Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lon schreef:Of het een redelijk bedrag is hangt inderdaad samen met de omstandigheden. Als dit een spoedconsult 's avonds of in het weekend (of allebei) is vind ik het niet idioot hoog. Maar los van de hoogte van de rekening zou ik ook ontevreden zijn als een dierenarts een hoefzweer mist die blijkbaar zo duidelijk is dat je hem met je blote hand kunt voelen, daar zou ik over in gesprek gaan met de dierenarts.
Anastasia24 schreef:Vind dat ook belachelijk hoor ts, gaat er niet om dat je die 161,- kunt betalen maar voor wat er geleverd is. Over de jaren doe je steeds meer ervaringen op, dit weet je dus voor de volgende keer. Eerst even zelf polshoogte nemen. Zal inderdaad even dubbel checken of het geen spoed was\weekend.
Rocamor schreef:Anastasia24 schreef:Vind dat ook belachelijk hoor ts, gaat er niet om dat je die 161,- kunt betalen maar voor wat er geleverd is. Over de jaren doe je steeds meer ervaringen op, dit weet je dus voor de volgende keer. Eerst even zelf polshoogte nemen. Zal inderdaad even dubbel checken of het geen spoed was\weekend.
Hoe weet je nou of dit belachelijk is? Zoals je ziet zijn we binnen anderhalf uur op pagina 2. TS strooit met wat info, niemand weet wat er aan de hand is.
Spoedtarief of niet
weekend - / avondtarief of niet
wel of geen foto's gemaakt
wel of niet foto's maken tijdig geannuleerd (indien er geannuleerd moest worden)
heeft het dier flinke dosis metacam gekregen?
Kortom, op basis van de info van TS kan ik niet oordelen of het belachelijk is of niet.
Overigens heb ik een jaar of 10 terug ook op donderdagavond de veearts laten komen omdat mijn dier op 3 benen stond. Veearts kon ook niks vinden, dacht zelf aan artrose in de kogel. Werd ook aangeraden om Rx te laten nemen. Op aanraden van stalgenoten ook de hoefsmid gebeld. Die kwam een dag later. Dikke hoefzweer.
Tja.... Kan gebeuren. Geen idee meer wat de kosten toen waren. Maakt me ook niet (meer) uit, was allang blij dat mijn paard weer goed was.
Sky_As schreef:ik lees het als, dat de partner dezelfde dag nog /een (paar) uur/minuten later heeft gevoeld.
Nou ja, misschien komt het dat wij ook koeien hebben, en dat die tarieven echt heel anders liggen als bij de paarden (echt belachelijk, maar helaas wel waar, voor dezelfde soort behandelingen)...Ik vind het geen mega hoge rekening, maar ook ik zou niet blij zijn als het een zweer is. Daar had ze best wel even beter dan die 8 minuten naar mogen kijken.
Verder lees ik ook: Een dierenarts kan met een geleende hamer ook kijken of er sprake is van een hoefzweer. Daar had je op kunnen staan.
Is toch belachelijk, dat je iemand belt die zulke rekeningen schrijft, dat je ook nog voor moet kauwen wat hij moet doen.....
Ik ben blij dat ik meedenkende dierenartsen in mijn omgeving heb. Ik lees hier echt dingen dat ik denk