Help paard te dik juiste manier van gezond afvallen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 19:28

Pallatin schreef:
Ik krijg nu misschien half Bokt over me heen maar; ik vind je paard niet te dik op basis van deze foto’s…misschien dat een foto met het hoofd omhoog anders toont maar adhv deze foto’s vind ik m niet dik

Niet hellemaal duidelijke foto’s maar dit was hij in april goed op gewicht

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen dat ik weg wou gaan zag ik zijn vriendje aan het masker trekken en hij maar toe laten of ze het samen probeerde om hem af te krijgen :')

trysteffy

Re: Help paard te dik juiste manier van gezond afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 21:06

Mijn stal eigenaar berichten mij dat hij wel echt honger had. Zal het werken als hij 3 uurtjes of een ochtend zonder en de rest van de middag op dieet?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:11

Hij moet er nog handigheid mee krijgen.Dan kan hij er alles mee eten.Gaat hij zich dan niet 3 uur volproppen?Dat zou Max wel doen.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 23-06-22 21:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:12

trysteffy schreef:
Mijn stal eigenaar berichten mij dat hij wel echt honger had. Zal het werken als hij 3 uurtjes of een ochtend zonder en de rest van de middag op dieet?

Toevallig even het topic doorgelezen.

Dit raden ze echt af… dan zal die in de tijd zonder masker extra veel binnen proberen te krijgen.
Een aantal dagen verder zal die er zo handig mee zijn dat je blij bent met je keus. Althans dat was mijn ervaring en volgens mij van velen meer.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:18

DuoPenotti schreef:
Niet zuiver maar wel intensief longeren? Lees ik dat goed? :)

Helaas was dat het advies van de dierenarts. Die niet verder wilde zoeken, omdat hij het niet zuiver lopen aan het te dik zijn weet (ze was ook wel 150 kilo te dik). Echt kreupel heeft ze geen pas gelopen (zelfs niet met buigproeven). Veearts schrok zich bij de echo na het afvallen ook rot. Afgescheurde pees had hij niet verwacht.

Deze veearts is ook niet meer welkom bij mijn huidige paard.

Freekieee

Re: Help paard te dik juiste manier van gezond afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:39

Welk masker heb je? Ik had eerst voor onze pony een masker met aleen een klein gaatje in het midden. Nu 1 van Greenguard en daar kan ze goed mee eten! Wel een stuk minder en grote happen.