Sterkte met wachten inderdaad. Een operatie is altijd spannend. Hopelijk krijgen ze alles weg.
Anoniem
Geplaatst: 06-05-22 12:25
Ken 2 paarden waarbij dmv een gat in het neusbot de boel is schoongemaakt. Ziet er naderhand een beetje raar uit maar beter "lakschade" dan een paard met chronische ontstekingen in de neusholtes.
ellepel
Geplaatst: 06-05-22 12:57
wat spannend! zag een tijdje terug bij equitom ook dat ze een paard hadden met een massa in de neus. wel heel indrukwekkend hoe dat dan allemaal gaat. ga duimen voor je op een goede afloop en goed herstel!
Ben straks gebeld door de kliniek, helaas is de anesthesist ziek.. Nu staat ze voor maandag op de lijst. Ze blijft daar wel staan, blijf niet met het beestje heen en weer rijden. Dus helaas nog iets langer in spanning. Nadeel bij deze operatie is dat het zo'n klein hoofdje is, dat het heel lastig wordt om overal bij te kunnen. En waarschijnlijk zit de cyste overal
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Uiteindelijk is Leontien gisteren geopereerd. Alles is goed gegaan gelukkig! Ze hebben een cyste verwijderd ter grootte van een kleine hand. Onderin de cyste zat versteende pus, daarbovenop vocht. Ze hebben wel 2 drains geplaatst, 1 op haar voorhoofd, en 1 onder haar rechteroog. Ze heeft voor nu nog gaas in haar rechterneus, dat mag er morgen uit, en dan gaan ze beginnen met spoelen. Wel had ze voor de operatie lichte bloedarmoede, daar kon de dierenarts geen verklaring voor geven. Na de operatie is het gelukkig niet erger geworden, maar we moeten het over een paar weken nogmaals controleren.
Bietjah87
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-22 11:21
Ik heb nog een foto van voren, maar daar zie je wat bloed ed, en ik weet niet hoe ik er een spoiler van moet maken
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Mooi dat hey goed is gegaan. Mijn paard zou ook een cyste in het hoofd hebben. In de sinus. Tijdens dr operatie bleek het een tumor van een kilo! Osteosarcoom. Ze hebben ze veel mogelijk verwijderd. Met heel grote kans dat het terug kwam. Ik wist dit uitetaard van te voren niey. Hij was toen 17 jaar. Hij is uiteindelijk op 31 december op 24 jarige leeftijd overleden. Lag dood in de stal. Waarschijnlijk iets in de hersenen. Hij is zo doos omgevallen. Nooit iets gemerkt na dr operatie dat er nog iets loos was in zijn hoofd
Hoi, ze is vorige week donderdag weer naar huis gekomen! Drains zijn eruit, en de neusuitvloeiing is helemaal gestopt. Nu nog wel antibiotica, en morgen mogen de nietjes eruit. Wel over 3 weken nog een endoscopie voor controle, en dan maar hopen dat het niet meer terug komt. Je merkte wel de laatste dagen op de kliniek dat ze depressief aan het worden was, hoofd laag, niet willen lopen, eenmaal aan het wandelen wilde ze niet meer terug de stal in. Nu eenmaal weer terug thuis bloeit de gelukkig weer helemaal op!