Zelfbenoemde therapeuten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:16

Elisa2 schreef:
Qua hoefsmeden vind ik dat je niet kritisch genoeg kan zijn. Mijn opa was hoefsmid en dat zou echt weer een beschermd beroep moeten worden. Het is echt een ambacht en ook heel belangrijk dat de smid verstand heeft van de anatomie van een paard.

Gaat echt een hoop mis bij mensen die alleen een cursusje hebben gedaan. No Feet, No Horse.

Ik ben het geheel met je eens.

Kinke

Re: Zelfbenoemde therapeuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:13

die vind ik dan weer te kort door de bocht. Ik ken ook wel 'officiële' hoefsmeden die nog niet eens de hoef van m'n paard mogen optillen, tranentrekkend slecht werk.. maar ja, wel officieel smid.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:39

Elisa2 schreef:
Qua hoefsmeden vind ik dat je niet kritisch genoeg kan zijn. Mijn opa was hoefsmid en dat zou echt weer een beschermd beroep moeten worden. Het is echt een ambacht en ook heel belangrijk dat de smid verstand heeft van de anatomie van een paard.

Gaat echt een hoop mis bij mensen die alleen een cursusje hebben gedaan. No Feet, No Horse.

Helemaal eens!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:40

Ik kijk eigenlijk altijd af wie bij mensen in mijn omgeving komen. Vaak mag ik mee kijken, wat voor mij al een beeld geeft of ik iemand zelf in zou schakelen of niet. Opleiding is daar zeer zeker het andere deel van: ik heb opleidingen op een zwarte lijst staan, omdat niveau om te huilen is, of de opleiders in enorme hokjes denken en opleiden.

Mensen die tijdens opleiding behandelen: tja, je moet kilometers maken om te leren, mijn sportmassage en mld is ook niet uit de lucht komen vallen. Als mensen daar open over zijn, en prijs naar mate van opleiding is, vind ik dat het punt niet. Ik denk er wel goed over na welk vraagstuk ik heb, en dus wie ik nodig heb.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:41

Kinke:
Ik zal niet ontkennen dat die er zijn, ook weleens meegemaakt helaas.

Vind zelf alleen dat vaak onderschat wordt hoe belangrijk een goede smid is. En dat het niet iets is wat je leert in een cursus maar wel juist met gedegen opleiding en vooral jarenlang mee lopen met een oudere en ervaren smid.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:45

In heb de osteopaat die ik nu al 2/3 jaar heb leren kennen toen ze nog studeerde. Gevoel was goed, het werkt goed dus durfde ik het aan. Echt een topper

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:50

Je zal toch meters moeten maken om te oefenen. Doe ik ook maar dan dus wel gratis. Ik vind iemand in opleiding nog niet zo capabel dat ik daar een flink bedrag voor over heb en verwacht dat ook niet terug.
Ook vind ik als je in opleiding bent dat je eerlijk daarover dient te zijn en ook goed moet kijken naar wat je wel en niet al aanneemt als “ materiaal”. Als in; weet waar je grens ligt. En dat zie ik nogal eens misgaan.

Verder zijn er hier ook mensen die ik nooit ( meer) aan m’n pony zou laten, een hele opleiding waar ik niet over te spreken ben en mensen die hun opleidingen niet vermelden op een site ( of geen site of fb pagina hebben met transparante info) hoef ik ook niet.