Ijslander - opgelicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gadella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 11:59

anjali schreef:
Rennie89 schreef:
Vervelend zeg… hoe is bekend dat merrie onvruchtbaar is?

Dat wil ik ook graag weten,hoe je dat kunt weten als je het paard nog maar kort hebt. Op het keuringsrapport staat er niets over zo te zien.

Vorige eigenaresse

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:01

Vervelend voor jou. Gelukkig heb je wel doorgepakt en heb je je geld teruggekregen, maar dit hele gebeuren... Daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Daarom inderdaad altijd keuren. Zelf het paard wat ik van mijn beste vriendin heb gekocht heb ik nog laten keuren. Niet omdat ik het niet vertrouw (in tegendeel zelfs) maar omdat zij geen dierenarts is. Ik wilde weten waar ik aan begon.

Hoop dat je de volgende keer meer geluk hebt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:04

Jolynne schreef:
In het geval van deze pony hoeven er geen mensen opgelicht te worden als ze keuren.

Hopelijk vind je in de toekomst een pony/paard die wel geschikt is voor je doel(en). :)

Als mensen ook zelf eens zouden kijken of een paard correct loopt, zou dat wat keuringen kunnen uitsparen.

Gadella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 12:05

Waratje schreef:
Jolynne schreef:
In het geval van deze pony hoeven er geen mensen opgelicht te worden als ze keuren.

Hopelijk vind je in de toekomst een pony/paard die wel geschikt is voor je doel(en). :)

Als mensen ook zelf eens zouden kijken of een paard correct loopt, zou dat wat keuringen kunnen uitsparen.

Ik zou zeggen, geef les erin.
Zeker met Ijslanders en tolten dan graag :j

mysa
correspondent/vertaler

Re: Ijslander Elja Fra Skogi - opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:08

Noemen ze dat 'mank' in het keuringsrapport?
Ik zou het trouwens even melden in de IJslandse paarden groepen op fb.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:08

Gadella schreef:
Waratje schreef:

Als je er zelf geen verstand van hebt in dit geval met extra gangen is het juist extra belangrijk om iemand mee te nemen die het wel kan zien. Als het paard ook toen kreupel liep is er weinig oplichting aan eigenlijk.

Maar hopelijk komt het paardje toch ergens goed terecht en word er niet teveel meer mee heen en weer gesleept.

Gadella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 12:12

Tigra_ schreef:
Als je er zelf geen verstand van hebt in dit geval met extra gangen is het juist extra belangrijk om iemand mee te nemen die het wel kan zien. Als het paard ook toen kreupel liep is er weinig oplichting aan eigenlijk.

Maar hopelijk komt het paardje toch ergens goed terecht en word er niet teveel meer mee heen en weer gesleept.

Het gaat er mij om dat de merrie nu weer vals verkocht is. De rest doet al pijn genoeg hoor en boeit niet meer.

Ik zou zeggen, biedt het zelf wat meer mensen aan om te helpen, want hulp kan je net zoals eerlijkheid steeds minder verwachten in de wereld....

Gadella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 12:13

Sluit deze topic maar.
Het doel is om de nieuwe mensen te waarschuwen, niet om mij de les te lezen, die heb ik al gehad!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:15

Gadella schreef:
Tigra_ schreef:

Het gaat er mij om dat de merrie nu weer vals verkocht is. De rest doet al pijn genoeg hoor en boeit niet meer.

Ik zou zeggen, biedt het zelf wat meer mensen aan om te helpen, want hulp kan je net zoals eerlijkheid steeds minder verwachten in de wereld....

Ik heb de ervaring niet om andere paarden aan te raden om af te raden dus aan mij hebben ze niets.
Helaas gaat het zo als het om geld gaat. Vervelend zeker maar het kan alleen veranderen als kopers w beter hun onderzoek doen en niet te veel vertrouwen op de verkoper.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:15

Maar wie zegt dat? Voor zelfde geld hebben de nieuwe mensen wél gekeurd en wisten ze waar ze aan begonnen en/of kregen ze van hun DA wel ander advies, waarbij het na rust wel mogelijk zou zijn. Dat kun jij nu niet zomaar gaan neerschrijven als je de werkelijke feiten van nu niet weet.:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:16

Ik vind het nog het meest sneu voor dat paardje.

Wat een harteloze mensen lopen er rond.

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:54

TS ik vind het goed dat je hier jouw ervaring deelt en zo anderen probeert te waarschuwen. En wat sneu voor t paardje!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:04

Sas67 schreef:
TS ik vind het goed dat je hier jouw ervaring deelt en zo anderen probeert te waarschuwen. En wat sneu voor t paardje!

Als ik op zoek zou zijn naar een Ijslander dan zou ik blij zijn met de duidelijke informatie.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:35

Goed dat je het deelt! En wat een akelige mensen, en wat is de vorige eigenaresse ook onverstandig geweest een ‘kapot’ dier weg te doen.

Is dit Belgie?

Ik zou het zeker ook delen op de IJslander FB. Misschien vindt ze op die manier nog een fijne plek voor een oude dag.
Arm dier

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:37

Gadella schreef:
Moderatoropmerking:
De inhoud van dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de Bokt Regels

Het gaat al mis bij IJslandse pony :j

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:51

Al met al een hele vervelende les voor zowel TS als ten koste van het paard.

Alja schreef:
Gadella schreef:
Moderatoropmerking:
De inhoud van dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de Bokt Regels

Het gaat al mis bij IJslandse pony :j

En bij "Ik keur af".
Een dierenarts keurt geen paard goed of af, deze geeft alleen een positief of negatief advies.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:59

Het keuren van een ijslander is een kunst op zich. Links niet goed en rechts niet goed.
Merkte je zelf wat van de kreupelheid?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:00

Dit is ook geen keuringsrapport

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:01

Het is België, daar verwoord men de zaken iets anders.

Merrie is pas 13.
Een gezonde merrie in de bloei van haar leven welke gereden en betuigd is zou je zomaar € 8000.- kosten.
Als het niet meer is…..
Mals je veel minder hebt betaald dan zo’n bedrag moet je jezelf sowieso achter de oren krabben.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:05

Ninx schreef:
Het is België, daar verwoord men de zaken iets anders.

Merrie is pas 13.
Een gezonde merrie in de bloei van haar leven welke gereden en betuigd is zou je zomaar € 8000.- kosten.
Als het niet meer is…..
Mals je veel minder hebt betaald dan zo’n bedrag moet je jezelf sowieso achter de oren krabben.

Ik was eens aan het zoeken. Ze stond 7 jaar geleden te koop voor 6.500 euro en was toen ook verkocht.
Mooie merrie hoor!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:14

anjali schreef:
Zouden die peesblessures op den duur met rust niet kunnen herstellen?

Ligt eraan hoe ernstig het is. Als er veel littekenweefsel zit is dat eigenlijk altijd wel een No-Go

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:19

Staat nu niet meer op 2e hands

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:38

Gadella schreef:
Waratje schreef:

Joh, doe niet zo zuur naar mensen die gewoon eerlijk zijn.

Het is echt rot dat je zo bent opgelicht, maar ook ik vind dat je er wel wat naïef in bent gestapt. Volgende keer iemand meenemen met verstand van IJslanders, en vooral met kijk op de gangen. Iemand die het verschil kan zien tussen een taktprobleem en echte kreupelheid. Nu kun je alleen je verlies nemen, het is niet anders.

Je rept overigens met geen woord over het paard, dat is hier, zoals zo vaak, het grootste slachtoffer.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:43

Askja schreef:
Je rept overigens met geen woord over het paard, dat is hier, zoals zo vaak, het grootste slachtoffer.

_/-\o_

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:50

Je moet keuren als je wil weten of een paard iets mankeert. En dan nog, kan er veel zijn wat daar niet uit komt.

Als de vorige eigenaresse dit wist, hebben zij het paardje toch ook met blessures verkocht? En niet vruchtbaar.

En je kan hier wel boos worden, maar jij keurt niet, mensen denken een fijn huisje gevonden te hebben en dan moet het dier terug, geld terug etc. Het is opgelost, dus er is voor jou niks aan de hand wat niet klopt.

Zij mogen dit paardje gewoon weer aanbieden.

En hier zo blazen. Juist op Bokt helpen mensen elkaar, zeggen altijd dat je moet laten keuren, helpen met goede adressen/artsen, geven juridische adviezen etc. Dus ja, mensen helpen elkaar wel degelijk. Dat was je allang tegengekomen als je goed was voorbereid.

Ijslanders zijn prijzig, de markt is klein, dus denk dat het een iets te aantrekkelijke prijs was.