Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
hwn schreef:@Sabina, die van mij gaat sowieso niet meer op de wei (hoogstens eens aan de hand), want al 3x hoefbevangen geweest.
Officieel mag ze vrijdag op een paddockje, maar doordat ze morgen mooi weer uitgeven, riskeer ik me morgen al voor een paar uurtjes, weinig kans dat ze dan erg gek zal doen, en ik blijf sowieso vlakbij. In de stapmolen heeft ze gisteren ook gegaloppeerd en gebokt, je kan niet alle risico's uitsluiten.
Tot nu toe niks van verontrustende symptomen gehad, ze eet, mest, is opdringerig en ondeugend, dus eigenlijk haar oude zelf in een vrolijker versie. De hechtingen zien er ook prima uit, je ziet ze nog nauwelijks. Is vandaag 5 weken na de operatie, vrijdag is ze 4 weken thuis.
Bij het stappen aan de hand probeer ik dan wat rechtrichtoefeningen mee te nemen, zoals achterwaarts gaan, schouderbinnenwaarts, travers, cirkelwerk, en daar wordt ze super enthousiast van (vooral door de snoepbeloning). Ongelooflijk hoe snel ze iets oppikt, lijkt bijna alsof ze ergens een cursus Nederlands gevolgd heeft.![]()
Edit: vanaf vrijdag mag ik haar trouwens weer longeren, maar ik zal de galop nog wat achterwege laten denk ik, want dan gaat ze graag uit haar plaat. Maar wat werk en beweging zal haar sowieso goed doen, ze wordt nu al weer iets te dik.
Zag onlangs beelden voorbijkomen op FB van een paard dat na 4 weken boxrust gewoon in de kudde gegooid werd, bokte als een gek, en is ook helemaal goed gekomen. Maar de mijne staat sowieso toch al vaak alleen doordat ze niet op het gras mag (bij regenachtig weer heeft ze normaal wel een paddockmaatje), dus dat hoeft voor haar niet.