Supplement stress/spanning

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Re: Supplement stress/spanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:21

Ik voer mijn paard HorseFlex Mellow Mood

Dit is een aanvullend diervoeder voor paarden ter ondersteuning van de hormoonbalans en innerlijke rust. 

Die van mij schrikt overal van, onrustig, ieder geluidje ook op de poetsplaats etc. Verder 100% gezond en niks mis met hem.

Maar ik merk dat dit echt de scherpe randjes eraf haald en dat ik zelf ook relaxer wordt als ik zie dat hij relax is..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:26

Audevard ZZen ben ik hier groot fan van voor meerdaagse of grote wedstrijden.
Vloeibaar voor meerdere dagen of als kuur, de spuit voor wedstrijden.
Vitalstyle chillpill kan ook mooi wat meehelpen ernaast.

Zoek naar een supplement met magenesium maar vooral met tryptofaan erin voor dat stukje rust tussen de oren.
Paardendrogist InFocus werkt hier ook fijn.
Ben ook groot fan van de producten van Heltie Horse; de magnesium chelaat zit ook tryptofaan bij in.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:28

Magnesium inderdaad, werkt ook goed voor de ruiter overigens :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:47

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:53

Hier hele goede ervaringen met de chillpill. Ik geef sowieso magnesium, dat haalt de scherpe randjes er af. Maar als er iets stressvol staat te gebeuren (vervoer, verhuizing), geef ik mijn haflinger altijd de chillpill. Het maakt hem een stuk kalmer en beter in staat de prikkels/stress te verwerken.

Hoe staat hij verder in het voer? Is dat veranderd ten opzichte van de vorige stalling?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:31

Magnesium met tryptofaan en vitamine b.
Ik gebruik infocus van de paardendrogist. Dat haalt de scherpe randen er vanaf.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 13:05

Super bedankt iedereen voor het meedenken! Denk dat ik eens ga kijken naar de goede magnesium om daarmee te beginnen.

Daihyo schreef:
Hier hele goede ervaringen met de chillpill. Ik geef sowieso magnesium, dat haalt de scherpe randjes er af. Maar als er iets stressvol staat te gebeuren (vervoer, verhuizing), geef ik mijn haflinger altijd de chillpill. Het maakt hem een stuk kalmer en beter in staat de prikkels/stress te verwerken.

Hoe staat hij verder in het voer? Is dat veranderd ten opzichte van de vorige stalling?

Voer is hetzelfde gebleven. Heb hem voordat hij van mij werd 6,5 jaar gereden en wist wat hij kreeg. Hier doet hij het goed op en het is bij hem altijd uitkijken of hij niet teveel binnen krijgt i.v.m zijn zomer eczeem. Daarom dat hetzelfde gelaten :)

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:22

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:35

Mijn paard eet helaas niks kalmerende.. met de Nerv Control is ze 3 dagen in hongerstaking geweest, Chillpillen gaan als ik ze met Slueslimix mix nog net, met gewone slobber niet, Naf magic wilde ze ook niet. Magnesium eet ze wel redelijk maar merk ik geen verschil mee. Zo lastig..

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 15:13

Fokker321 schreef:
Change3x schreef:

Dit lijkt ook het proberen waard

Daar ga ik vanavond ook eens naar kijken! Bedankt voor het linkje!

HarmanyL schreef:
Mijn paard eet helaas niks kalmerende.. met de Nerv Control is ze 3 dagen in hongerstaking geweest, Chillpillen gaan als ik ze met Slueslimix mix nog net, met gewone slobber niet, Naf magic wilde ze ook niet. Magnesium eet ze wel redelijk maar merk ik geen verschil mee. Zo lastig..

Oh dat is ook lastig! Die van mij eet gelukkig heel makkelijk. In de avond krijgt hij zemelen van mij en daar zou ik het dan ook doorheen kunnen doen. Die zemelen vind hij zo lekker dat hij een klein beetje van iets anders niet gaat proeven :+

Moushy1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:52

Ik gebruik nu ook een aantal dagen vloeibare magnesium voor mijn paard. Weet iemand na hoeven dagen/weken ik hier verschil in kan gaan merken?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:04

Magnesium werkt in principe direct zodra het in het maagdarmkanaal is opgenomen. Het ontspant zowel het lichaam als de geest.

Tegenwoordig heeft veel voeding weinig magnesium en bij een groot tekort kan het wel even duren eer dit is aangevuld. De hoeveelheid en het soort magnesium is ook van belang. Van magnesiumoxide heb je bijvoorbeeld veel meer nodig dan van bijvoorbeeld magnesium citraat. Magnesiumcitraat wordt gewoon veel beter in het spijsverteringskanaal opgenomen. Omdat er verschillende soorten van magnesiumverbindingen zijn kun altijd verschillende soorten uitproberen om te kijken wat het best voor jullie werkt.

Omdat calcium en magnesium elkaar tegenwerken bij opname in het lichaam is het verstandig de magnesium niet gelijktijdig met calciumrijke voeding zoals luzerne te voeren.

Moushy1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:35

journee schreef:
Magnesium werkt in principe direct zodra het in het maagdarmkanaal is opgenomen. Het ontspant zowel het lichaam als de geest.

Tegenwoordig heeft veel voeding weinig magnesium en bij een groot tekort kan het wel even duren eer dit is aangevuld. De hoeveelheid en het soort magnesium is ook van belang. Van magnesiumoxide heb je bijvoorbeeld veel meer nodig dan van bijvoorbeeld magnesium citraat. Magnesiumcitraat wordt gewoon veel beter in het spijsverteringskanaal opgenomen. Omdat er verschillende soorten van magnesiumverbindingen zijn kun altijd verschillende soorten uitproberen om te kijken wat het best voor jullie werkt.

Omdat calcium en magnesium elkaar tegenwerken bij opname in het lichaam is het verstandig de magnesium niet gelijktijdig met calciumrijke voeding zoals luzerne te voeren.

Ooh super ik heb gelukkig de magnesium citraat in vloeibare vorm en voer ook geen lucerne etc. Alleen merk ik weinig verschil, ik voer nu 20ml per dag... Misschien moet ik het nog even de tijd geven.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:05

Vaak staat er minimaal en een maximale dosis op het etiket. Als je net start en je ziet geen verschil zou ik beginnen met de maximale dosis en deze geleidelijk afbouwen.

Moushy1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:41

journee schreef:
Vaak staat er minimaal en een maximale dosis op het etiket. Als je net start en je ziet geen verschil zou ik beginnen met de maximale dosis en deze geleidelijk afbouwen.

Jaa ik denk dat ik dat inderdaad eens ga proberen!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:04

De relax van de horseupcompany. Het zijn korrels dus erg makkelijk te geven ipv poeders die verstuiven.
Je kan hun via hun site ook een w.a berichtje sturen met je vraag. Ze reageren vrij snel.