Thioro schreef:Nee, dat kan niet met de tientallen meters darm die een paard heeft. En dan heb je het nog niet over de darmflora die je helemaal wegspoelt, bij een paard ook uiterst onwenselijk. Door het vasten zal de darmflora wel veranderen en ook minderen maar niet volledig weg gaan. Een paard zonder darmflora is een dood paard.
Om het hele darmstelsel dusdanig leeg te krijgen dat er een tijdje geen mest langs de hechtingen zal komen moet er dus zo lang gevast worden.
Ook niet heel gezond maar haalbaar onder medische begeleiding.
Niet laten vasten en toch mest langs de hechtingen laten komen zal voor onherstelbare fistels zorgen. In het beste geval is de carrière als fokmerrie over. In het slechtste geval is het over en uit voor de merrie.
Omdat het traject zo zwaar is wacht men dus tot het veulen gespeend is, een merrie kan geen veulen voeden als ze zelf op een hongerdieet staat.
Het is een uitzonderlijke situatie en druist inderdaad tegen alle 'paardenhouderijkennis' in maar het is een reële situatie dus ts voor troll uitmaken is niet nodig (weet niet meer wie dat zei).
Ja, dat was ik en ik zal je uitleggen waarom. Daar was topic nummer 1 over de cloaca, met als reactie een foto van paard/ vogel uit Harry Potter. Daarna volgde meteen cloaca topic nummer 2, nieuwe gebruiker. En laten we wel wezen, 9 van de 10 mensen linken cloaca niet met een paard! Ik ook niet en met bovenstaande en 14 dagen vasten, dacht ik een trol account en schijnbaar ben ik niet de enige die dat dacht
Nou duizendmaal excuus, want het bestaat dus wel degelijk.
Wat ik zou doen weet ik niet, maar mijn paard 2 weken zonder voer en bodembedekker zetten, zou dus absoluut mijn keus niet zijn. En dan hopen we nog maar dat de hersteloperatie in 1 maal lukt.