Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
smurf schreef:hij kan er niet bij om te bijten, zo lenig is ie niet!
De veearts heeft al aangekondigd dat de behandeling niet simpel wordt, ik zal 3 dagen zelf penicilline moeten spuiten en ze is bang voor Einschuss, dat zei de oude baas van Morrie ook al toen ik hem de foto's mailde en dat is dus gewoon absoluut einde verhaal......
We zitten nu startklaar, als de DA vertrekt, belt ze en dan scheuren wij naar stal om Morrie uit de blub te trekken en klaar te zetten.....
later update!
Desiree schreef:oke, tot nog toe heb ik dit gevonden op www.simicur.nl:
Paardeschurft
Deze vorm van schurft wordt veroorzaakt door de Sarcoptes mijt, die in de huid leeft. De haren worden dof, en vallen uit, de kale plekken zijn grijzig en vuil. Op de huid onstaan kleine blaasjes, die etterig vocht afgeven na barsten. Dit vocht droogt op tot korsten. Het paard heeft hevige jeuk, vooral bij het hoofd, de hals en de romp. Deze vorm van schurft is eveneens besmettelijk voor de mens.
Beenschurft
Deze huidaandoening is de meest voorkomende vorm en wordt veroorzaakt door de Chorioptes mijt, die aan de oppervlakte leeft. Het paard heeft hevige jeuk, waarbij ze vaak stampen en schuren met de achterbenen. Ook hier treden haaruitval en korstvorming op, waarbij veel schilfers worden gevormd.
Soxje schreef:Wat zit er in Selvet, Oberon?
Citaat:Schurft is besmettelijk dus contact met andere paarden is niet wenselijk denk ik.