Iemand ervaring met de brok voermeesters rust en herstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RSDICBS

Re: Iemand ervaring met de brok voermeesters rust en herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:32

Ik geef ook al een paar jaar de voermeester brok voor onze drachtige mini merries en de veulens.
Ze doen het er goed op en de grotere brokken vind ik zelf fijner voeren dan kleinere brokjes.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:02

Muze schreef:
Dan ga ik het maar eens proberen. Een kilo zou al genoeg zijn zie ik. Ook wel geschikt voor licht “ werk”? Ervaringen daarmee?

De efficient die wij nu hebben was ik gestart met 2x 600 gram per paard van ruim 800 kg stuk. Dat was duidelijk teveel en hier 24/7 vrije keuze binnen/buiten, geen dekens en 2 a 3x per week een actieve rit. Voorheen met zero bleven ze keurig op gewicht met deze hoeveelheid nu te dik aan het worden. Ik zou 1 kg met licht werk dus absoluut aan durven bij gemiddeld paard ook van rust en herstel.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 15:50

En soms is t ook een kwestie van proberen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 20:32

Ik heb op een rijtje naast elkaar gezet van voermeesters de basis, rust en herstel, huid vitaal, efficiënt, kruiden en vezels (muesli)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Valt hier gelijk weer op hoe afwijkend de muesli is qua vitaminen gehalte ook bij dit merk. Ergens niet gek hoe vooral de oudste nu op knapt op de efficient. Voorlopig hebben we nog erg veel brok maar denk serieus na over de rust en herstel. Even zien hoe de jongste het doet met inmiddels stuk minder brok.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 09:24

Voordeel van rust en herstel is dat ie laag in suiker en zetmeel is.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 09:41

Ik voer rust en herstel. Fijne brok. Paard loopt er Z2 op.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:21

Muze schreef:
Voordeel van rust en herstel is dat ie laag in suiker en zetmeel is.

Ja dat vooral. Omdat ik niet goed wist waar te zoeken toen ik eenmaal echt het idee had dat zijn gezondheid problemen grotendeels aan de muesli lag en ik zsm over wilde schakelen leek efficient mijn een prima brok. Dat is het ook gezien hoe hij vooruit gaat *\o/* *\o/* maar door de suiker en zetmeel net beetje teveel brok op dat gebied. Nou ja nog zo'n 200 kg te gaan dan gewoon over schakelen. Dat zal wel ergens zomer zijn :D is ook niet erg laat eerst maar goed bij trekken en we voeren de jongste gewoon effe minder. Ze hebben altijd hooi te eten dus hij moet het er maar mee doen :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:52

Heb maar een zak besteld, ben benieuwd.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:42

Voor vergelijken is deze site ook handig. https://www.voervergelijk.nl/paardenvoer-vergelijken
ik zou wegblijven bij de brok met een suiker/zetmeelgehalte wat >10 a 12% is. Dat geeft pieken in de bloedsuikerspiegel en is voor een paard wat het niet gelijk kan verbranden niet erg gezond.