Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Debjee schreef:Paardenfann4 schreef:Dit wordt nooit meer beter, hoefbenen kantelen niet terug. Als je paard al zo slecht is dat het geperforeerd is dan is euthanasie echt het beste. Ik snap dat je er geen afscheid van kunt nemen, maar je paard lijdt nu ondragelijk. Mijn advies is er zo snel mogelijk een eind aan maken.
hoefbeen kan wel degelijk terug kantelen, echter moet de hoek van kanteling niet te groot zijn anders is dit inderdaad onbegonnen zaak.
Wanneer het paard aan twee voorbenen bevangen is, dan nog de twee benen waar het meeste gewicht op staan is het dan niet gewoon het dier kwellen?
.
Khalid123 schreef:Hey bokkers, ik wil graag mijn drama delen,
Met pasen dit jaar is mijn arabiertje van 15 acuut hoefbevangen geraakt! Röntgenfoto's laten maken, 2 voorbenen zijn gekanteld. Rechts erger dan links, advies was euthanasie. Dat heb ik niet gedaan. Gekozen nog voor speciaal hoefbeslag, maar hij werd niet beter. Weer advies euthanasie.
Toen heb ik een andere arts ( met haar hoefsmid waarmee ze samen werkt ) om raad en advies gevraagd.
Die hoefsmid is langs geweest en zei,, ze hebben precies gedaan wat ze niet hadden moeten doen, die teen eraf gehaald, paard moet juist op zijn hak worden gezet,, . Dus het werk van die andere smid eraf, en deze man zijn werk gedaan zover hij nog kon natuurlijk. En nu zijn we al 2 maanden bezig.
Zijn rechter been is inmiddels geperforeerd, en kan hier weer op staan/steunen. Maar nu ontlast hij volledig zijn linker been. Volgens mij gaat met dat been nu hetzelfde gebeuren. Het zal toch niet zeker! Iemand ervaring mee? Kan ik en mijn paard dat nog wel aan...
MarjanB schreef:Ja de vergelijking met al die goede ervaringen met mensen waarvan het paard geen doorbraak had gaan eigenlijk nergens over en zijn gewoon niet te vergelijken met elkaar. Vind ts behoorlijk naïef en eigenwijs om een paard zo te laten staan en het advies van twee dierenartsen in de wind te slaan. Je kan alles wel in leven willen houden maar het is een keer klaar. Daarbij als dit de eerste keer is dat je van hoefbevangen hoort terwijl je een eigen paard hebt dan denk ik bij mezelf hoe kan je dan het advies van een dierenarts dan zo naast je neerleggen?