Geraakt in gewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkerbb

Re: Geraakt in gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 19:39

Door de complicaties zouden de kosten oplopen tot 10000 euro, wij zitten nu met onze handen in het haar, omdat wij ten eerste volle levenskwaliteit willen bieden en ten tweede dat wel een heel groot bedrag vinden

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:45

Heb je verhaal gelezen maar over wat voor complicaties heb je het?
Vind overigens 10000 euro een absurd bedrag en heb toch al een en ander aan operaties en behandelingen meegemaakt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:48

Bokkerbb schreef:
Door de complicaties zouden de kosten oplopen tot 10000 euro, wij zitten nu met onze handen in het haar, omdat wij ten eerste volle levenskwaliteit willen bieden en ten tweede dat wel een heel groot bedrag vinden

Wat is het risico op complicaties? Heb je een percentage kans van slagen gekregen? En wat is de kans dat er complicaties optreden? Lijken mij allemaal afwegingen om mee te nemen.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:51

10000 vind ik toch ook wel overdreven? Zou het kunnen dat de dierenarts het niet ziet zitten om het te doen? Kan je in een andere kliniek informeren? Prijs en behandelwijze kan nogal verschillen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:54

Dat lijkt me een bizar hoog bedrag. Ik zou een andere kliniek benaderen voor een kostenopgave.

mino1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:57

Ik zou ook niet (direkt) opereren eerst proberen met binnen door bekappen .Het is niet de eerste die met ouder en sterker worden er geen last meer van heeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:04

Bokkerbb schreef:
Ze heeft patella luxatie, ze wordt maandag geopereerd en de kosten komen op min. 2000 euro.

Hoewel sommige mensen mij gek verklaren dit voor een shetlander pony van 300 euro betaal heb ik toch beslist de operatie door te laten gaan

Eerst zeg je ze zou geraakt zijn door 'iets onbekends in het gewricht'.
Toen vroeg ik me af welk gewricht.
Nu lees ik patella luxatie. Dan vraag ik me af wat er is gebeurd met het vorige verhaal "geraakt in het gewricht" was er een wond, geen wond?
Bij patella luxatie is niet altijd meteen een operatie nodig en kan een andere wijze van bekappen/beslaan uitkomst bieden. En groeien ze doordat ze sterker worden uit het probleem.
Dus mijn vraag; waarom operatie en waarom zo'n slechte prognose? Of is het vakantie en ben jij geen 19?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:38

Bij luxatie heeft binnendoor bekappen helemaal geen nut. Jullie halen luxatie en fixatie door elkaar. Luxatie is los, fixatie is vast.

Bokkerbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 20:44

Babootje schreef:
Bokkerbb schreef:
Ze heeft patella luxatie, ze wordt maandag geopereerd en de kosten komen op min. 2000 euro.

Hoewel sommige mensen mij gek verklaren dit voor een shetlander pony van 300 euro betaal heb ik toch beslist de operatie door te laten gaan

Nu lees ik patella luxatie. Dan vraag ik me af wat er is gebeurd met het vorige verhaal "geraakt in het gewricht" was er een wond, geen wond?
Bij patella luxatie is niet altijd meteen een operatie nodig en kan een andere wijze van bekappen/beslaan uitkomst bieden. En groeien ze doordat ze sterker worden uit het probleem.
Dus mijn vraag; waarom operatie en waarom zo'n slechte prognose? Of is het vakantie en ben jij geen 19?

Er is een wond, wij dachten oorspronkelijk dat ze geraakt was in het gewricht, in de kliniek zagen ze op de fotos dat het patella luxatie afkomstig van trauma was. Wat er precies gebeurt is weten wij niet. Tijdens het scheren hebben ze vandaag een tweede wonde gevonden waar ze wel in het gewricht geraakt zou zijn. De twee operaties komen op 7000 euro zonder overnachting, medicatie, etc...
Wij gaan ons informeren bij andere klinieken en ik word zo opgebeld om te beslissen wat er gaat gebeuren

Bokkerbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 20:46

Dit is hoe haar been er momenteel uit ziet.
Omdat ze ook veel koorts had en een ontsteking op de wonde kreeg ze ook een infuus

Bokkerbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 20:47

Foto
Afbeelding

Bokkerbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 20:48

infuus
Afbeelding

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:52

Dus dan gaat het om spoelen van het gewricht en een operatie om de luxatie te verhelpen?
Zie namelijk dat de sprong en onderbeen in het verband staan en de knie is geschoren.
Dus de wond zit niet op de plek van de patella luxatie?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:58

Babootje schreef:
Bokkerbb schreef:

Dus mijn vraag; waarom operatie en waarom zo'n slechte prognose?

[/
Bokkerbb schreef:
Er is een wond, wij dachten oorspronkelijk dat ze geraakt was in het gewricht, in de kliniek zagen ze op de fotos dat het patella luxatie afkomstig van trauma was. Wat er precies gebeurt is weten wij niet. Tijdens het scheren hebben ze vandaag een tweede wonde gevonden waar ze wel in het gewricht geraakt zou zijn. De twee operaties komen op 7000 euro zonder overnachting, medicatie, etc...
Wij gaan ons informeren bij andere klinieken en ik word zo opgebeld om te beslissen wat er gaat gebeuren

Dat is me dan een stuk duidelijker. Wat een nare situatie. Ja dat zijn kostbare operaties met een onzekere prognose. Ik wens je veel wijsheid …

Bokkerbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 21:17

Net telefoon gehad, aan de tweede wonde is geen operatie nodig enkel een spoeling dus dan spreken we over een 7000 euro, wij hebben akkoord gegeven om door te gaan en hebben een max budget van 10000 euro opgesteld

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:34

Heftig.. Het heeft weinig zin om rekening te houden met andere meningen in dit soort situaties, proberen doen wat het beste voelt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 23:43

Bokkerbb schreef:
Net telefoon gehad, aan de tweede wonde is geen operatie nodig enkel een spoeling dus dan spreken we over een 7000 euro, wij hebben akkoord gegeven om door te gaan en hebben een max budget van 10000 euro opgesteld

Ik heb mijn mening hierover al eerder gezegd, en nu ik deze bedragen zie zou ik er al helemaal niet meer over nadenken. Echt niet. Ik zou het dier weer meenemen naar huis en het gewoon even aanzien. Wie weet hersteld het een en ander en kun je later alsnog besluiten wat je doet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 00:02

Wat een pech TS.
Maar...poeh hé wat een bedrag... Bizar!
Heb je een specificatie van de kosten ?
Zeven bankjes aftikken voor wondbehandeling bij een pony -O- :?
Werkt die dierenarts met gouden instrumenten??!
Ik zou maar eens in overleg treden of er niet wat te doen is aan de prijs.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:26

Eerlijk? In nog geen 7000 jaar. Tenzij ik zoveel geld had dat ik geen idee had wat ik ermee moest doen. Maar voor mij is 7000 euro een bedrag waar ik heeeeel lang voor moet sparen en wat ik heel overwogen moet besteden om zelf niet in de problemen te komen. Dat geef ik niet aan een pony uit, hoe dierbaar dan ook. Er is ook nog zoiets als gezond verstand.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:36

Ik ga met Suzanne mee. Ik heb een gezin kan dit niet verantwoorden naar mijn gezin toe. Maar nu je ervoor gaat wens ik je veel sterkte toe, maar ik zou wel een second opinion doen bij een andere kliniek, want deze bedragen gaan wel heel ver.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:46

Ik ga met sommige voorgangers mee. Voor deze prijs zou ik toch wel bij andere klinieken vragen wat de prijzen zijn maar ook hoe hun tegen het proces aankijken en hoe de toekomst voor het dier uitziet.
Buiten de prijs (zou ik ook bij lagere prijs doen trouwens) is ook eens bij een paardenfysio therapeut/osteopaat/etc. navragen of ze dit al eens eerder hebben mee gemaakt en wat hun advies zou zijn.

Hopelijk gaat alles goed en kun je over een paar maanden zeggen dat het heel goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:52

Ts, bel naar de kliniek in Kasterlee, België. Daar ben je echt voor veel minder dan €7000 geholpen en het zijn zeer kundige artsen. De kliniek waar je nu bent is jou echt aan het naaien hoor. Ik gok dat er bij jou ook veel goedkopere klinieken gaan zijn.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:57

senna21 schreef:
Heb je een specificatie van de kosten ?
Zeven bankjes aftikken voor wondbehandeling bij een pony -O- :?

Was het maar 7 bankjes ipv 7 ruggen...dat was 700,- ipv 7000,-
Het zal het vroege tijdstip zijn geweest. ;)

Ik ben zeer nieuwsgierig naar de opbouw van de rekening want 7000,- is verrekt veel geld voor een behandeling. :oo

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:25

jeetje wat een geld...hoe dan? Ik ben ook benieuwd naar de opbouw van de rekening, dit is echt enorm!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:37

Soms is het zo lastig om je verstand en gevoel op één lijn te krijgen.
Je gevoel zegt, ik laat d'r opereren, maar van € 2000 naar minimaal € 7000 (wellicht oplopend naar € 10.000).
Mijn verstand zegt hierop, nee!

Maar voor mij maakt er geen verschil of het nu een shetlander, pony of paard is. Er is een grens.

Maar ik zou sws even contact gaan opnemen met verschillende klinieken. Er zit soms echt een heel groot verschil in qua bedragen.