Peesblessure niet herstelt na shockwave, ervaringen met aquatherapie?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sabina_FP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 22:20

bigone schreef:
Doordat het griffelbeen stuk is zal zich daar een kleine oneffenheid voor kunnen doen die gewoon continu de tussenpersoon irriteert, dan kun je er nog zoveel therapieën op loslaten maar zolang dat niet opgelost is blijf je problemen houden, vooral wanneer er ook nog een verdikking op die plek in de pees zit. Die structuren liggen dicht bij elkaar en meestal, wanneer het griffelbeen irriteert word het alsnog verwijderd.

Oh oke, dus dan is het handiger eerst nog een foto te laten maken van het griffelbeen?

BigOne

Re: Peesblessure niet herstelt na shockwave, ervaringen met aquatherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:23

Ga eens in overleg met een goede paardenarts en leg dit eens voor. Lijkt me de eerste stap.

sabina_FP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 22:24

bigone schreef:
Ga eens in overleg met een goede paardenarts en leg dit eens voor. Lijkt me de eerste stap.

Heb arts nog aan de telefoon gehad gisteren, die heeft het hier niet over gehad hoor. Dat zag er toen in die tijd gunstig uit en maakten ze zich geen zorgen over. Advies was gewoon weer proberen, maar ik kan altijd nog even bellen om dit te vragen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:12

Misschien de foto’s van toen eens aan een andere arts voorleggen. Deze lijkt er toch wel iets te makkelijk over te denken terwijl dit veel vaker voorkomt.

DaysOfAutumn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:05

Wat Bigone zegt is ook de reden dat ik naar het griffelbeen vroeg. Ik zou ook nieuwe foto’s laten maken en laten checken of het griffelbeen toch de pees kan irriteren.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:14

bigone schreef:
BigBen schreef:
Alle respect voor je inzet en de moeite die je doet, maar bloedzuigers kunnen een kapotte pees niet repareren. Bloedzuigers hebben hun nut bij heling van moeilijk te draineren wonden, maar verder gaat het niet.

Bloedzuigers gebruiken een stofje om het bloed te verdunnen. Dat kan helpen om de pezen beter van stoffen te voorzien omdat een pees van nature zeer slecht doorbloed is.Dus zeggen dat het niks doet is te kort door de bocht.

Kortom, met bloedverdunners kun je dan ook een beschadigde pees genezen ?

Nee, dat kan niet. Het is zelfs net omgekeerd. Bloedverdunners belemmeren het herstel van een peesblessure.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18310767/

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:29

Het gaat niet alleen of direct om het verdunnen van het bloed maar om het bevorderen van de bloedsomloop op die plek, daardoor bevorder je genezing van iets op die plek.

Wat zou jouw bewezen advies zijn voor herstel van een peesblessure?

Ragnarok2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:38

Zie dat dit topic niet meer heel recent is, dus hoop dat er nog gereageerd word haha.
Mijn paard staat nu sinds 1 maand intern voor aquatraining en ultrasound behandeling vanwege tussenpeesblessures in de achterbenen, rechtsachter begonnen en vanwege compensatie nu ook linksachter.
In eerste instantie weiderust geprobeerd, maar helaas is mijn ruin te druk in de kudde. Dus nu verhuisd naar een revalidatiestal waar hij op een halve weide staat naast een ruin, waar hij zich eindelijk rustig houdt!
Ik kan uiteraard niks zeggen over hoe de pezen eruit zien, over twee maanden hebben we pas weer controle. Maar ik zie wel dat de rug en buikspieren van mijn paard sterker worden waardoor hij ook meer op eigen benen loopt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 15:41

Duimen dat dit goed gaan en hij goed gaat herstellen, veel sterkte!