Snel oplopende benen paard (vocht)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Snel oplopende benen paard (vocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:04

Kruiden kuren mogen in principe sowiezo max 6 weken duren, omdat je anders in overschot en/ of gewenning gaat zitten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:08

Als je iets langer wil geven, dan een pauze week er tussen nemen. 6 weken geven en dan een week niet.

Ellis_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 21:11

Ohja dat is logisch natuurlijk.
Goed dat jullie het zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:49

Veel buiten op een goede niet te zachte ondergrond. Liefst met schuilstal (dus niet snachts op stal) elke dag wandelen aan de hand in stap en draf op het harde en je zult zws het verschil zien.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:13

Als je nu iets gaat geven en ze kan straks meer naar buiten, lijkt het of dat werkt, maar dan heb je dus geen eerlijk beeld.
Ook alles wat vocht afdrijft werkt beperkt, omdat alles via beweging in het lichaam werkt.
En natuurlijk weleens een paard meegemaakt die behoorlijk vocht aan het afdrijven was in stal, maar die stal werd ook flink nat en smerig. Ook geen allerbeste optie.

Ik snap nog steeds niet dat mensen niet het echte probleem aanpakken en liever geld uitgeven aan tovermiddeltjes.

Ellis_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 14:23

Als ik de kans had om haar van sochtends tot savonds buiten te laten lopen had ik dat zeker gedaan. Die optie is er nu niet helaas. Daarom ga ik twee keer per dag naar stal om een stuk met haar te wandelen en of te rijden.
Als aanvuller zoek ik iets wat het kan ondersteunen, want ik weet wel zeker dat iedereen en ook ik het liefst zijn of haar paard de hele dag alle ruimte gunt.
Ik ben blij met de tips van iedereen en ik ga er ook zeker wat mee doen :)
Natuurlijk werken deze middelen ook maar beperkt en ga ik dit niet het hele jaar door gebruiken, maar op dit moment is dit dan wel een goede aanvuller wat ik nog zou kunnen doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:06

Alles wat extra is, is mooi qua bewegen.

Maar het is zo dat mensen niet de oplossing zoeken bij het probleem, namelijk veel te weinig vrije beweging en dan wel van alles willen kopen als tovermiddelen.

Ook kruiden of supplementen worden beter opgenomen en verwerkt in het lijf als een paard beweegt, zoals het behoort te doen. Darmen, dus stofwisseling en bloedsomloop hebben gewoon beweging nodig.

Als je nu iets gaat geven en ze gaan volgende week meer naar buiten, krijg je ook vals resultaat.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:25

Meer bewegen inderdaad!
Behandeling met lymfedrainage kan ook zeker bijdragen, maar basis blijft toch bewegen en minder op stal.