Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Hier hele goede ervaringen met de chillpill. Ik geef sowieso magnesium, dat haalt de scherpe randjes er af. Maar als er iets stressvol staat te gebeuren (vervoer, verhuizing), geef ik mijn haflinger altijd de chillpill. Het maakt hem een stuk kalmer en beter in staat de prikkels/stress te verwerken.
Hoe staat hij verder in het voer? Is dat veranderd ten opzichte van de vorige stalling?
Fokker321 schreef:Change3x schreef:
Dit lijkt ook het proberen waard
HarmanyL schreef:Mijn paard eet helaas niks kalmerende.. met de Nerv Control is ze 3 dagen in hongerstaking geweest, Chillpillen gaan als ik ze met Slueslimix mix nog net, met gewone slobber niet, Naf magic wilde ze ook niet. Magnesium eet ze wel redelijk maar merk ik geen verschil mee. Zo lastig..
journee schreef:Magnesium werkt in principe direct zodra het in het maagdarmkanaal is opgenomen. Het ontspant zowel het lichaam als de geest.
Tegenwoordig heeft veel voeding weinig magnesium en bij een groot tekort kan het wel even duren eer dit is aangevuld. De hoeveelheid en het soort magnesium is ook van belang. Van magnesiumoxide heb je bijvoorbeeld veel meer nodig dan van bijvoorbeeld magnesium citraat. Magnesiumcitraat wordt gewoon veel beter in het spijsverteringskanaal opgenomen. Omdat er verschillende soorten van magnesiumverbindingen zijn kun altijd verschillende soorten uitproberen om te kijken wat het best voor jullie werkt.
Omdat calcium en magnesium elkaar tegenwerken bij opname in het lichaam is het verstandig de magnesium niet gelijktijdig met calciumrijke voeding zoals luzerne te voeren.