Slijmerig bloed plassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Re: Slijmerig bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:48

Super sneu dat het paard is overleden, maar hopelijk voor de eigenaresse een les dat je met dit soort dingen vol gas de dierenarts moet laten komen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:04

Wat een ontzettend nare situatie.
Ik hoop heel hard dat jullie eigen paarden niet besmet zijn, hou ze maar goed in de gaten Y;(

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:11

Bah wat naar. Veel sterkte!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:14

jee, wat naar zeg, veel sterkte!!

Hoop dat je evt andere paarden niet besmet zijn geraakt. Wordt de merrie nog onderzocht op de oorzaak?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:15

wat een verdrietige wending.

Wat me (met deze info) bevreemd, is dat de veearts niet direct een swap heeft genomen om Rhino uit te sluiten. Was het EHV1?

TS, hopelijk staan jullie eigen / andere paarden veilig en worden die niet ziek

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:15

jemig wat erg.. sterkte

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:16

Sterkte voor iedereen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:42

Voor mijn doen de alarmbellen rinkelen en dat is dat het lichaam geheel overhoop ligt met zichzelf. Het bloedbeeld alle kanten ingaat. Weet of dit een naam heeft maar het komt vaker voor. Paard kan zich niet meer warm houden of juist ineens koorts. Bloed plassen, wankelen geen signalen meer naar de hersenen krijgen van dorst of honger. Pony had meteen aan het vocht gemoeten wilde het enigszins kan van slagen hebben.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:04

Oh wat een verdrietige wending.... Hopelijk blijft het andere paarden bespaard. Sterkte!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:11

Oh wat absoluut verdrietig.
Mbt het naar de kliniek gaan: Een paard met Rhino wordt natuurlijk niet vervoerd, wordt niet naar een kliniek gebracht voor zover ik weet, maar op locatie behandeld. ( ivm besmettelijkheid)

Voor nu duim ik dat het iets anders, niet besmettelijks was. Voor paard en eigenaar maakt dat nu niet meer uit natuurlijk, maar voor de andere paarden op jouw locatie wel!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:20

Zo dat is snel gegaan. Ben wel 'blij' dat je bij je eigen gevoel bent gebleven en de DA hebt laten komen. Voor hetzelfde geld was het anders jou verweten dat het dier het niet heeft gehaald omdat er niet adequaat gehandeld was.

Stiekem hoop ik dat de uitslag van de het bloed/neusswap vandaag geen Rhino aantoont maar ik ben er bang voor. Ga voor je duimen dat de rest van de stal dit bespaard wordt!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:22

Rocamor schreef:

Wat me (met deze info) bevreemd, is dat de veearts niet direct een swap heeft genomen om Rhino uit te sluiten. Was het EHV1?

Heeft hij wel gedaan.
Citaat:
DA heeft bloed afgenomen en wat neusuitvloeiing getest daar krijgt ze morgen de uitslag van

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:37

Brainless schreef:
Rocamor schreef:

Heeft hij wel gedaan.
Citaat:
DA heeft bloed afgenomen en wat neusuitvloeiing getest daar krijgt ze morgen de uitslag van

Er werd volgens mij meer gedoeld op die swab nemen bij de 1ste behandeling (behandeling voor luchtweginfectie).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:50

Klopt Art, ik bedoel inderdaad bij het eerste onderzoek (maar goed, mijn oude (inmiddels overleden) paard heeft een jaar of 3 terug in 1 zomer een (2e?) droesaanval en 3 maand daarna een EHV1-EHV4 besmetting (met dank aan de handelwijze van de stalhouders) gehad, dus ik ben nog ietwat "zeikerig" daarop.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:59

Rocamor schreef:
Klopt Art, ik bedoel inderdaad bij het eerste onderzoek (maar goed, mijn oude (inmiddels overleden) paard heeft een jaar of 3 terug in 1 zomer een (2e?) droesaanval en 3 maand daarna een EHV1-EHV4 besmetting (met dank aan de handelwijze van de stalhouders) gehad, dus ik ben nog ietwat "zeikerig" daarop.

Beter wat te "zeikerig" zoals jij het noemt, dan een doodziek paard. Liever van de 1ste keer een degelijk onderzoek. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:03

Dat had handig geweest wellicht maar ik vraag me af hoeveel mensen dat doen als het paard wat hoest.
Zo rond februari staan veel paarden wel wat te snotteren.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:05

Jeetje wat heftig TS. Heel veel sterkte!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:21

Vind dit niet enkel grove nalatigheid van een eigenaar aangezien het paard in training stond en een trainer ook wel enig verantwoording heeft dan!

Een paard wat op deze manier slijmerig bloed plast was al ver heen.
Vreselijk sneu en echt kwalijk dat dit zo ver heeft moeten komen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:26

Zoals ik de OP lees valt de trainer niet veel te verwijten. Paard was op luchtweg medicatie gezet, hetstelde zich en ineens weer koorts maar trainer mocht DA niet inschakelen van eigenaar. Het moment van koorts naar dood was dus in minder dan een dag.

Citaat:
Gister was ze weer helemaal goed en de koorts was gezakt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:29

Hm nou lastig allemaal....

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:32

Amberkelsey schreef:
Paard van een vriendin is 2 dagen geleden behandeld voor een luchtweg infectie, ze heeft ontstekingsremmers en quadrisol (2x per dag) gehad. Gister was ze weer helemaal goed en de koorts was gezakt. Vanochtend ging ze weer aanzienlijk achteruit met opnieuw hoge koorts (40 graden). Ze was weer gigantisch hevig aan het ademen, dit komt in vlagen. Ze loopt ook niet heel lekker en is heel wankel, het lijkt alsof ze om gaat vallen en haar achterbenen komen af en toe niet lekker mee met wegstappen.
Nou heeft ze net ook slijm en bloed geplast. Helaas is dit niet ons paard maar alleen maar ter training en de eigenaar is vrij “makkelijk” over alles. Dierenarts bellen is dus niet een optie aangezien die voor de rekening van de eigenaar is. Dus mijn vraag was eigenlijk of iemand een indicatie kan geven van wat dit kan zijn om te proberen de eigenaar te overtuigen dat hier wel iets aan gedaan moet worden
[ [url=m/LMqL9p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Update (17:25)
DA heeft de foto bekeken en komt nu

Euh wat is dat voor eigenaar die hiervoor geen DA wil laten komen?

Edit: lees nu de update. Wat afschuwelijk TS. Hele dikke knuffel :(:)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:06

Wat verdrietig, ts. Wat een onverantwoordelijke eigenaar.. Hopelijk was dit een goede les voor hem en heeft het niet teveel gevolgen voor de rest van je stal als het inderdaad rhino was. Daar zit je niet op te wachten..
Sterkte!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:45

Wat triest. Voor de eigenaar zou ik bijna zeggen "net goed", geen idee met welke reden je een dierenarts zou willen uitsparen in een situatie als deze, maar met een fatsoenlijk rijpaard zal het financiële verlies nu ook niet klein zijn. Helaas dat het paard er de dupe van is geworden. En dan te bedenken hoe machteloos dat dier was. Met Rhino niet naar de kliniek begrijp ik, maar 'de klinieken zaten vol'? I don't get it. Anyway, TS sterkte met deze lastige situatie.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:45

Wat een akelige situatie...... arm dier.

Ik zou met nieuwe klanten in je overeenkomst zetten dat je te allen tijde de veearts moet kunnen laten komen wanneer het paard iets scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:51

Wat sneu en nalatig. De eigenaar is ook een vriendin van je lees ik? Nou met dat soort mensen zou ik geen vrienden willen zijn iig. Sterkte