Welke ruwvoervervanger (ongeweekt) is een aanrader voor oud paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 01:36

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:53

Pinacolada schreef:
snorkel1986 schreef:
Fiber nuggets kort weken of gewoon klaar zetten verzuurt niet sneller rustig dag van te voren klaar.. ( alleen niet bij hartje zomer( 26graden plus))

Ja kan dat ook bij dat spul? Heb eerder marstall wiesencobs gevoerd, erg mooi spul deed ze het goed op. Weet van senior priores dat je dat wel tijdje van te voren klaar kan maken, maar dat kan met fibre nuggets ook dus, moeten die lang weken?

Mijn oldie van 42 kreeg de verschillende soorten grasmixen ook niet weg. Senioris Prioris en alles waar bietenpulp inzit raakt hij niet aan.
Dus die Fibrenuggets geprobeerd.
Gaat perfect. Die hebben echt een hele korte tijd nodig om te weken- ook met koud water.
In die tijd dat ik onze 3 binnenhaal, voer en hooi geef, is zijn bak al geweekt.
Ook mix ik een zijn normale musli avonds in een emmertje met een extra schep nuggets voor morgens en laat dat dan overnacht weken. Dan heeft ie al wat extra voordat ze naar buiten gaan, want overdag kan ik alleen hooi en gras voeren ( iets van 2 Friesische stifzuigers, die anders alles opvreten)
Hooi krijgt hij trouwens ook nog wel snachts een beetje- en maakt proppen ervan. Maar knabbelen doet hij graag en ben zeker dat hij daar toch noch iets eruit haalt.
Smorgens dan even " puinruimen" haha.
Maar hier is het dus een super uitkomst

Sanet

Re: Welke ruwvoervervanger (ongeweekt) is een aanrader voor oud paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:01

Hier al jaren aan de Hartog Grasmix. Het jonge spul krijgt dat ook gelijk met het hard voer, zodat ze wat meer kauwen.

@Sasja: Wauw, 42?!? Waar moet ik tekenen?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:08

Sanet schreef:
Hier al jaren aan de Hartog Grasmix. Het jonge spul krijgt dat ook gelijk met het hard voer, zodat ze wat meer kauwen.

@Sasja: Wauw, 42?!? Waar moet ik tekenen?

Bijna 43 , haha...
Maar geloof mij, is niet gemakkelijk