik zit bij dezelfde DA. Ligt op 5 km afstand van mijn stal, voorrij tarief was 2 jaar terug toen iets van 45 euro. Dus dat ze dit dan als spoedtarief rekenen en je woont net een straal verder qua afstand, dan snap ik wel hoe ze aan dat bedrag komen. Wel raar dat ze ook nog consult kosten rekenen.
Ik zou ze even bellen om te checken of de rekening wel klopt :)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:38

Consultkosten zijn toch je onderzoekskosten meer? Is er echt maar 10 minuten iemand geweest? Vind ik best kort bij koliek.
Ik was 4 jaar geleden 330 euro kwijt voor 2 visites voor koliek, en daarna nog bijna 700 euro op de kliniek. Ik was ook binnen een paar uur mijn paard kwijt… Dus eigenlijk ben ik ook een beetje jaloers op je ;)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:41

capopjekop schreef:
Polly schreef:

Hier net zo

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:44

Ooit ook DA met spoed erbij gehad ivm koliek. Opgevoelt en onderzoek, pijnstilling en darmverslapper. Daarna strikt bewegingsschema de komende 30min. En duimen.
Heeft goed geholpen. Ik heb met heel veel liefde 164€ overgemaakt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:48

Denk dat iedereen in z'n handjes mag knijpen dat je geen spoed tarief betaald voor een visite waar je het liefst wel asap een arts bij wilt hebben.

Ja het bedrag is hoog maar ik weet ook niet wat andere vragen.
Maar dat er een spoedtarief wordt gerekend is normaal.
Je belt op, waarschijnlijk lichtelijk in paniek, en wilt graag zsm een arts hebben. Dus hoe je het ook went of keert het is gewoon spoed. Die arts kan z'n hele planning omgooien, evt afspraken moeten afzeggen, om zo snel mogelijk bij jou te zijn.

Vind het dan ook niet netjes dat je hier zo de naam online zet.
Ik snap dat het veel geld is maar ben gewoon blij dat ze inderdaad snel is gekomen en je paard heeft geholpen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:50

Mijn dierenarts rekent zowel spoedtarief als consultkosten als hij meteen moet komen. Dat hier spoed is gerekend lijkt me overigens normaal, de arts moest immers meteen komen.
Spoed tot 30 km is €68,- ex btw, consult €57,50,- ex btw (21 procent). Dus imo is vooral je spoedtarief redelijk geprijsd, maar ook weer niet buitensporig.

Altijd balen zo’n rekening!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:53

Hier ook een koliek rekening van afgelopen zomer, ik was zelf op vakantie maar het was ook een bezoekje van 10 minuten en klaar. Maar scheelt toch 40eu....

Afbeelding

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:56

Mijn dierenarts heeft ook verschillende tarieven, bedrag x voor een gepland consult, bedrag xx voor spoed en bedrag xxx voor spoed snachts/weekend.

Ook al is het doordeweeks overdag, spoed is echt iets anders dan geplande zorg waarbij ze een handige route kunnen plannen etc.
Ik vind de voorrijkosten wel hoog, maar gezien de reisafstand van in totaal 34 km niet onoverkomelijk, ze zijn dan eigenlijk geen 10 minuten met je bezig geweest maar zeg 40 minuten (uitgaande van 20 min heen rijden en 20 min terug)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:58

Nou ben ik ff blij met mijn da zeg als ik deze tarieven zie

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 21:58

Allereerst: uiteraard ben ik een bofkont dat de koliek met een sisser is afgelopen! Mijn lieverd is vrolijk en blij. Dat staat voorop. En de rekening betaal ik netjes.
Neemt niet weg dat dit tarief toch voor de meerderheid hier wel echt gemiddeld een stuk hoger ligt. Ja, dan mag ik er wat van vinden dat een kliniek hun machtspositie misbruikt. Want met dit soort bedragen zullen er helaas ook een hoop eigenaren zijn die niet meer durven te bellen uit angst voor hoge kosten. Ik bel altijd, ook als dit morgen of vanavond of vannacht weer moet. Betekent niet dat je dit soort praktijken best even op de vingers mag tikken. Volgend jaar is het tarief anders 350 euro als iedereen het maar braaf slikt.

@ Nyaleti, ik zeg niets negatiefs over de geleverde zorg. Zo’n grote kliniek met zo veel artsen is redelijk anoniem. Dus ook een arts wordt hier niet aangesproken. Zit een coöperatie achter met een financiële afdeling. Niks on netjes aan.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:59

Ik vind het zeker buitensporig. Bij mij zijn ze een paar weken geleden in het weekend geweest op zaterdag avond om 8u. Mijn pony is 1.02 meter maar dit was de rekening Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:00

Onze merrie had in het voorjaar een zeer ernstige koliek, Da is 2 keer per dag geweest, alle keren gespoeld (door neus , erg pijnlijk om te zien) medicijnen, injecties en dit tijdens 4 dagen heeft ons 750 euro gekost. Da moet 30 km rijden om bij ons te komen.
Ik woon in Spanje, dus misschien is daar ook verschil in. Ik was eigenlijk best blij , want ze is vooral de eerste dag ruim 4 uur bij het paard gebleven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:03

Ik vind het ook pittig.
Maar zo schrok ik 2 weken terug ook van 2 röntgenfotos voor een hondje. Bij de dierenarts in de kliniek 83 per stuk.
Aan huis röntgen voor een paard was net iets meer dan een jaar terug 46 per stuk. Andere kliniek.

Dus ik begrijp prijzen tegenwoordig ook niet meer.