Controle kliniek bij peesblessure/Slijmbeursontsteking

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Controle kliniek bij peesblessure/Slijmbeursontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 06:42

Wat jammer dat je dat niet gelijk mee gekregen hebt. Ik kreeg van Emmeloord netjes een gelamineerd A4tje mee, met wat mijn paard had, wat het revalidatie traject zou zijn, wanneer ik daar weer moest komen etc. Echt heel fijn vond ik dat!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 06:54

Dat bloedplasma is ook een erg dure behandeling. Maar ik schrik toch wel van de kosten.

Ik loop bij een andere kliniek, smdc, en wij gaan dus wel elke controle naar hun toe en ook na de hoeveelheid weekend die de DA aanraadt. Maar wij zijn niet zoveel geld kwijt := Oke, wij hebben geen mri gehad, maar het beslag was ook niet zoveel. Is het rondom of alleen voor? Wij hadden stiekem het geluk dat het beslag geen positief effect had en na 2 keer eronderuit gegaan is. Bloedplasma was idd wel erg duur. Dat verbaasde mij.
De reden dat wij dus wel om de 6 of 8 weken terug gaan is om te controleren dat het echt geneest en eventueel in te kunnen grijpen als dat het niet doet. Dat hebben we helaas wel gehad in het begin, geen verbetering, zelfs verslechtering en daarna maar heel erg langzaam verbetering. Achteraf doodzonde van alle behandelingen, want ze is uit eindelijk heel goed gaan genezen toen we niks extra's deden :+ maar wij gaan dus wel naar dezelfde da, omdat die de beelden heeft en weet hoe en wat. Ook al moeten we elke keer anderhalf uur rijden. Dus andere da de controles laten doen zou ik niet doen, maar langere tijd ertussen zou mij dan een beter plan lijken.

Sterkte ermee en ik snap wel dat je wat langer wil wachten. En als je en hoefsmid vindt die het beslag ook kan voor een normalere prijs is dat al heel fijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:37

Gigi1978 schreef:
Nouvel schreef:
Wat voor speciaal beslag zit er onder?
Misschien kan je eigen smid dat ook?

Ik had een natuurlijk bekapper, gelukkig heb ik een orthopedische smid gevonden die het ook kan. Voor de helft minder gelukkig ;)

Oh dat scheelt alvast een stuk!
Dat is fijn!
Wat voor beslag zit er onder?

MWM, ik begreep van mijn dierenarts dat een MRI echt heel prijzig is, je betaalt per MRI iets van €1200,-, dus dan loopt je rekening snel op…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:53

Ja en het inspuiten is ook erg duur. Maar als ik dan de schatting voor volgende keer, dus zonder inspuiten en mri, zie dan schrik ik daar wel van. Vind ik erg veel geld voor een controle met echo en beslag.

Dat Mri duur is weet ik, hebben wij nooit gedaan maar wel scintigrafie. Alleen dat een controle zo duur is? Dus echt gewoon de standaard controle zonder behandeling. Dan snap ik juist dat je liever even iets langer wacht.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:08

Ja als ze bij die controle inderdaad geen handelingen verrichten zoals inspuiten of MRI is het wel prijzig inderdaad.
Maar als dat beslag al €350,- is schiet je al een eind op…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:37

Ja, eens hoor. Maar dan wel logisch dat je op zoek gaat naar andere smid en misschien ipv elke 6 weken een langere tijd ertussen houdt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:46

Jeetje wat een prijzen. 800 euro voor een controle?

Dit waren mijn facturen recent voor echo van de hals en inspuiten aan twee kanten. En dan tweede factuur is controle. Dit was bij het SMDC en die staat toch ook niet bekend als goedkoop.

Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:00

Ze staan niet bekend als goedkoop, maar als ik vergelijk met andere klinieken waar we geweest zijn valt het toch wel erg mee. (En die korting komt wel vaker terug op facturen, toch fijn) jouw facturen zijn idd vergelijkbaar met wat wij kwijt zijn(alleen dan geen hals naar benen) en dat vind ik dus normalere prijzen. Ook speciale beslag daar was onder de 200 euro, maar wel alleen voor. Weet niet wat ts nodig heeft, voor of rondom

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:49

Daarom lijkt mij 800 euro voor een controle ook zo bizar hoog. Zelfs als daar kosten van beslag a 350 euro bij zitten.

Bij SMDC kreeg ik ook alle info meteen mee naar huis. Ben ik trouwens ook gewend van mijn normale dierenarts, zij mailen foto’s ed ook meteen door.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:07

Ik vond echo’s ook zo duur uitvallen. Was hier ook al zo’n 150 euro ex btw per been (faculteit Utrecht).
Helaas had mijn paard beide benen geblesseerd dus direct 2x echo kosten :(

Helemaal gelijk heb je dat je nog even wat met de controle!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:08

Oeff wat een prijzen!
Bij de Uithof betaalde ik €500 voor PRP.
Controle + echo kosten mij ongeveer €225 per keer. (Mijn paard moet wel verdoofd worden)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:27

minouesmee schreef:
Oeff wat een prijzen!
Controle + echo kosten mij ongeveer €225 per keer. (Mijn paard moet wel verdoofd worden)

Maar als je daarbij dan nog voor €350,- laat beslaan schiet je ook al een heel eind op…

Gigi1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 13:50

Hoi allemaal,

Het beslag is alleen voor, dus niet rondom. Heb nog even naar de offerte voor de controle gekeken.
Het is als volgt:
Consult 105
Echo’s 220
Beslag 350
Alles ex BTW idd.

Ik heb geprobeerd foto’s te sturen van het beslag, maar dat gaat elke keer mis. Het zijn ijzers met onder de hielen een verhoging en de volledige hoef is opgevuld met een soort van gummie. Daaronder zit nog een rubberen wig zo groot als de hoef. Zijn hoefstand is wel stukken beter moet ik zeggen.
Nogmaals bedankt voor het meedenken iedereen en voor de reacties!!
Liefs!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:50

Nouvel schreef:
minouesmee schreef:
Oeff wat een prijzen!

Maar als je daarbij dan nog voor €350,- laat beslaan schiet je ook al een heel eind op…

Maar PRP hoeft maar 1 keer, dat scheelt al.
Blessures zijn nou eenmaal erg duur, ik ben nu al 3 jaar bezig. Had er een andere auto van kunnen kopen. :+

Gigi1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 13:51

Afbeelding

Gigi1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 13:52

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:53

Als equitom jou de foto’s meegeeft kan jouw eigen hoefsmid dat ook.
Of het dan goedkoper is.. wellicht.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:54

Wat irritant dat ex btw trouwens. Je bent particulier, dus jij hebt daar niks aan. Geef die offertes gewoon inclusief. Maar dan vind ik nog wel pittige prijzen allemaal.

Succes ermee!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:33

Grote kans dat dit spul tussen de ijzers en het hoef zit.

Afbeelding

Werkt ontzettend goed maar is wel prijzig in aanschaf.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:08

Wat een kosten :$ :(:)

Gaat wel om echo van beide voorbenen, toch?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:18

minouesmee schreef:
Nouvel schreef:

Maar PRP hoeft maar 1 keer, dat scheelt al.
Blessures zijn nou eenmaal erg duur, ik ben nu al 3 jaar bezig. Had er een andere auto van kunnen kopen. :+

je hoeft mij helaas niks te vertellen… :+

Gigi1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 15:58

Hoi Daan,
Dat zou best kunnen dat dit dat spul is? Ik vind het ook prima hoor, als hem dat helpt voor de komende tijd om de pijn en druk te verlichten, is allemaal nieuw voor mij, hij liep zo lekker op blote voeten ☺️

Gigi1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 15:59

fransje23 schreef:
Wat een kosten :$ :(:)

Gaat wel om echo van beide voorbenen, toch?

Ja gaat om beide voorbenen

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:04

Wat een prijzen zeg allemaal. Ik betaal voor prp geloof ik ffies ruim 200. En voor een echo 120€. Allemaal inclusief btw. Veel verschil dus per kliniek. Als een controle je 800 euro kost dan zou ik daar ook wel even 3 keer over nadenken. En een andere smid zal al een hoop schelen. Ik vind 350 ook wel heel erg duur betaald.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:18

Ik vind het ook duur.
Ik zou het een moeilijke afweging vinden. Misschien betaal je nu 1 keer de hoofdprijs en ben je dan klaar...
Maar wat is het perspectief? Heeft de kliniek een haalbaar eindresultaat genoemd (bv dat je weer kunt rijden)?

Want anders zou ik kiezen voor een - als dat mogelijk is - pijnvrij pensioen op de wei...
Ik zou liever daar mijn geld in steken dan in deze dure behandelingen - zeker als je niet weet wat het oplevert.

Maar als het hier echt wel beter van wordt, zou ik bij dezelfde kliniek blijven. Ik denk dat het erg lastig is om met zo'n complex paard over te gaan naar een andere dierenarts. Behalve voor het beslag dan. Iedere echt goed hoefsmid kan dit beslag er onder maken (tenminste die van mij doet het wel, voor de helft van jouw prijs).