Wat als je nooit een antwoord krijgt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:51

MariekeS_ schreef:
Er was vorig jaar dacht ik ook een bokker met een paard dat het hoofd ineens zo laag hield...met beelden in de stal.
Ik weet niet meer wie of wat voor paard, maar dat was net zo'n mysterie.. misschien weet iemand anders het?

Sterkte in ieder geval! Vreselijk als het zo op/af gaat maar dit ziet er inderdaad niet lekker uit...

Was dat niet het paard wat het touw achter z'n oren langs had gekregen?

Volgens mij op de poetsplaats.

Ook erg triest toen

EmmyAJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:56

Met paarden heb ik geen ervaring hiermee maar mijn hond kreeg vorig jaar ook opeens zulke aanvallen. Dit bleek granulomateuze meningitis. Ik had er nog nooit van gehoord maar na de eerste prednoral pil waren de aanvallen weg. Deze heeft ze een half jaar lang gehad omdat we langzaam moesten afbouwen maar nu is ze al 2 maanden zonder medicijnen en geen aanvallen meer gehad.
De dierenarts gaf toen aan dat dit geen hersenontsteking was maar soort exceem op het hersenvlies, valt onder auto-immuunziekte. Dit werd vaak getriggerd door stress ICM bepaalde hondenrassen. Geen idee of een paard ook zoiets kan ontwikkelen maar de videos en beschrijving van zeer onregelmatige aanvallen lieten mij meteen hieraan denken.

anjali

Re: Wat als je nooit een antwoord krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:14

Beterschap ermee.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:26

Heb je op West Nijlvirus laten testen?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:25

Las van de week een heel artikel over ruwvoer op Facebook.

https://www.paardenarts.nl/kennisbank/r ... -1dmuvIXHE

Graszaadhooi is regelmatig oorzaak van een aandoening aan het zenuwstelsel bij paarden, waardoor ze moeilijk kunnen lopen en gaan wankelen (“Ryegrass staggers”). Gelukkig herstellen paarden goed als het hooi wordt weggehaald. Vraag bij aankoop van graszaadhooi naar een certificaat met vermelding dat er geen endofyten zijn gebruikt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:18

ga in dit soort gevallen niet uit van... de rest heeft het niet dus... elk dier is anders, en dat heeft te met zoveel factoren te maken. De een kan meer hebben van bv een giftige stof dan de ander, er zijn genoeg stoffen die opgeslagen worden in het lichaam totdat de emmer overloopt (denk daarbij aan asbest ziektes het kan soms jaren duren voordat degene daar last van kan krijgen) en het mis gaat.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:44

Heb nu je filmpjes kunnen zien, dat is niet mis, wat ziet dat er zorgwekkend uit. Ik herken het niet, maar dat zegt niks. Heel fijn dat het nu beter gaat. Heel veel sterkte!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:58

MariekeS_ schreef:
Er was vorig jaar dacht ik ook een bokker met een paard dat het hoofd ineens zo laag hield...met beelden in de stal.
Ik weet niet meer wie of wat voor paard, maar dat was net zo'n mysterie.. misschien weet iemand anders het?

Sterkte in ieder geval! Vreselijk als het zo op/af gaat maar dit ziet er inderdaad niet lekker uit...

Ik denk dat je mijn paard bedoeld..die kon haar hoofd idd niet meer omhoog krijgen. Ze is compleet door de molen gehaald indertijd maar het is nooit duidelijk geworden waardoor dat kwam. Ze had er alleen geen koorts bij..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:03

Ts, ook getest op cushing? Zo niet dan ook dat nog meenemen. Ik denk het niet omdat er ook hoge koorts was maar toch.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:54

Ik heb de filmpjes bekeken, het lijkt mij ook iets in zijn hoofd. Moeilijk he, niet weten wat er precies aan scheelt en je maakt je zorgen.

Hopelijk weet je snel wat er aan de hand is.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:31

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 07:31

Filmpjes nu ook kunnen zien , wat naar om je pony zo te zien :(:)

Is zijn hals al eens nagekeken en gecontroleerd op artrose?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:11

Hoe gaat het nu met hem TS?
Iets van verandering?

Chapeau2002 schreef:
MariekeS_ schreef:

Ik denk dat je mijn paard bedoeld..die kon haar hoofd idd niet meer omhoog krijgen. Ze is compleet door de molen gehaald indertijd maar het is nooit duidelijk geworden waardoor dat kwam. Ze had er alleen geen koorts bij..

Jullie case kende ik inderdaad ook maar is niet degene die ik bedoel. Evenals die met het halster achter de oren, ook erg heftig en destijds gevolgd maar niet welke ik bedoel. Frustrerend en heb flink gezocht. ;(

Ik dacht dat het een koudbloed type was die het hoofd laag en de hals naar 1 kant hield. Met wisselend goede en slechte momenten, uiteindelijk bleek dat er zwaar trauma in de hals zat: in de categorie een wonder dat hij niet meer pijn liet zien.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 08:23

Met het filmpje van Jill ben ik ook bekend en gek genoeg vind ik het dus 2 totaal verschillende aanvallen. De aanvallen van jills paard werden getriggert op het moment dat die zijn hoofd naar beneden deed. Mijne deed juist hij zo'n aanval zijn hoofd na beneden en we konden geen trigger vinden, het gebeurde heel random. Daarnaast stond mij bij dat het paard van Jill ook geen koorts had.
Daarom ook gelijk dat we eigenlijk zeker van zijn dat het geen artrose is.

Gister is de dierenarts voor de laatste keer geweest en hij was heel tevreden met wat hij zag. Een totaal andere pony zoals hij het omschreef, en nog steeds een goede temperatuur *\o/*
Hij heeft dus voor de laatste keer antibiotica gekregen. We denken nog steeds dat het een infectie of ontsteking is geweest maar weten dus niet waar die heeft gezeten.
Gelukkig mocht hij gister ook weer in de groep en daar was hij heel blij mee en doet het super goed.
Wel moeten we de komende dagen nog even zijn temperatuur in de gaten houden.
Aan de ene kant vind ik het spannend, mocht het zo zijn dat hij een terug val krijgt dan is het misschien toch iets neurologisch. En dat zou betekenen dat hij dan naar de kliniek moet voor verder onderzoek.

Maar aan de andere kant, hij doet het nu zo goed. Dat ik er wel vertrouwen in heb.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:43

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:53

AmyJamess schreef:
Met het filmpje van Jill ben ik ook bekend en gek genoeg vind ik het dus 2 totaal verschillende aanvallen. De aanvallen van jills paard werden getriggert op het moment dat die zijn hoofd naar beneden deed. Mijne deed juist hij zo'n aanval zijn hoofd na beneden en we konden geen trigger vinden, het gebeurde heel random. Daarnaast stond mij bij dat het paard van Jill ook geen koorts had.
Daarom ook gelijk dat we eigenlijk zeker van zijn dat het geen artrose is.

Gister is de dierenarts voor de laatste keer geweest en hij was heel tevreden met wat hij zag. Een totaal andere pony zoals hij het omschreef, en nog steeds een goede temperatuur *\o/*
Hij heeft dus voor de laatste keer antibiotica gekregen. We denken nog steeds dat het een infectie of ontsteking is geweest maar weten dus niet waar die heeft gezeten.
Gelukkig mocht hij gister ook weer in de groep en daar was hij heel blij mee en doet het super goed.
Wel moeten we de komende dagen nog even zijn temperatuur in de gaten houden.
Aan de ene kant vind ik het spannend, mocht het zo zijn dat hij een terug val krijgt dan is het misschien toch iets neurologisch. En dat zou betekenen dat hij dan naar de kliniek moet voor verder onderzoek.

Maar aan de andere kant, hij doet het nu zo goed. Dat ik er wel vertrouwen in heb.

Wat een fijne update, hopelijk blijft dit zo als de antibiotica stopt.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:18

MariekeS_ schreef:
Hoe gaat het nu met hem TS?
Iets van verandering?

Chapeau2002 schreef:

Jullie case kende ik inderdaad ook maar is niet degene die ik bedoel. Evenals die met het halster achter de oren, ook erg heftig en destijds gevolgd maar niet welke ik bedoel. Frustrerend en heb flink gezocht. ;(

Ik dacht dat het een koudbloed type was die het hoofd laag en de hals naar 1 kant hield. Met wisselend goede en slechte momenten, uiteindelijk bleek dat er zwaar trauma in de hals zat: in de categorie een wonder dat hij niet meer pijn liet zien.

Dat paard had een tumor in de hals waarbij een nekwervel al kapot was, ik weet welk topic je bedoeld.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 23:16

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:25

+:)+