DDDara schreef:Ik denk dat ik een hele kundige dierenarts had gekozen. Hij heeft meerder jaren op de universiteit in Utrecht gewerkt en nu een eigen kliniek.
Voorafgaand aan de castratie werd mijn paard gesedeert. De dierenarts stak zonder aankondiging iets tussen zijn benen waardoor mijn jaarling (15 maanden) schrok hier van en sloeg. Vervolgens hadden we een scheldende dierenarts die mijn paard een trap verkocht en nogal gefrustreerd raakte.
Uiteindelijk wou ik naar de wei gaan voor de castratie maar besloot de dierenarts het op stal te doen (ik wist niet eens dat dat bestond "ik heb altijd merrie's" maar had nog het volste vertrouwen) dus ging mee in zijn advies.
Maar bij de plaatselijke verdoving ging de dierenarts in mijn ogen nogal roekeloos te werk hij dook er een soort van onder en prikte en sprong weer weg..... ik begrijp dat hij geen schop wil (maar doe het dan onder narcose) Hierbij prikte hij in een bloedvat en liep de balzak helemaal vol met bloed.
Ik denk dat dit het begin was van dit hele drama. En dan ook nog de pech van ineens onverwacht heel warm weer.
Dat klinkt niet als een zeer kundige of ervaren dierenarts. Mijn paard werd destijds in de wei gecastreerd, de stal was geen optie zei mijn dierenarts, veel te veel bacteriën... ook al was/leek de stal schoon.
Hoop dat jouw paard gauw herstelt!