Prednisolon, hoe snel werkt dit ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:24

En door de verdikte darmwand kunnen voedingsstoffen niet goed worden opgenomen. Die moeten door die wand heen namelijk. Mijn pony had hetzelfde, heeft na een kijkoperatie ook prednisolon gehad. (nadat de wond enigszins genezen was) De oorzaak was ingekapselde bloedwormen die telkens weer ontstekingen gaven. Hij heeft echt wel 3 maanden bijna niets gegeten, geen hooi, geen gras, geen brok... Ik kreeg er met smeken soms een appeltje in, soms een worteltje. Dat was echt zo naar en ze konden eerst niet vinden waar het vandaan kwam. Hij heeft ook een maagscopie gehad, maar zelfs na weken niet eten was die nog prima in orde. Hij moest na die operatie eerst 2 weken genezen en ook die tijd heeft hij nog niet gegeten. Toen mocht hij de prednisolon en na een paar dagen begon hij langzaam weer wat gras te eten. We hadden een stukje van 4 bij 4 afgezet want hij mocht door die grote buikwond nog niet te veel lopen. Dus het werkte best snel zoals ik me herinner. Ik kon haast niet geloven dat een paard zo lang kan blijven leven zonder te eten. Hij heeft zeker een jaar nodig gehad om weer op zijn (Haflinger)gewicht te komen. Maar het is weer helemaal goed gekomen! Jouw paard eet dus gelukkig nog wel hooi, dat scheelt.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:40

palousa_boy schreef:
Van mezelf weet ik wel dat prednison enorme troep is :+ ik zal je de details besparen maar m'n maag en darmen waren er niet erg blij mee.
Heb dus ook tegen het advies van de arts in gewoon afgebouwd en ben ermee gestopt. M'n lijf ging van binnen kapot.

Ja de natuurlijke klysma is een hele vervelende bijwerkingen ervan :+

Ze zeggen ook dat het een paardenmiddel is maar wij mensen gaan er vaak wel van eten.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 21:42

Ibbel schreef:
Als je paard niet eet, dan is dat wel een reden tot vermagering lijkt me.

Maar waarom moet er 1 probleem zijn en moeten alle symptomen door 1 diagnose verklaard worden?

Niet eten geeft ook stress, verminderde weerstand etc, dus die darminfectie kan een gevolg zijn van.

Ik vroeg simpel en puur om de prednisolon.

En gaf tekst en uitleg bij, zodat mensen weten waar we vandaan komen. Omdat er altijd vragen gesteld worden.

Plus hij eet wel, onbeperkt hooi.
Hij eet alleen de “krachtvoer” niet .

Desi_2409

Re: Prednisolon, hoe snel werkt dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:47

Ik denk dat er weinig dierenartsen op Bokt zitten, dus ook als je simpel en puur info vraagt over de pred, kun je beter een dierenarts raadplegen..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:07

paddington schreef:
palousa_boy schreef:
Van mezelf weet ik wel dat prednison enorme troep is :+ ik zal je de details besparen maar m'n maag en darmen waren er niet erg blij mee.
Heb dus ook tegen het advies van de arts in gewoon afgebouwd en ben ermee gestopt. M'n lijf ging van binnen kapot.

Ja de natuurlijke klysma is een hele vervelende bijwerkingen ervan :+

Ze zeggen ook dat het een paardenmiddel is maar wij mensen gaan er vaak wel van eten.

Niet perse een klysma maar ik scheet gewoon bloed :7

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:36

lovelygirly schreef:
Ibbel schreef:
Als je paard niet eet, dan is dat wel een reden tot vermagering lijkt me.

Maar waarom moet er 1 probleem zijn en moeten alle symptomen door 1 diagnose verklaard worden?

Niet eten geeft ook stress, verminderde weerstand etc, dus die darminfectie kan een gevolg zijn van.

Ik vroeg simpel en puur om de prednisolon.

En gaf tekst en uitleg bij, zodat mensen weten waar we vandaan komen. Omdat er altijd vragen gesteld worden.

Plus hij eet wel, onbeperkt hooi.
Hij eet alleen de “krachtvoer” niet .

Ik zou dit eerder zoeken in een maagzweer oid en niet in de ppid inderdaad.
Maar om antwoord te geven op je vraag; normaal zou het snel moeten werken ja. Niet perse meteen opgelost in 7 dagen, maar toch wel enig verschil.