Pavo FibreBeet + ?? & voedingsmethodeadvies gezocht

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Floempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 01:08

Ik heb ook meer als een jaar Fibrebeet gevoerd als aanvulling op mijn ruwvoer. Ben ermee begonnen omdat ik een merrie heb die maar niet wou aankomen en ondanks uitgebreide training geen bespiering kon krijgen. Op het hoogtepunt voerde ik 2,4kg droog gewogen Fibrebeet per dag (over meerdere voerbeurten). Maar helaas, het resultaat was niet echt noemenswaardig. De paarden waar ik het aan gevoerd heb, lusten het allemaal wel heel erg graag. Mijn probleem is uiteindelijk opgelost geraakt door het voeren van kwalitatieve kuil. Paard kwam bij per keer dat ik haar zag. Wat een enorme opluchting was, want op den duur werd ik radeloos. Kosten noch moeite werden gespaard om vlees op de kont van mijn dame te krijgen (supplementen, krachtvoer, slobbers, ruwvoer, olie, name it and I tried it _/-\o_ ). Het medische werd eveneens uitgesloten. Gaf er zoveel geld aan uit dat het op den duur echt triestig werd, maarja in wanhoop probeer je wat natuurlijk... alles voor de paardjes _/-\o_ ). Nu voer ik de Horse Dinner van Jopack en ik ben hier erg tevreden over. Ze kan nu ook netjes haar gewicht behouden en is goed gevuld. De spieren zijn er dankzij de kuil en training uiteraard ook opgekomen. Al het andere werkte niet helaas... Fibrebeet is volgens de website van Pavo wel erg goed voor de maag en darmen (door Pectine die erin zit).

Maar daar ik al onbeperkt ruwvoer tracht aan te bieden (fijn hooi) en aanvul met de Horse Dinner (kuil) heb ik toch besloten om (proberen) te gaan stoppen met de Fibrebeet. Het is namelijk allemaal erg duur, en ik vraag me toch wel af, na de resultaten die ik gezien heb van de kuil, of het sop de kolen wel waard is eigenlijk betreffende de Fibrebeet... Vandaar de keuze om te stoppen met Fibrebeet, want voor het gewicht of de bespiering van mijn paard heeft het eigenlijk niks gedaan. Zelfs niet in een dossering van 2,4 kg droog gewogen voor een paard van 600kg. Als je het louter als aanvullinkje geeft zou je bij zo een dosering toch iets van resultaat gaan verwachten, niet?

Heb ook een tijdje Fibrenuggets gevoerd van Pavo (3kg/dag) naast de Fibrebeet en het krachtvoer + slobber (en uiteraard onbeperkt ruwvoer). Hiermee gestopt omdat mijn paard het niet graag lustte. De Horse Dinner daarentegen, daar moet ik vechten met haar om het hooinet in de stal te kunnen ophangen. Van het moment dat ik de stal binnenkom begint ze al te eten *\o/* ze laat er zelfs het krachtvoer voor staan, fijn om een moeilijke eter naar hartlust te zien smullen *\o/* :D *\o/*