Paard loopt wel zuiver is niet gevoelig op de pezen, maar wel gezwolle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:54

Robinvdbrink schreef:
Hoihoi.
Vandaag hij de dierenarts geweest en is helaas mega foute boel.. allebei de voorbenen een peesblessure en echt heftig.. revalidatie kans op slagen was erg klein en is dan ook afgekeurd als sportpaard en als rijpaard “gereserveerd” dus heb even met de verkopende partij gepraat en hun willen hem terug nemen..
hun zeiden mij ook dat als hij in ierland(daar kwam hij vandaan) eigenlijk alleen maar stil gestaan heeft hij goed droog was geworden en toen in Nederland weer wat meer heeft gedaan dat het toen weer is gaan irriteren en het nu dus aan het licht gekomen is maar goed heb iig afgesproken dat het paard terug gaat en moest nog even extra overleggen of het mogelijk was voor het paard eventueel als recreatie paard 1 a2 keer in de week met een oud vrouwtje een staprit te maken..

ik wilde dit wel even delen met jullie.. ik baal hier erg van maar kan er helaas niks mooiers van maken dan het is

Wow...
En hij was rontgen&klinisch goedgekeurd?
krijg je je geld terug of mag je een ander uitzoeken?
Ik zou daar geen paard meer van willen als ze mij zo hadden belazerd...

oji

Re: Paard loopt wel zuiver is niet gevoelig op de pezen, maar wel gezwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:01

Oh wat zuur Y;( Gelukkig mag ie terug.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:18

Nielojram schreef:
Robinvdbrink schreef:
Hoihoi.
Vandaag hij de dierenarts geweest en is helaas mega foute boel.. allebei de voorbenen een peesblessure en echt heftig.. revalidatie kans op slagen was erg klein en is dan ook afgekeurd als sportpaard en als rijpaard “gereserveerd” dus heb even met de verkopende partij gepraat en hun willen hem terug nemen..
hun zeiden mij ook dat als hij in ierland(daar kwam hij vandaan) eigenlijk alleen maar stil gestaan heeft hij goed droog was geworden en toen in Nederland weer wat meer heeft gedaan dat het toen weer is gaan irriteren en het nu dus aan het licht gekomen is maar goed heb iig afgesproken dat het paard terug gaat en moest nog even extra overleggen of het mogelijk was voor het paard eventueel als recreatie paard 1 a2 keer in de week met een oud vrouwtje een staprit te maken..

ik wilde dit wel even delen met jullie.. ik baal hier erg van maar kan er helaas niks mooiers van maken dan het is

Wow...

Belazerd???
Ze stellen onmiddellijk voor het paard terug te nemen, maken nergens een probleem van, komen gelijk met een oplossing over de brug, geloven wat TS zegt zonder in twijfel te trekken en nog worden er gezegd dat ze belazeren?
Netjes zeg!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:31

Citaat:
Wow...

Aangezien je een peesblessure niet ziet op röntgen en paarden er niet altijd kreupel op zijn:
belazeren is niet aan de orde.
'Wow...' in de verdrietige zin des woords wel.
Je doet je best en pakt het zo uit...

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:49

Arm diertje , als ik even de andere kant mag belichten.Wat gaat daar mee gebeuren ?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:03

Een vervelende uitkomst... voor jullie beiden, verstandig besluit hem terug te doen.

Robinvdbrink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 01:41

De gene waar ik hem van had gekocht heeft aan mij gevraagd of ik met mij dierenarts wil bespreken in hoeverre me paard nog bereden kan worden en of het voor hem nog te doen is 1 a 2x per week een staprit te maken zodat hij daar van ze “oude” dag mag genieten.. (is nog geen 7) bij een oudere mevrouw, dus ga dat even voor hem vragen.
En verder voor alle andere mensen bedankt voor de berichtjes!
Ik heb besloten om wel bij deze meneer omdat hij vanaf het begin heel eerlijk op mij overkwam en nu nog steeds ondanks dit voorvalletje maar hij het wel op een eerlijke maniernoplost ga ik een nieuw paard hij hem uitzoeken en heb ik afgesproken bij de keuring te zijn, en heb ik voor mezelf al afgesproken ondanks hij goed gekeurd word wil ik wel z’n pezen op de scan hebben..
office schreef:
Arm diertje , als ik even de andere kant mag belichten.Wat gaat daar mee gebeuren ?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 06:22

Ik vind het wel fijn dat de verkoper zo goed mee werkt. Op zich wel beetje nalatig dat hij niet eerder verteld heeft van de blessure. Want zoals ik opmaak uit uw uitleg wisten ze ervan, nav deze zin:
"hun zeiden mij ook dat als hij in ierland(daar kwam hij vandaan) eigenlijk alleen maar stil gestaan heeft hij goed droog was geworden en toen in Nederland weer wat meer heeft gedaan dat het toen weer is gaan irriteren"

Ik hoop echter wel dat hij betreffend paard toch niet na x aantal tijd aan iemand anders verkoopt die minder verstand heeft van paarden en keuren ofzo.

Robinvdbrink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 07:17

Ik heb nog met de meneer aan de telefoon gehangen en heb het iets anders opgeschreven dan er gezegt is maar hij zei tegen mij en ik kan het me ook echt wel op die manier herinneren, “hij had bij ons juist mooie droge dunnen benen en dat hebben jullie natuurlijk ook gezien anders had je het wel aangekaart” en ik kan me ook nog herinneren dat ik tegen een vriendin heb gezegt toen der tijd omdat ik alle benen ging voelen, “nou mooie dunne benen heeft die wel”
Dus ik denk dat zijn theorie wel kan kloppen als hij een langere tijd stil gaat staan of heeft gestaan dat zijn benen weer dun worden omdat die niet belast word. En misschien hebben ze daar in Ierland gedacht oh mooi hij heeft weer dunne benen dus hij kan naar Nederland verkocht worden en door het werk wat hij bij de handelaar heeft verricht en bij mij in de longeren kraal en dagelijks wandelen over verschillende ondergronden, dat het toen is gaan irriteren en steeds meer is gaan zwellen..
Art_Ificious schreef:
Ik vind het wel fijn dat de verkoper zo goed mee werkt. Op zich wel beetje nalatig dat hij niet eerder verteld heeft van de blessure. Want zoals ik opmaak uit uw uitleg wisten ze ervan, nav deze zin:
"hun zeiden mij ook dat als hij in ierland(daar kwam hij vandaan) eigenlijk alleen maar stil gestaan heeft hij goed droog was geworden en toen in Nederland weer wat meer heeft gedaan dat het toen weer is gaan irriteren"

Ik hoop echter wel dat hij betreffend paard toch niet na x aantal tijd aan iemand anders verkoopt die minder verstand heeft van paarden en keuren ofzo.